El PSM-IV-ExM ha afirmat aquest dijous, després que el Govern hagi anunciat la paralització de les obres de construcció del tren-tram entre Manacor i Artà per no comptar amb finançament estatal, que no és de rebut que l'Executiu "renunciï" al conveni ferroviari subscrit amb l'Estat, i pel qual el Govern ha d'aportar 443 milions d'euros per a, precisament, finançar la construcció d'aquesta línia de tren.
El líder de la coalició, Biel Barceló, ha considerat que renunciar a aquesta quantitat "no suposa un estalvi per a les Balears", ja que "estam parlant d'unes obres que les paga Madrid al 100%". Des de la formació, per tant, han exigit al Govern que "continuï amb el projecte i que doni informació sobre com pensen desenvolupar el projecte". Per a Barceló, es tracta d'una decisió "inexplicable" de l'Executiu que presideix José Ramón Bauzá.
D'aquesta manera, Barceló ha recordat que el president va justificar la continuïtat de les obres del Palau de Congressos per ser una font d'arribada de turistes, i perquè "no es poden deixar unes obres a l'entrada de Palma a mig fer". El líder del PSM ha criticat que "sembla ser que a Manacor, Artà o Son Servera, sí es poden deixar obres en l'aire".
Així, l'exconseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, present a la roda de premsa, ha explicat que dels 443 milions que han d'arribar des del Govern Central, tan sols han estat dipositats "uns 142". D'aquesta manera, tant Vicens com Barceló han urgit a Bauzá a què vagi a Madrid a "exigir el compliment del conveni i a desenvolupar-lo plenament".
'Ampliació urgent'
En aquest sentit, l'exconseller ha assenyalat que el conveni acaba el desembre de 2011 i "és urgent que es faci una ampliació, almenys fins a 2012". Vicens s'ha mostrat "comprensiu" amb la conjuntura econòmica en la qual és immers l'Estat i que, per això, "que sigui Madrid qui fixi les aportacions el 2011 i 2012 per acabar el projecte o que el projecte es desenvolupi ajustant-se a la disponibilitat pressupostària".
D'aquesta manera, Vicens, igual com Barceló, considera la paralització de les obres "un greu error que suposa una gran injustícia per a la comarca de Llevant perquè és una reivindicació històrica i un projecte que figura en el Pla Sectorial de Transports". Així mateix, per als representants de la formació política, la paralització suposa "una irresponsabilitat perquè és un perjudici molt gran per a tota la comarca".
'Retrocés al sector del tren'
De fet, segons Vicens, "aturada de les obres" significa un "retrocés en l'impuls del transport públic, per al qual els projectes de tren són importantíssims, i s'està fent un perjudici molt gran al sector de la construcció. En aquestes obres es donen més de 350 llocs directes de treball".
A més, tant l'exconseller com el líder de la coalició econacionalista han posat èmfasi sobre el Pla Sectorial, que va ser "redactat i aprovat" per un Govern del PP. Segons aquest pla, els punts forts que justifiquen la construcció d'aquesta línia són "la gran potencialitat turística" i el "menor impacte ambiental perquè es reobre un traçat ja existent".
9 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El srVicens el que tindria és demanar perdó per la seva mala gestió dels últims 4 anys i callar que de mobilitat no en té ni idea. Haver començat aquest despropòsit de tren a llevant el farà passar a la història com uns dels pitjors polítics. Torna a s'escoleta Vicens i no parlis del que no saps, ja has destrossat prou s'illa amb la teva ignorància.
Que sa gent que defensa, ja pocs, fagi una passejada per la comarca i vegi la barbaritat que estant fent, fa plorar si has nascut aquí i t'estimes aquesta terra, quin desastre. Perquè fan aquest si tothom sap que anirà buit, no es pot pensar el transport públic per les necessitats de sa gent i nonper s'ego del polític de torn? A veure si després de parar-lo ho poden convertir amb un camí per sa gent i treuen aquestes cotxeries que a Artà i a Son Carrió són un atentat.
jrbs, tú voldràs anar en tren els caps de setmana, o voldràs AVE perquè és molt xulo, o perquè si els altres en tenen jo també. Jo vull un bon transport públic adaptat a les meves necessitats, que sigui competitiu amb el cotxe i que no destrossi més la nostra terra. Per això estic en contra del tren de llevant, per absurd, perquè no soluciona cap dels problemes de mobilitat, perquè ha destruir ja enormement la comarca, perquè a llevant no necessitan ni tren ni més carreteres sinó un transport públic millor i no fer el joc a Aumasa, perquè els 21 nuclis urbans de llevant són merexadors d'un transport públic eficient i perquè, com ja s'ha dit, amb els doblers que s'han gastat aquesta gent tindriem transport públic gratuit durant anys sense haver matat cap atmetller. Per sentit comú, responsabilitat i voluntat per tenir un transport públic de qualitat. No al tren de llevant.
AEROPORT DE CASTELLÓ=TREN DE LLEVANT una mica de sentit comú!
Quina burrada!! Si 20 kilometres de tren a Mallorca costen el mateix que 1 quilometre d'AVE a la Peninsula!!
Es bén clar que el medi ambietn els importa bén poc. L´unic que volen és enriquir-se encara més fent carreteres, camps de golf, urbanitzacións i damés atemptats al territori.m Jo me pensava que no odiava a ningú, fíns que aquests individus han arribat al poder.
El que s'hauria de trobar inexplicable és l'ANALFABETISME no sols ECONÒMIC sinó "intel·lectual" dels polítics espanyols en general. El declivi de la democràcia en estat pur. Prest obtindrem les conseqüències (la fi del deute públic és un d'ells).
El que és inexplicable és que es comencés a construir aquest projecte. Tindrien de demanar perdó per no haver invertit aquests doblers amb un transport públic per tota la comarca de llevant aprofitant les infraestructures existents, en comptes de destrossar la comarca amb aquest projecte faraònic! Amb el que s'han gastat arressant amb excavadores la comarca de llevant tindriem tranport de busos elèctric als 21 pobles de la comarca durant 20 anys gratuit!!! ara tenim una comarca destrossada i xapada en dos, amb un tren absurd i que tindria d'unir 4 pobles que tenen entre ells només el 6% dels desplaçaments diaris per la comarca segons la mateixa conselleria. De veres que aquest és el tren de la vergonya! Feim vies verdes per les persones i les bicis i no per més màquines. Per favor!
Ha de ser "renunciï", no "renuncii"