Ara, el tiquet senzill de metro passarà dels 0,95 euros actuals a costar un euro i mig (un 57,8% més), i el mateix passarà amb el de tren de Palma a Marratxí. El bitllet senzill de ferrocarril entre Palma i Santa Maria o Binissalem, per exemple, creixerà un 57,6% i passarà d'1,30 euros a 2,05 euros. El trajecte entre Palma i Inca s'encareix un 52% i, si fins ara valia 1,85 euros, ara en seran 2,80. Finalment, un Palma-Manacor o un Palma-sa Pobla passarà de valer 2,45 euros a 3,80 euros (+56%).
Els bitllets senzills són els que més augmenten perquè, segons el Govern, són els que menys utilitzen els usuaris habituals. Els senzills reduïts, amb un 50% de descompte per a joves, pensionistes, jubilats o famílies nombroses, pugen en la mateixa proporció.
Els títols T20 o T40, que permeten 20 o 40 trajectes amb metro, tren o autobús, pugen de mitjana un 20%. Aquests títols multiviatge són els més emprats pels usuaris habituals. A partir de diumenge, una targeta T20 per a la zona de Palma i Marratxí passarà de costar 12,15 euros a 16 euros (un 31,7% més). Iuna targeta de 20 viatges per als trajectes més llargs, per exemple entre Palma i Alcúdia o Artà, passarà dels 45,45 euros actuals als 49 (un 7,8% més). En les targetes de 40 viatges, el trajecte més curt s'encareix un 23,7%, passant dels 19,40 euros als 24, i el més llarg s'apuja un 21,5%, dels 60,60 euros als 73,60 euros.
El preu del transport en autobús (que s'encareix amb l'augment de la T20 i la T40)s'ajusta perquè el bitllet mínim costi un euro i mig, com el del metro i el tren. L'Executiu considerà l'increment de tarifes "assumible" i el justificà per "assegurar la sostenibilitat del sistema a curt termini" i "com a millor garantia per poder continuar prestant el servei actual". Tren i metro costen cada any 75 milions i els tiquets només entren 5 milions. Ara, el Govern preveu obtenir 3 milions més sense perdre usuaris. El portaveu, Rafel Bosch, explicà que la pujada no s'inclogué en la retallada perquè afecta el pressupost d'una empresa pública, SFM. També digué que ahir no es parlà de reduir freqüències. A més, l'Executiu justificà l'increment per corregir el desequilibri entre el preu de l'autobús i el del tren i perquè els preus no es tocaven des de 2008. PSM-IV-E ho considerà "abusiu" i denuncià que el Govern "no fomenta el transport públic".
31 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Mesura ideal per a que la gent deixi de fer servir el servei públic. (juntament amb putejar els ciclistes i més etcèteres...). Serà vera que ho fan perquè la gent es compri y utilitzi més el vehicle propi a fi de tenir més despeses (benzina, assegurances, reparacions...?). Quin fàstic.
200 millons pel trend e la vergonya, el tren de llevant per satisfer a dos alcaldes amb interessos econòmics i a les constructores de sempre, en comptes d'apostar per millorar el transport públic a Mallorca, això és el que van fer el PSM i el PSIB i ara aquests del PP aabaran de destrossar el poc transport públic que tenim, una vergonyaaaaa!!!!
Aquesta pujada tampoc no vaig sentir que l'anunciassin en campanya. És la cirereta del pastís.
Vaja negoci més foradat, això d'haver de fer el que Espanya mana.
Hem d'ajudar a pagar l'AVE a Extremadura i l'AVE a Galícia.
No se perquè ens queixem, si el servei públic, la majoria que l'empres són la classe rica de balears i polítics, amb això col · laboraran perquè els empleats d'aquestes empreses públiques, tinguin feina, el que és una llàstima, que no hagin estat la classe política, els que hagen també rebaixat el seu volum, jo crec que amb la seva intel · ligència d'inversió amb la mitas d'aquests, aniria molt mejor. Animo Bauza, decideix-te ja, ja que mentre tu i els teus us subiis el jornal un 25%, amb l'excusa que tindreu més feina, als professors i metges, l'hi reduïu el seu jornal, amb molta més feina e important que le vostre..
Per la feina que fas podries retallar-te integrament el teu sou i passar-lo a qualsevol altre ciutadà. Aquesta seria l'única retallada justa
Anteriorment varen crear la bimbolla immobiliaria, ara crean una de nova la bimbolla obligatoria de consum privat... medicina privada, més benzina, medicaments a preu de farmacéutiques, escoles sense subvencions... retallen sous i ens ofegan i escanyen, mentres ells encara no han donat ni una pasa per baixar-se el sou, que a més, lectors, els surt net de pols i palla, ja que ells no utilitzan el transport públic, s no que els duiem en cotxe oficial, ells no paguen factura de mòbil, els hi paguem nosaltres, ells tenen unes pensions que et mores d'enveja i mentres nosaltres no tenim per menjar ells gaudiran de bona vida i a més segur que s'en reiuran de nosaltres. Això i res més és el que tenim, o sigui una vergonya de Gover i no per majoria, si no per deixadesa dels votants. Sobre la població de dreta vot, si ho comproven no tenen majoria enlloc.
S'ha acabat, ja no agafaré més el tren. Em posaré d'acord amb algú i baixaré a Palma en cotxe.
Aquesta gent, retallant ara un poquet d'aquí i després un altre poquet d'allà caminen, amb fermesa i sense que el pols lis tremoli, cap a un gran objectiu final: LA GRAN RETALLADA DEL DICCIONARI CASTELLÀ, es a dir, reduir-lo a 4 úniques i exclusives lletres: 0BDC 1984