En un comunicat, la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori ha lamentat que el Ministeri de Foment evitàs reunir-se amb el Govern, malgrat ser la "institució competent" per tractar el conveni ferroviari. D'altra banda, ha insistit que darrere de la decisió de paralitzar les obres de la línia Manacor-Artà només hi ha un motiu "estrictament econòmic", que, segons ha explicat, "ha de veure amb una gestió responsable dels diners públics, tal com va assenyalar el conseller de Territori, Gabriel Company, als batles dels municipis afectats en la reunió mantinguda el passat 19 d'octubre".
"El Govern manté la seva aposta per un transport públic i de qualitat, però sempre des d'uns paràmetres d'optimització dels recursos públics, de manera que qualsevol actuació estigui avalada per anàlisis realistes de necessitat i rendibilitat, a més, sens dubte, de disposar del finançament necessari per executar-los", ha remarcat.
D'altra banda, la Conselleria ha recordat que s'ha trobat un conveni firmat el 2008 per l'anterior president del Govern, Francesc Antich, i per l'Executiu central, presidit per José Luis Rodríguez Zapatero, per un import de 443 milions d'euros, subjecte a quatre anualitats pactades i a la disponibilitat pressupostària en els Pressuposts Generals de l'Estat. Concretament, ha detallat que les quatre anualitats firmades i percebudes són 3 milions el 2008; 25 milions en 2009, 15 milions el 2010 i 14,5 milions el 2011, el que fa un total de 57,5 milions d'euros.
A més, ha indicat que el nou equip de Govern s'ha trobat amb obra adjudicada per valor de 220 milions d'euros, dels quals 130 milions corresponen a obra ja executada, amb el qual "el deute a les empreses adjudicatàries de les obres s'eleva a 72,5 milions d'euros". En aquest sentit, ha subratllat que la Conselleria va sol·licitar per carta, el passat 23 de setembre, una reunió urgent de la Comissió Mixta per reprendre l'aplicació d'aquest conveni "sense que fins avui s'hagi obtingut cap resposta". D'aquesta manera, la Conselleria ha assenyalat que "desconeix si aquesta reunió es convocarà el dia 23 de novembre (tres dies després d'unes eleccions generales)".
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Hauríem de recordar al Govern que el Sr. Orta ( gerent de SFM) se va reunir públicament amb el PP de Capdepera (a l'oposició) abans de reunir-se amb cap dels batles de la comarca i això que ells ja havien demanat n vegades reunir-se amb el Conseller. Per tant, que no se facin els ofesos, i més quan en Bauza ha estat molts de cops amb representants del Gobierno de España-
De dinero nada, solo palabras. Cuando esten los euros hablamos. Los llevamos esperando un año y no llegan.
En relació al comunicat oficial de la Direcció General de Transports de la Conselleria d’Agricultura, Medi Ambient i Territori del Govern de les Illes Balears titulat “La Direcció General de Transports lamenta que el Ministeri de Foment eviti reunir-se amb el Govern per tractar del conveni ferroviari i ho faci solament amb els batles del Llevant” la PLATAFORMA PEL TREN DE LLEVANT vol fer les següents puntualitzacions: 1. Els batles de la comarca de Llevant s’han reunit amb el Ministeri de Foment després d’esperar una reunió amb el President del Govern de les Illes Balears que encara no s’ha produïda i que pareix esser, mirau per on, que es celebrarà després de les eleccions del vint de novembre. 2. La reunió amb el Ministeri de Foment ha estat el resultat de l’esforç i la insistència dels batles de la zona i de la Plataforma pel tren de Llevant davant la Direcció General d’Infraestructures ferroviàries. 3. Ens agradaria saber quins esforços i quina insistència ha fet el Govern de les Illes Balears per reunir-se amb el Ministeri de Foment. De vegades, una petició formal en dues línies, no és suficient. 4. Si el Ministeri de Foment diu que està en disposició de signar les addendes d’aquest conveni el que ens ha de dir el President del Govern de les Illes Balears és si ell està dispost a negociar-les amb aquest govern o amb el govern que surti de les properes eleccions. 5. A la Plataforma pel Tren de Llevant sempre li quedarà el dubte de si l’aturada de les obres del tren obeeixen a raons estrictament econòmiques o són el resultat d’altres acords amb el Ministeri d’Economia del Govern de l’Estat. 6. La Plataforma pel Tren de Llevant demana al President Bauzá que encapçali la negociació de la pròrroga d’aquest conveni per tal que els 385,5 milions d’euros que resten arribin a les Illes Balears. Una quantitat que suposa el 0,7% del total que l’Estat ha invertit en AVE. Ens ho mereixem, governi qui governi a Madrid. 7. La Plataforma pel Tren de Llevant fa una crida a la ciutadania i als polítics perquè participin a la VIII Marxa del Tren de Llevant per aconseguir la reanudació i finalització de les obres.