TW
9

El PSM-IV-ExM ha afirmat aquest dijous, després que el Govern hagi anunciat la paralització de les obres de construcció del tren-tram entre Manacor i Artà per no comptar amb finançament estatal, que no és de rebut que l'Executiu "renunciï" al conveni ferroviari subscrit amb l'Estat, i pel qual el Govern ha d'aportar 443 milions d'euros per a, precisament, finançar la construcció d'aquesta línia de tren.

El líder de la coalició, Biel Barceló, ha considerat que renunciar a aquesta quantitat "no suposa un estalvi per a les Balears", ja que "estam parlant d'unes obres que les paga Madrid al 100%". Des de la formació, per tant, han exigit al Govern que "continuï amb el projecte i que doni informació sobre com pensen desenvolupar el projecte". Per a Barceló, es tracta d'una decisió "inexplicable" de l'Executiu que presideix José Ramón Bauzá.

D'aquesta manera, Barceló ha recordat que el president va justificar la continuïtat de les obres del Palau de Congressos per ser una font d'arribada de turistes, i perquè "no es poden deixar unes obres a l'entrada de Palma a mig fer". El líder del PSM ha criticat que "sembla ser que a Manacor, Artà o Son Servera, sí es poden deixar obres en l'aire".

Així, l'exconseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, present a la roda de premsa, ha explicat que dels 443 milions que han d'arribar des del Govern Central, tan sols han estat dipositats "uns 142". D'aquesta manera, tant Vicens com Barceló han urgit a Bauzá a què vagi a Madrid a "exigir el compliment del conveni i a desenvolupar-lo plenament".

'Ampliació urgent'

En aquest sentit, l'exconseller ha assenyalat que el conveni acaba el desembre de 2011 i "és urgent que es faci una ampliació, almenys fins a 2012". Vicens s'ha mostrat "comprensiu" amb la conjuntura econòmica en la qual és immers l'Estat i que, per això, "que sigui Madrid qui fixi les aportacions el 2011 i 2012 per acabar el projecte o que el projecte es desenvolupi ajustant-se a la disponibilitat pressupostària".

D'aquesta manera, Vicens, igual com Barceló, considera la paralització de les obres "un greu error que suposa una gran injustícia per a la comarca de Llevant perquè és una reivindicació històrica i un projecte que figura en el Pla Sectorial de Transports". Així mateix, per als representants de la formació política, la paralització suposa "una irresponsabilitat perquè és un perjudici molt gran per a tota la comarca".

'Retrocés al sector del tren'

De fet, segons Vicens, "aturada de les obres" significa un "retrocés en l'impuls del transport públic, per al qual els projectes de tren són importantíssims, i s'està fent un perjudici molt gran al sector de la construcció. En aquestes obres es donen més de 350 llocs directes de treball".

A més, tant l'exconseller com el líder de la coalició econacionalista han posat èmfasi sobre el Pla Sectorial, que va ser "redactat i aprovat" per un Govern del PP. Segons aquest pla, els punts forts que justifiquen la construcció d'aquesta línia són "la gran potencialitat turística" i el "menor impacte ambiental perquè es reobre un traçat ja existent".