Els expropiats del tren a Artà cobraran set milions
Operaris fent feina en el traçat de la línia a Artà, quan encara no s’havien aturat les obres. Foto: M.À.C. Finalment, la Conselleria de Mobilitat ha decidit dedicar els 7 milions d'euros provinents de Foment al pagament dels propietaris de terrenys que foren expropiats en les obres del tren de Manacor a Artà. D'aquesta manera, tots els projectes d'ampliació o de millora dels ferrocarrils de Mallorca queden ajornats, almanco, fins al 2013. El principal projecte que queda ara posposat és la continuació de l'electrificació de les línies de tren. Fins ara, s'havia electrificat el tram comprès entre Palma i Inca. Falta, per tant, la transformació elèctrica des de l'estació d'Enllaç fins a sa Pobla i fins a Manacor, que són els dos ramals que parteixen des de la capital del Raiguer. No debades, la Conselleria de Medi Ambient ha prioritzat el pagament de les obres del tren de Llevant, que havia de connectar Manacor amb Artà.
El PSM critica el “fracàs” i el “servilisme” de Company amb Madrid
El PSM i també el PSIB criticaren ahir amb contundència el "fracàs" i el "servilisme" del conseller d'Agricultura, Biel Company, que tornà dimarts de Madrid sense cap compromís de noves inversions en el tren de Mallorca i amb l'únic anunci de destinar els set milions per a inversions ferroviàries pressupostats pel Ministeri de Foment per a enguany a pagar les expropiacions de la línia Manacor-Artà.
Tensió a Son Servera
Un acte que a priori havia de ser una tranquil·la visita d'obres al nou vial que enllaçarà Son Servera amb Cala Millor acabà amb un tens enfrontament verbal entre el batle, el socialista Josep Barrientos, i el conseller de Medi Ambient i Territori, Biel Company, que fa just una setmana es va afiliar al Partit Popular. Amb els guardapits reflectors posats, mentre recorrien a peu els 270 metres de vial, la primera vara de Son Servera enumerà al conseller les "deficiències" que, segons ell, presentaven les obres. Li mostrà la seva disconformitat amb alguns aspectes. La conversa s'escalfà i Company li va respondre: "No em vinguis amb collonades, que jo acab les bromes aviat". També li retragué que trobàs "ossos al lleu". Barrientos, llavors, li contestà que a ell, estant al seu poble, ningú no el faria callar.
La Comissió Europea avala la reobertura del tren entre Manacor i Artà
L'estació d'Artà serà la destinació final d'aquest projecte de reobertura. Foto: A. Bassa. La Comissió Europea ha manifestat avui el seu suport a la reobertura de la línia del tren Manacor-Artà, en resposta a l'oposició presentada per l'Associació Alternativa al Tren, que denunciava un possible incompliment de la legislació comunitària. Segons un comunicat difós avui per la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat, la Comissió conclou que el projecte de construcció del tram és "perfectament" viable des del punt de vista econòmic i de mobilitat i que respecta les condicions requerides en matèria de medi ambient. L'Associació Alternativa al Tren sostenia un possible incompliment de la legislació comunitària sobre el projecte de rehabilitació de la línia ferroviària entre Manacor i Artà.
La coalició del PSM troba inexplicable que el Govern renunciï al conveni ferroviari
El PSM-IV-ExM ha afirmat aquest dijous, després que el Govern hagi anunciat la paralització de les obres de construcció del tren-tram entre Manacor i Artà per no comptar amb finançament estatal, que no és de rebut que l'Executiu "renunciï" al conveni ferroviari subscrit amb l'Estat, i pel qual el Govern ha d'aportar 443 milions d'euros per a, precisament, finançar la construcció d'aquesta línia de tren.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula