Un any aturat
Ja fa un any que les obres del tren de Llevant estan aturades. La Plataforma en defensa d'aquesta infraestructura, creada fa 14 anys, lamenta a dia d'avui la paralització, "sense tenir cap objectiu clar". Recorden que ja s'ha executat més del 50% de la feina, que "està sotmesa a un progressiu deteriorament que no fa més que tudar el que s'havia fet i que s'hagi de tornar a pagar per refer-ho". Des de la plataforma ja no reivindiquen la posada en marxa d'una infraestructura, com l'any passat, perquè entenen que "hi ha prioritats".
Els treballadors del tren denuncien que un 40% de viatgers no paga el bitllet
El comitè d'empresa de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) ha denunciat aquest dimarts que més del 40 per cent dels viatgers no adquireix el bitllet per la "falta de personal als trens i a les estacions", i per aquest motiu, demanen una reunió urgent amb el conseller de Medi Ambient, Agricultura i Territori, Gabriel Company.
El PSM critica el “fracàs” i el “servilisme” de Company amb Madrid
El PSM i també el PSIB criticaren ahir amb contundència el "fracàs" i el "servilisme" del conseller d'Agricultura, Biel Company, que tornà dimarts de Madrid sense cap compromís de noves inversions en el tren de Mallorca i amb l'únic anunci de destinar els set milions per a inversions ferroviàries pressupostats pel Ministeri de Foment per a enguany a pagar les expropiacions de la línia Manacor-Artà.
Els expropiats del tren a Artà cobraran set milions
Operaris fent feina en el traçat de la línia a Artà, quan encara no s’havien aturat les obres. Foto: M.À.C. Finalment, la Conselleria de Mobilitat ha decidit dedicar els 7 milions d'euros provinents de Foment al pagament dels propietaris de terrenys que foren expropiats en les obres del tren de Manacor a Artà. D'aquesta manera, tots els projectes d'ampliació o de millora dels ferrocarrils de Mallorca queden ajornats, almanco, fins al 2013. El principal projecte que queda ara posposat és la continuació de l'electrificació de les línies de tren. Fins ara, s'havia electrificat el tram comprès entre Palma i Inca. Falta, per tant, la transformació elèctrica des de l'estació d'Enllaç fins a sa Pobla i fins a Manacor, que són els dos ramals que parteixen des de la capital del Raiguer. No debades, la Conselleria de Medi Ambient ha prioritzat el pagament de les obres del tren de Llevant, que havia de connectar Manacor amb Artà.
Company diu a Verger pocavergonya i el convida a abandonar la política
El conseller d’Agricultura, Biel Company, en una intervenció pública. Foto: Arxiu. El conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, Biel Company, va recomanar ahir al regidor a Cort de PSM-IV-E Antoni Verger que deixàs la política per tornar a ser funcionari. En unes declaracions a IB3, també el va insultar dient que li semblava que Verger "és un pocavergonya". Tot plegat era una resposta a les acusacions de mentir que li havia fet just el dia abans Antoni Verger, exdirector general de Mobilitat del Govern. L'econacionalista havia dit que "Company amaga amb mentides la seva incompetència o manca de capacitat per acabar les obres del tren de Llevant". L'acusa d'haver mentit quan va dir que les locomotores del tren tram d'Artà no eren compatibles amb la resta de la xarxa.
Madrid es gasta 25.000 milions en l’AVE i ignora Balears
La coalició PSM-IV-E presentarà al·legacions contra el Pla d'infraestructures de transport i habitatge de l'Estat (2012-2024) i el durà al Parlament perquè, denuncia, dedica més de 25.000 milions d'euros només a l'alta velocitat i ni tan sols anomena cap inversió ferroviària a les Illes Balears. Així ho va declarar ahir el diputat Antoni Alorda, acompanyat de l'exdirector general de Mobilitat del Govern i ara regidor a Cort, Antoni Verger. Segons va dir Alorda, el pla demostra que el Govern espanyol "té doblers per al tren, però no per a Balears". A més, va recordar que enguany els pressupostos preveuen una despesa de 6.034 milions d'euros en inversió ferroviària però, per a l'Arxipèlag, just set, un 0,11% del total.
SFM perd dos milions anuals per viatgers que no paguen
Serveis Ferroviaris és conscient que molts viatgers no paguen perquè no ho poden fer. Foto: Arxiu. Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) perd uns dos milions d'euros cada any a causa de viatgers que no paguen el bitllet. El principal problema és que el sistema de torns per accedir i per sortir del tren i del metro està avariat i hi ha un elevat nombre d'accessos que han d'estar oberts o tancats de manera permanent. Si estan oberts, qualsevol usuari pot abandonar les instal·lacions de Serveis Ferroviaris de Mallorca sense pagar; i si, per contra, estan tancats, no poden sortir ni els que han pagat. Així mateix, hi ha un bon grapat de màquines per dispensar bitllets que no funcionen des de fa mesos. És a dir, que pagar no és en ocasions feina fàcil.
Un jove, en estat crític perquè el tren el va atropellar en un pas a nivell sense barreres
El jove, malferit a la via, va ser atès per una unitat del 061. Fotos: V. Vasilev. Un jove d'uns setze anys va resultar ferit de gravetat ahir horabaixa, després de ser atropellat pel tren en direcció Palma-sa Pobla. L'accident tingué lloc en un pas a nivell sense barreres al camí de Can Foradí, a la barriada de Son Cladera, entre les parades de Son Fuster i el Pont d'Inca Nou. El tren de Serveis Ferroviaris de Mallorca havia sortit de l'estació Intermodal, a la plaça d'Espanya, a les 19.30 hores i feia aturades a totes les estacions. Des de SFM apunten que el conductor no anava a gaire velocitat i que, en adonar-se que hi havia un jove a la via, li va fer un parell d'avisos perquè en sortís. L'al·lot, però, no li va fer cas i, segons després, el ferrocarril l'atropellà. El cop va ser molt fort i el tren impulsà la víctima uns quinze metres, on va quedar estès.
«La solució que ens donaven era 'espavilau-vos'»
L'associació dels Usuaris del Tren ha explicat avui que ha rebut nombroses queixes, opinions i reclamacions que els han arribat en les últimes hores, en relació al caos viscut dilluns horabaixa per l'avaria elèctrica que provocà la interrupció del servei de metro i tren durant més de tres hores. En aquest sentit, afirmen que la situació que es visqué aquell dia a l'estació intermodal, i a altres punts de la xarxa viària, manifesta el "despropòsit" que és la gestió del servei públic que realitza l'empresa pública Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM). "Mentre els usuaris de Palma s'amuntegaven per poder aconseguir una plaça als autocars, als usuaris de les estacions del pobles i als que circulaven en tren al moment de l'avaria només els hi oferiren la solució d''espavilau-vos'".
Més de tres hores sense tren ni metro
Una avaria al centre de maniobra i mesura dels Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) va deixar ahir horabaixa l'estació Intermodal sense tren ni metro durant tres hores i mitja. Senzillament, no sortia cap comboi. Això va afectar devers 2.000 usuaris, segons que va admetre ahir mateix SFM. L’avaria va tallar el subministrament elèctric de la catenària entre Palma i l’estació de l’Enllaç a partir de les quatre del capvespre i va durar fins a les set i mitja. Nou trens i onze metros que haurien hagut de sortir de Palma no ho varen arribar a fer i, a més, quedaren afectats els ramals de sa Pobla i Manacor, perquè no es podien fer transbords a l’Enllaç.
El Gob denuncia la repressió dels agents a la protesta del #novullpagar
La primer acció de la plataforma "No Vull Pagar" realitzada aquest matí al tren de Mallorca ha estat un "èxit" per a un dels convocants, el grup ecologista Gob, qui tanmateix ha volgut deixar constància de la "repressió policial desmesurada i l'estratègia de la por i criminalització de les persones que protesten pacíficament pels seus drets".
La Policia avorta el #novullpagar al tren
La Policia Nacional es plantà ahir a l'estació Intermodal de Palma i avortà la protesta #novullpagar #nopucpagar, convocada pels usuaris del tren per rebutjar el "mal servei" i la pujada "abusiva" de tarifes aplicada recentment. Poc abans de les vuit del matí, arribà el primer ferrocarril que havia partit de sa Pobla i els agents ja esperaven els viatgers, fet que provocà certa sorpresa entre els usuaris. "No som delinqüents", assenyalaven. Aquells que es negaren a pagar foren identificats per la Policia Nacional i ara seran multats, segons informà Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM). El Gob denuncia la repressió dels agents a la protesta del #novullpagar
El #novullpagar arriba dilluns al tren
El Govern ha apujat les tarifes del tren entorn del 50%.Foto: Arxiu Els usuaris del tren ja tenen data per expressar el seu malestar amb el "deteriorament" del servei i la pujada de tarifes "abusiva" que ha aplicat el Govern. Per al proper dilluns a primera hora del matí, s'ha convocat, principalment a través de les xarxes socials, un "no vull pagar, no puc pagar" massiu. Si bé és cert que l'eslògan elegit és el mateix que el dels ‘insubmisos' que es neguen a pagar el peatge del túnel de Sóller, els usuaris del tren no reclamen un servei gratuït, però sí unes tarifes més econòmiques i una millora del transport públic; en aquest cas, el ferroviari. La protesta s'ha convocat en el tren que surt de sa Pobla a les 6.57 del matí i que arriba a Palma poc abans de les vuit.
El gerent del tren de Mallorca vol que un sol maquinista meni els combois
Orta creu que les queixes dels treballadors són motivades per qüestions econòmiques. Foto: Arxiu. El director gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), José Ramón Orta, ha declarat que els trens poden circular just amb un treballador i ha afirmat que s'obriran dos expedients al maquinista que ahir dimecres va aturar el comboi a Marratxí, a l'estació del Figueral, perquè no l'acompanyava ningú més del personal de l'empresa. Orta, qui tanmateix no ha volgut detallar els motius concrets pels quals s'obriran aquests dos expedients contra el treballador, ha admès per contra que al conveni col·lectiu dels treballadors hi diu que als trens hi han d'anar dues persones. El tren de Palma a Manacor s'atura al Figueral 'per manca de personal'
El tren de Palma a Manacor s'atura al Figueral 'per manca de personal'
El tren de Palma a Manacor amb sortida a les 15.15 hores de Ciutat ha aturat el seu servei a l'estació del Figueral, a Marratxí, i no el reprendrà de moment 'per manca de personal'. Segons han denunciat distints viatgers que ocupaven l'esmentat tren, el comboi ha desenvolupat normalment el seu trajecte fins arribar a aquesta estació, en la qual de cop i volta s'han aturat els motors i ha aparegut a les pantalles un missatge, informant que 'aquest tren sofrirà un retard per manca de personal'. Els passatgers han romàs més de vint minuts a l'espera de novetats a l'andana de l'estació. Finalment, el servei s'ha reprès amb un evident retard i sense que de moment hagin transcendit les seves causes.
Tensió a Son Servera
Un acte que a priori havia de ser una tranquil·la visita d'obres al nou vial que enllaçarà Son Servera amb Cala Millor acabà amb un tens enfrontament verbal entre el batle, el socialista Josep Barrientos, i el conseller de Medi Ambient i Territori, Biel Company, que fa just una setmana es va afiliar al Partit Popular. Amb els guardapits reflectors posats, mentre recorrien a peu els 270 metres de vial, la primera vara de Son Servera enumerà al conseller les "deficiències" que, segons ell, presentaven les obres. Li mostrà la seva disconformitat amb alguns aspectes. La conversa s'escalfà i Company li va respondre: "No em vinguis amb collonades, que jo acab les bromes aviat". També li retragué que trobàs "ossos al lleu". Barrientos, llavors, li contestà que a ell, estant al seu poble, ningú no el faria callar.
El Govern remata ara les retallades amb una forta pujada del bitllet de tren
L'augment de preu més significatiu és el del bitllet senzill del tren i també el del metro. Foto: Arxiu. El Govern rematà ahir les retallades aprovant una forta pujada de les tarifes de tren, metro i autobús, que farà que el bitllet senzill del ferrocarril o del metro s'incrementi més d'un 50% a partir de dimecres. Ara, el tiquet senzill de metro passarà dels 0,95 euros actuals a costar un euro i mig (un 57,8% més), i el mateix passarà amb el de tren de Palma a Marratxí. El bitllet senzill de ferrocarril entre Palma i Santa Maria o Binissalem, per exemple, creixerà un 57,6% i passarà d'1,30 euros a 2,05 euros. El Govern no pujarà més impostos ni farà cap altre pla d'ajustament
Un web situa el Tren de Sóller com el setè monument més valorat de l'estat espanyol
El Tren de Sóller és el setè monument espanyol més valorat en Internet, segons el web de ressenyes dels usuaris de Qype, que revela que la Mesquita de Còrdova i la Catedral de Burgos són els més ben valorats a Internet. A aquests els segueixen el Reial Alcàsser de Sevilla, la Catedral de Santiago, la Plaça de Major de Salamanca i l'Alhambra de Granada.
El Tribunal Suprem anul·la una multa de 318.000 euros al Ferrocarril de Sóller
El Tribunal Suprem ha anul·lat una multa de 318.364 euros imposada a Ferrocarril de Sóller S.A. per haver incorregut en un abús de posició dominant en donar preferentment places al tren que uneix Palma amb Sóller als passatgers que contractassin una excursió marítima amb una empresa en particular.
Restablerta la normalitat als serveis de tren i metro després d'una avaria elèctrica
El servei de tren i metro de Palma circula amb normalitat des de mitjan matí després de solventar l'avaria elèctrica que s'ha produït a primera hora d'avui dimecres, i que ha provocat alguns retards.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula