Primeres passes per fer arribar aigua potable a Son Servera, Sant Llorenç i Cala Millor
L’Agència Balear de l’Aigua ha aprovat aquest dijous iniciar el procediment per fer arribar aigua potable a diversos municipis del llevant de Mallorca
#25N: Manacor organitza la sisena Marxa de torxes
L'Assemblea Antipatriarcal de Manacor ha organitza la sisena Marxa de Torxes per...
Sant Llorenç demana la creació d'una notaria després de les inundacions de l'any passat
L'Ajuntament de Sant Llorenç ha aprovat per unanimitat en el darrer plenari la proposta...
Els ajuts de l'Estat per les inundacions del Llevant podran sol·licitar-se entre aquesta setmana i la pròxima
El Consell de Mallorca i els ajuntaments de Sant Llorenç des Cardassar...
Madrid encara no ha pagat ni un euro als afectats per les inundacions del Llevant
El Govern espanyol encara no ha pagat cap euro de les ajudes que es va comprometre...
Cladera demana al PP que no faci «oportunisme polític d'una tragèdia» com la de Llevant
La consellera d'Hisenda i Administracions Públiques, Catalina Cladera, ha demanat...
Prohibeixen la pesca submarina a la Reserva Marina de Llevant
En el marc del desè aniversari de la Reserva Marina de Llevant, aquest dissabte el secretari general de pesca...
El tren de Llevant, un compromís per a properes legislatures
“Donam aquesta legislatura per perduda i apostam per la propera per enllestir el projecte del tren de Llevant”. Amb aquestes paraules explicà Pere Cortada, portaveu de la Plataforma pel Tren de Llevant, l'acord que se signaren ahir a Can Alcover el PSIB, MÉS, Esquerra Unida i la Unió de Partits Independents de les Illes.
Madrid encara preveu el finançament del tren de Llevant
El Govern de les Illes Balears anuncià setmanes enrere la seva decisió definitiva de no acabar les obres del tren de Llevant. Curiosament, tot i la renúncia del conseller Gabriel Company, el Ministeri de Foment encara preveu el seu finançament. Així ho ha fet saber recentment el Govern de Mariano Rajoy al diputat valencià Joan Baldoví, qui formulà una pregunta en el Congrés dels Diputats en aquest sentit a instància de MÉS. El Pla d'Infraestructures, Transport i Habitatge (PITVI) de l'Estat pel període 2012-2024 es refereix encara al conveni d'execució del "Tren de Mallorca" per una banda i a un altre per "actuacions del Tren Lleuger Badia de Palma".
lluita per la permanència RCD Mallorca
El Mallorca és una banda. I de Segona!
El Mallorca és una banda. I de Segona! Només queda l’èpica, un miracle. Aconseguir la permanència és encara possible, però les matemàtiques són l’únic factor que fan pensar en la possibilitat de continuar a Primera Divisió. El conjunt de Gregorio Manzano es troba avui a cinc punts de la permanència –quatre més el goal-average. Cercar excuses per l'empat d'ahir és fàcil, però inútil. No serveix per res lamentar-se de les ocasions fallades o dels dos possibles penals no assenyalats per l'àrbitre castellanolleonès González González, que també s'equivocà en algun fora de joc a l'àrea d'Aouate.
Madrid no ha pagat ni un euro dels 7 milions per al tren del 2012
Una part del traçat ferroviari que quedà a mitges entre Manacor i Artà. Foto: M. R. La presència del PP al Govern de l'Estat i al de les Balears alhora no ha suposat cap canvi en l'arribada d'inversions ferroviàries. Tot i que els pressuposts generals de l'Estat de 2012 preveien set milions d'euros per destinar a actuacions ferroviàries a les Illes, aquests doblers no han arribat. Així ho ha reconegut el conseller mateix del ram, Biel Company, qui encara confia que aquests doblers es puguin rebre enguany. Quan Madrid assumí aquest compromís, el conseller Company havia anunciat la intenció de destinar aquests doblers a pagar els més de tres milions d'euros que costen les expropiacions que es van fer en el traçat del tren entre Manacor i Artà, un projecte que s'ha descartat ara definitivament.
El tren reivindicatiu arriba a Llevant
Un tren turístic arribà a Artà en senyal de protesta. Tomás Martínez llegí un manifest.Foto: A.B. El tren reivindicatiu arriba a la comarca de Llevant. Més de 200 persones van participar ahir a Artà en una acció per reclamar la posada en marxa de les obres de la línia, paralitzades pel Govern. I tal com anuncià fa dies la Plataforma, un comboi arribà al poble: un tren turístic va recórrer-ne els carrers com a senyal de protesta exigint que el retorn del ferrocarril (el de bon de veres) a la comarca sigui una realitat. El tren, en clau humorística, va ser rebut pels quatre batles de la comarca: Jaume Alzamora (Artà), Mateu Puigròs (Sant Llorenç) Josep Barrientos (Son Servera) i Rafel Fernández (Capdepera). Els manifestants, amb pancartes en les quals es podia llegir "Via lliure al tren", van recórrer la via principal des de la rotonda de les Païsses fins a l'estació acompanyats de la música dels xeremiers.
lluita per la permanència RCD Mallorca
Ridícul
Quin ridícul! Humiliats! Una guarda d'arreplegats en calçons curts! El Reial Mallorca de Joaquín Caparrós fou derrotat pel Llevant (4-0) en un duel esperpèntic. La crisi és total i absoluta. El desgavell institucional i la situació social són un mal quasi endèmic, però res no és comparable amb el desastre esportiu. Ahir, el Reial Mallorca fou un equip trist, sense ànima, sense personalitat, sense la necessària intensitat, sense agressivitat. Els futbolistes jugaren entabanats, amb constants errades defensives, amb reiterades imprecisions. Aquest Mallorca no juga a res, pateix una crisi d'identitat, no té un patró de joc clar i definit. L'equip de Caparrós acumula així ja 10 partits sense guanyar i totalitza només dos punts dels darrers 30. Les estadístiques evidencien una preocupant feblesa defensiva, provocada en moltes ocasions per errades individuals. Ara bé, no es pot justificar la derrota ni la pèssima ratxa de l'equip només per equivocacions puntuals d'un jugador o un altre. El mal va molt més enllà.
Europa bé val una gesta al Bernabéu
90 minuts d’infart separen el Mallorca de posar la cirereta a una magnífica temporada amb la classificació per disputar la propera edició de la Lliga Europa. El quadre dirigit per Joaquín Caparrós té a les seves mans la possibilitat de segellar el passaport continental, després d’haver aconseguit la quarta victòria consecutiva dissabte contra el Llevant.
Son Servera es manifesta
Prop de 200 persones es manifestaren ahir per reclamar la reobertura de la carretera entre Son Servera i Cala Millor, tancada del juny ençà a causa de les obres del tren fins a Artà, i per protestar contra el silenci i la inactivitat que mantenen les institucions responsables. La indignació dels serverins arribarà al Consolat de la Mar, on divendres es tornaran a manifestar. La marxa sortí de l'avinguda de la Constitució, al costat de les tanques que indiquen que la carretera està tallada, i acabà a la rotonda de la variant des de la qual es reprèn el camí cap a Cala Millor. En total, mig quilòmetre de recorregut per una via per a vianants paral·lela a la carretera tallada.
Joaquín Caparrós s'abona a l'empat
Joaquín Caparrós continua engreixant els seus registres com a entrenador de Primera Divisió i dissabte contra el Llevant arrodoní una de les estadístiques. El d'Utrera, l'entrenador en actiu amb millor percentatge de victòries a la millor Lliga del món, va sumar contra el Llevant el seu empat número 100 a la màxima categoria. Aquest resultat suposà la sisena igualada en els onze partits de la competició de la regularitat que Caparrós ha dirigit el Mallorca: un abonament a les taules. En les onze temporades en les quals ha estat inquilí d'una banqueta de la màxima categoria (ha entrenat el Sevilla, el Depor i l'Athletic Club), Caparrós ha dirigit un total de 391 duels de Lliga. En 146 ocasions, el seu equip s'emportà la victòria, fet que suposa un percentatge de triomfs del 37,34 per cent.
El Govern critica Foment per no convocar-lo a la reunió sobre el tren de Llevant
El conseller Company en una reunió amb els batles implicats del passat mes d'octubre. Foto: P. Bota. La Direcció General de Transports ha criticat la "deslleialtat institucional" del Ministeri de Foment, després que el director general d'Infraestructures Ferroviàries, Carlos María Juárez, no convocàs a l'Executiu balear en la reunió que ha mantingut aquesta setmana amb alguns dels batles de Llevant (Són Servera, Artà, Sant Llorenç i Capdepera) per abordar la paralització de les obres del tren Manacor-Artà. En un comunicat, la Conselleria d'Agricultura, Medi Ambient i Territori ha lamentat que el Ministeri de Foment evitàs reunir-se amb el Govern, malgrat ser la "institució competent" per tractar el conveni ferroviari.
Serveis Ferroviaris planteja el tren fins a Porto Cristo
Els Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) estudien fer arribar a Porto Cristo el futur tren tram del Llevant. Des de l'Ajuntament de Manacor, han confirmat que "els Serveis Ferroviaris ens han presentat un plànol amb els dos traçats possibles de la futura línia Son Carrió-Porto Cristo", explica el regidor d'Urbanisme, Bernat Amer.
El Llevant, amb la vista posada al 6 de novembre
La Plataforma pel tren de Llevant i el GOB han convocat tots els veïns de la comarca a sortir al carrer per exigir al Govern que acabi les obres de la línia ferroviària de Manacor fins a Artà. Son Servera acollirà el diumenge 6 de novembre a les 12.30 hores l'acte central d'una nova marxa pel tren (i ja és la vuitena), que arreplegarà gent de tota la comarca provinent de Manacor, Sant Llorenç, Son Carrió, Artà, Capdepera i Cala Rajada. La caminada es durà a terme per les antigues vies del tren, que ja estan pràcticament recuperades gràcies a l'actuació impulsada pel Govern anterior i que, d'ençà de l'entrada del PP a l'Executiu autonòmic, està aturada des del mes d'agost. No és la primera vegada que els ajuntaments de Sant Llorenç, Son Servera, Artà i Capdepera sumen esforços per tal de reclamar la finalització d'unes obres que, així com estan, només creen mala imatge i perjudiquen la lliure circulació pels vials de foravila.
Tres carrers del nou Llevant, oberts al barri
Uns 500 metres dels carrers Puerto Rico, Joan Maragall i Brotad, afectats pel procés de reubanització del sector Llevant-façana marítima, s'obren avui al trànsit. Aquesta obertura, que afecta tant el trànsit rodat com les voravies de la zona, permetrà que vehicles i vianants puguin deixar d'accedir a la zona del PAC Emili Darder per un vial provisional, com han fet fins ara.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Josep Codony, qui va dirigir IB3 en l'època Bauzá, serà el nou director general de l'ens públic