La portaveu del PP en el Parlament ha lamentat avui el reiterat incompliment del conveni ferroviari 2009-2011, una altra "herència" més del Govern presidit per Francesc Antich (PSIB-PSOE) i que ara ha d'afrontar l'Executiu de José Ramón Bauzá (PP). Els socialistes defensaran demà en el ple de la Cambra Legislativa una moció per la qual es demana a l'Executiu autonòmic que prossegueixin les obres del tren fins a Artà i que es duguin a terme tots els projectes de l'acord referit.
Cabrer ha mostrat la seva estranyesa perquè els socialistes reclamen ara que estan en l'oposició que continuïn les obres quan el Govern socialista ni les va executar en la seva totalitat, ni va exigir durant tres anys que es pagàs la milionària xifra deguda i, a més, va adjudicar obres per valor de 200 milions sense tenir diners. "Resulta que ara ens demanen solucions a la seva gestió", ha lamentat Cabrer, per a qui el que havien de fer els socialistes és demanar disculpes a la ciutadania. Per al PP, és "prioritari" que es compleixi el conveni ferroviari perquè el mateix venç a finals de desembre.
Per això, els populars presentaran una moció alternativa a la proposta socialista que consta de dos punts: que el Govern insti l'actual Executiu central que compleixi el rubricat i que el Parlament constati la importància que s'aprovi una llei de Mobilitat de les Illes Balears. El PP confia que el PSIB voti a favor i també sol·liciti aquests diners abans que comenci a treballar el pròxim Govern espanyol.
Els populars també defensaran demà una proposició no de llei perquè es paralitzin de manera immediata les prospeccions i perforacions petrolíferes entre Eivissa i Dénia i que han estat autoritzades pel Govern de José Luis Rodríguez Zapatero. Ja s'han realitzat les dues primeres fases d'estudis i en breu es procedirà a les perforacions del fons marí per a la localització d'hidrocarburs.
El març d'aquest any, el Parlament va tirar endavant per unanimitat una iniciativa perquè el Govern no permetés aquest projecte energètic, encara que no ha assortit efecte. Cabrer ha insistit que es tracta d'un assumpte "molt important" per a les Balears per l'impacte mediambiental que aquesta actuació pot tenir i per les conseqüències sobre el sector turístic pitiús.
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
BEN GESTIONAT SERÁ RENTABLE SI SE IMPLICA Y PROMOCIONA CAP ES TURISME.
Jm, Beleta o qui siguis, a mi me mou l'interès general de tota la Comarca de la que en som partícep. No som cap constructor. Ara bé, el grupuscle contrari, que vos amagau en un pseudo-anonimat, hauríeu de diur d'una vegada quin són els vostres interessos ocults: els immobiliaris, els dels transportistes, els indignats expropiats? Perquè no vos avala ni l'interès mediambiental, ni els estudis de viabilitat econòmica seriosos, ni els d'usuaris, ni res més que la rencúnia i l'auto-odi. I si tanta raó i suport teniu feis una manifestació o una MARXA. Nosaltres ja en dium 8 i no ens aturarem!i Deixau de robar pancartes i mostrau les cares!
pep, quin interès personal tes darrera la construcció del tren de llevant? és indignant aquest tren.
És ben hora!!! però que diguin que és per una moció que ha fet el PSOE (que també li val!!!!)