TW
0

El Govern balear ha demanat al Ministeri de Foment que ampliï a quatre anys l'execució del conveni ferroviari firmat el 2008 i que expira aquest any, i que transfereixi els 165 milions d'euros corresponents a les obres ja licitades. Segons informa la Direcció General de Transports de l'Executiu autonòmic en un comunicat, avui s'ha fet a Madrid una reunió entre representants d'ambdós governs durant la qual s'ha registrat la petició del Govern de firmar una nova addenda al conveni per incloure aquests dos aspectes.

El Govern també ha reclamat la firma d'una altra addenda per fer efectiu l'acord assolit el 29 de desembre de 2009, pel qual es transferien 30 milions d'euros dels 35 previstos per a l'execució del tramvia de la badia de Palma al finançament d'inversions en matèria ferroviària. En la reunió, la Comissió Mixta de Programació, Seguiment i Control del conveni ferroviari firmat el 2008 entre el Govern central i el Govern balear s'ha declarat "no competent" davant de les reclamacions presentades avui pels representants de l'Executiu autonòmic.

Per això, la Comissió ha derivat la negociació d'aquest conveni a una taula bilateral entre el Govern i el Ministeri d'Hisenda, que s'haurà de sol·licitar a través del Ministeri de Política Territorial. Des de la Comissió Mixta s'ha convidat al Govern a reprogramar el conveni firmat el 2008 qualificat en el moment de la firma com a "històric", i a adaptar-lo a la situació dels comptes de l'Estat.

El Govern autonòmic ha estat representat en aquesta reunió pel director general de Transportes, Juan Salvador; el director general de Pressuposts i Finançament, Antonio Costa; el gerent de SFM, José Ramón Orta, i la secretària general de la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, Concepció Sartori. Com a representant de Foment en la Comissió ha assistit el director general d'Infraestructures Ferroviàries, Carlos Juárez Costa.

El Govern balear apunta que l'encontre, que s'ha celebrat amb el representant d'un Govern en funcions, va ser sol·licitat personalment pel conseller de Medi Ambient, Biel Company, el passat 26 de setembre. Des d'aquesta data, afegeix el Govern, el Ministeri de Foment no va notificar en cap moment la seva incapacitat per negociar el desenvolupament del conveni ferroviari i es va limitar a reunir-se amb els alcaldes de la zona del Llevant mallorquí sense aportar-los cap solució.

El conveni, firmat el 16 d'octubre de 2008, expira aquest any i des del Govern central només s'han transferit 57,5 dels 443,7 milions d'euros pactats llavors per al desenvolupament de diferents infraestructures ferroviàries, entre les quals es troba la línia Manacor-Artà.