Company ha respost que el seu departament està treballant en aconseguir un sistema "eficaç" amb rutes òptimes perquè actualment compta amb trajectes deficitaris, en especial en tren i metro, en els quals els percentatges d'ús són inferiors al 30%. Ha assegurat que la planificació d'infraestructures no és rendible en termes econòmics i socials, per la qual cosa necessita una millor gestió.
El conseller ha donat exemples de rutes de ferrocarril que sol tenen un passatger quan el cost de funcionament és de 40 euros per quilòmetre, com en el cas del tren a Manacor. "L'esport nacional de la payesía és comptar els trens que passen", ha ironitzat Company en al·lusió als trens buits que circulen i que té un alt cost.
Bonet li ha retret no haver propiciat la continuació dels tràmits per a la renovació del conveni ferroviari per un valor de 443 milions d'euros amb l'Estat que permetrà avançar amb les obres ferroviàries, en especial amb el demandat tren de Llevant. Company ha indicat que han sol·licitat la reunió de la comissió mixta per continuar amb el conveni, però ha responsabilitzat el Govern anterior per no haver-lo deixat firmat.
El conseller ha necessitat que ell mai no ha dit que es paralitzaran definitivament les obres del tren de Llevant, que continuaran, però sí que ha parlat d'una reducció de línies. Treballar en una llei de mobilitat que té com a principal objectiu regular el transport per compensar la insularitat, planificar les infraestructures i determinar com es farà són altres de les accions en les quals treballa el departament que dirigeix el departament de Company.
El conseller no ha necessitat quin serà el futur del metro, però no ha descartat que pugui tancar-se davant de la seva escassa utilització. Bonet ha opinat que si el Govern fos una empresa privada no tindria trens, però ha recordat que els ferrocarrils són un servei públic. El conseller ha necessitat que el seu treball consisteix a "gestionar" per aconseguir "una mobilitat el més adaptada possible".
1 comentari
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El tren de Manacor sempre va petat!!!! el problema és que ell no ha anat mai en tren