Tragèdia a Buenos Aires per un accident ferroviari
Almenys 49 persones han mort, entre elles un menor, i unes altres 600 han resultat ferides com a conseqüència del descarrilament d'un tren ocorregut aquest dimecres en una estació de Buenos Aires després que el comboi xocàs amb l'andana, d'acord amb l'últim balanç ofert per les autoritats locals. Segons ha revelat el portaveu de la Policia Federal, Fernando Sostre, els morts són ja 49, mentre que el responsable dels Serveis d'Atenció Mèdica d'Emergència (SAme) d'Argentina, Alberto Crescenti, ha indicat que hi ha més de 600 ferits, entre ells alguns infants. El sinistre s'ha produït cap a les 8:00, hora local, en una de les estacions més freqüentades de la capital argentina.
La coalició econacionalista critica el PP per estrenar el tren elèctric i renunciar al conveni ferroviari
La coalició PSM-IniciativaVerds-Entesa ha criticat el "cinisme" del Govern del PP per inaugurar avui les noves unitats de tren elèctric Palma-Enllaç (Inca) dos mesos després del qual aquests trens entrassin en funcionament, i després d'haver renunciat a rebre de l'Estat els diners del conveni ferroviari.
Son Servera es manifesta
Prop de 200 persones es manifestaren ahir per reclamar la reobertura de la carretera entre Son Servera i Cala Millor, tancada del juny ençà a causa de les obres del tren fins a Artà, i per protestar contra el silenci i la inactivitat que mantenen les institucions responsables. La indignació dels serverins arribarà al Consolat de la Mar, on divendres es tornaran a manifestar. La marxa sortí de l'avinguda de la Constitució, al costat de les tanques que indiquen que la carretera està tallada, i acabà a la rotonda de la variant des de la qual es reprèn el camí cap a Cala Millor. En total, mig quilòmetre de recorregut per una via per a vianants paral·lela a la carretera tallada.
El tren i el metro redueixen freqüències per a Nadal i Cap d'Any
Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) ha informat avui en un comunicat que els pròxims dies 24, 25 i 31 de desembre i 1 de gener reduirà les freqüències del tren i el metro.
El Govern sol·licita una ampliació de 4 anys per a l'execució del conveni ferroviari
El Govern balear ha demanat al Ministeri de Foment que ampliï a quatre anys l'execució del conveni ferroviari firmat el 2008 i que expira aquest any, i que transfereixi els 165 milions d'euros corresponents a les obres ja licitades. Segons informa la Direcció General de Transports de l'Executiu autonòmic en un comunicat, avui s'ha fet a Madrid una reunió entre representants d'ambdós governs durant la qual s'ha registrat la petició del Govern de firmar una nova addenda al conveni per incloure aquests dos aspectes.
El PP exigirà al nou Govern central que pagui el conveni ferroviari
El PP exigirà al pròxim Govern d'Espanya que compleixi amb el conveni ferroviari signat el 2009 pels executius central i autonòmic per valor de 443 milions d'euros i dels quals tan sols se n'han transferit 57, i també li demanarà la paralització de les prospeccions a la mar entre Eivissa i Dénia.
Company diu que el Pacte només pagà 51 milions del tren d'un total de 120
El conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, Gabriel Company, ha denunciat avui que el Govern del Pacte va adjudicar obres del conveni ferroviari 2007-2011 per valor de 220 milions, de les quals les empreses adjudicatàries ja han gastat i justificat 120 milions, si bé només se'n van pagar 51,5 milions.
El Govern critica Foment per no convocar-lo a la reunió sobre el tren de Llevant
El conseller Company en una reunió amb els batles implicats del passat mes d'octubre. Foto: P. Bota. La Direcció General de Transports ha criticat la "deslleialtat institucional" del Ministeri de Foment, després que el director general d'Infraestructures Ferroviàries, Carlos María Juárez, no convocàs a l'Executiu balear en la reunió que ha mantingut aquesta setmana amb alguns dels batles de Llevant (Són Servera, Artà, Sant Llorenç i Capdepera) per abordar la paralització de les obres del tren Manacor-Artà. En un comunicat, la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori ha lamentat que el Ministeri de Foment evitàs reunir-se amb el Govern, malgrat ser la "institució competent" per tractar el conveni ferroviari.
“El tren s’aturà per decisió política. Hi ha doblers”
Els batles de la comarca del Llevant han agafat el bou per les banyes. Cansats d'esperar que el Govern posi la maquinària en marxa, ahir es plantaren a Madrid per no deixar escapar cap altre tren i conèixer de primera mà la situació actual del conveni ferroviari que afecta el tram tren del Llevant. La via els portà al Ministeri de Foment, on Josep Barrientos (Son Servera), Jaume Alzamora (Independents d'Artà) i Mateu Puigròs (Grup Independent de Son Carrió) foren rebuts pel director general d'Infraestuctures Ferroviàries del Ministeri: Carlos María Juárez.
Cada usuari de tren i metro costa 13,5 € al Govern
Cada usuari del tren i del metro costa al Govern 13,45 euros i, en canvi, els del servei de bus de les línies interurbanes només li'n costen un. Així ho assegurà ahir al Parlament el conseller d'aquesta àrea, Biel Company, qui deixà entreveure que apostarà per potenciar l'autobús, en detriment del tren i del metro. El popular afirmà que les línies de bus costen vuit milions a l'any i transporten vuit milions de passatgers. En canvi, el tren i el metro costen 79 milions a l'any i transporten 5,5 milions de viatgers. També assegurà que, mentre que el cost per quilòmetre del bus és d'1,84 euros, el del tren i el metro és de 40,05.
El Govern ajustarà les línies de tren que no tinguin suficients passatgers
El transport públic gestionat amb eficiència és una prioritat per al Govern, que optarà per ajustar les línies de tren que no tinguin suficients passatgers pel cost que representen. Així ho ha assegurat avui el conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, Gabriel Company, en el ple del Parlament en resposta a una interpel·lació del grup socialista sobre la política de mobilitat del Govern balear.
Desapareixen les pancartes de la marxa del 6-N en favor del tren
La plataforma pel tren de Llevant ha denunciat la desaparició de les pancartes de la marxa del proper dia 6 de novembre en favor de la recuperació del tren. Es trobaven instal·lades en diverses rotondes de la comarca del Llevant: a la de l'entrada i a la del camp de futbol de Capdepera, a la de Son Servera en direcció a Cala Millor, a la del pont d'en Calet i a la d'Artà. Així, el robatori ha provocat la indignació entre els membres de la plataforma, que n'han informat la Policia Local. A més a més, l'Ajuntament de Son Servera també ha anunciat que interposarà una denuncia per aquesta acció". La plataforma recorda que aquestes pancartes han estat pagades pels ajuntaments de Son Servera, Artà, Capdepera i Sant Llorenç. Segons exposen, "els actes es produïren el dia 26 d'octubre a la nit. Feia dos dies que estaven penjades i les hem trobades en terra, amb els fils que les subjectaven tallats". La plataforma es considera insultada per "defensar una modalitat de transport col·lectiu a la comarca de Llevant".
Cap a la Meca
Dotze empreses espanyoles s'adjudiquen el contracte de construcció de l'AVE que unirà la ciutat santa i Medina per 6.700 milions. Un consorci d'empreses espanyoles s'ha adjudicat el contracte de construcció i explotació de la línia de gran velocitat que unirà la Meca i Medina, a l'Aràbia Saudita, per un import de 6.736 milions d'euros, fet que el converteix en el major projecte internacional aconseguit mai per l'Estat. El grup espanyol, que competia amb un de francès per aquest treball, està compost per dotze empreses: les societats públiques Renfe, Adif i Ineco (dependents de Foment) i les privades OHL, Cobra (ACS), Consultrans, Copansa, Imanthia, Inabensa, Dimetronic, Indra i Talgo. Aquesta darrera companyia serà l'encarregada de subministrar els trens. Les empreses espanyoles copen el 88 per cent d'aquest consorci, anomenat En-Shoula, i que es completa amb dues societats saudites (Al Shoula i Al Rosan). El contracte inclou el muntatge de la línia ferroviària, d'uns 450 quilòmetres de longitud i dissenyada perquè els trens circulin a una velocitat de fins a 300 quilòmetres per hora, la instal·lació dels sistemes de senyalització i telecomunicacions, l'electrificació i el centre d'operacions i control.
El Govern es planteja no fer mai el tren d'Artà
Imatge de l'obra del tren cap a Artà el mes de març passat. Foto: M. À. Cañellas. El nou gerent dels Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), José Ramón Orta, va anunciar ahir que el Govern vol aturar "temporalment" la construcció del tren tram entre Manacor i Artà. Segons Orta, SFM no té prou doblers per fer-lo, perquè l'Estat no ha pagat els doblers que calien i no els queda més remei que "suspendre'n" les obres. Amb tot, el gerent de SFM no descarta que el tren a Artà quedi suspès definitivament. Explicà que és molt més barat dur els passatgers amb autocar i que tot plegat s'ha d'estudiar. Orta va explicar que, dels 443,75 milions d'euros prevists en el conveni ferroviari, l'Estat tan sols n'ha pagat 57,5: 3 milions el 2008, 25 el 2009, 15 el 2010 i 14,5 enguany.
Imprudència fatal
Els cossos han estat traslladats amb les primeres llums del dia. Foto: Efe. La localitat catalana de Castelldefels, a la provínica de Barcelona, va escriure dimecres a vespre una tràgica pàgina en la història ferroviària de l'Estat. L'estació d'aquest municipi va ser l'escenari d'un tràgic succés que acabà amb 13 morts i 14 ferits -n'hi ha tres en estat crític. Un tren Alaris procedent d'Alacant atropellà un nombrós grup de persones, compost sobretot per joves d'entre 16 i 26 anys, que en aquell moment travessaven les vies per dirigir-se a la platja, on volien celebrar la revetla de Sant Joan.La paraula "imprudència" era la més repetida entre les autoritats que visitaren el lloc dels fets, tal com ho manifestà el ministre de Foment, José Blanco. Se cerquen respostes Carme Chacón expressa la condolència per l'accident del tren
El maquinista que va patir l'accident del tren a Sineu es recupera satisfactòriament
El director general de Mobilitat, Antoni Verger, ha indicat aquest dijous que el maquinista que portava el tren que va patir un accident fa un any a l'altura de Sineu, després que es desprengués un mur de formigó, «es recupera satisfactòriament».
La coalició PSM-IV-ExM pretén fer 120 quilòmetres nous de tren i tramvia
La coalició PSM-IniciativaVerds-Entesa ha proposat avui en ocasió de les eleccions del 22-M ampliar la xarxa ferroviària i construir 120 quilòmetres nous de tren i tramvia com a continuïtat de la seva política de mobilitat en aquesta legislatura, en la qual ha apostat "extraordinàriament" pel transport públic. Completar la línia Palma-Sa Pobla i la de Manacor-Artà, i començar la de Migjorn, són algunes de les seves principals propostes per tal de connectar els principals nuclis turístics.
El tren és més segur per a Lloseta
El municipi de Lloseta és més segur d'ençà que s'han acabat les obres de construcció d'un nou pont que passa per damunt les vies del tren, que ha permès l'electrificació de la via i amb el qual s'han eliminat dos passos a nivell perillosos. El conseller de Mobilitat i Medi Ambient, Biel Vicens, juntament amb el batle de Lloseta, Bernat Coll, va inaugurar ahir les actuacions, que han tingut un cost total d'1.702.917 euros. El nou pas superior té una amplada de 12 metres i, a més de la calçada per a vehicles, disposa d'un passeig per a vianants que continua per les voreres de l'avinguda del Cocó. Així mateix, s'hi ha construït una rotonda que ha ajudat a suprimir el revolt i les interseccions amb els camins que duen a Binissalem i s'hi han instal·lat passarel·les per a vianants que passen per damunt del torrent del Cocó. Les obres s'han completat amb el tancament de finques, la revegetació, la demolició de l'antic pont ferroviari i la integració dels terrenys adjacents, a més de la construcció d'una escultura que decora el centre de la nova rotonda i recorda la passada vinculació dels municipis de Lloseta i d'Alaró amb l'activitat minera.
10.000 afectats per la vaga
Durant la jornada de vaga, que començà a les 10.00 hores, no es produïren incidents destacables i els serveis mínims, establerts en un 50%, es compliren amb normalitat. Aquesta cobertura indispensable abraçava principalment les hores punta, a fi que els usuaris poguessin acudir a les seves destinacions sense grans retards, però amb menys freqüències de les habituals. Així, per exemple, el tren que fa el recorregut entre Palma i Manacor se n'anà a les 14.00 hores de Ciutat i no hi hagué cap altra sortida fins a les 16.00 hores, quan en dies normals parteix cada mitja hora.
El maquinista del tren descarrilat a Sineu surt de l'estat de coma
Amador Ferriol, el maquinista de 57 anys del tren que el passat 19 de maig va descarrilar a prop de Sineu ha sortit de l'estatde coma. Segons la informació mèdica facilitada des de l'hospital universitari de Son Dureta, Ferriol, natural de Sineu, aconsiguí sortir del coma a darrera hora del passat dilluns, malgrat encara resta a la Unitat de Cures Intensives. Segueix entubat però evoluciona favorablement.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula