Francesc Antich visita la cadena de muntatge dels nous 13 trens elèctrics
El president del Govern, Francesc Antich, i el conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, han visitat aquest matí a Irun un de els dues plantes que Construcciones Auxiliares de Ferrocarriles S.A. té a Euskadi i en la qual es troba la cadena de muntatge dels nous 13 trens elèctrics de la sèrie 8100 que s'han adquirit amb un cost total de 75,8 milions d'euros, finançats al complet per l'Estat mitjançant el conveni de col·laboració en matèria ferroviària firmat aquest any. Posteriorment, Antich i tota la comitiva balear es desplaçarà fins a Beasain, on CAF té l'altra planta i seu principal i on és previst que visiti els departaments d'enginyeria, de fabricació i calibratge de bugies, forjat de rodes i la cadena de muntatge d'altres trens.
El PP critica que el Govern encara no hagi adjudicat l'obra del mur del tren
El PP ha criticat la "paràlisi" del Govern per no haver adjudicat encara l'obra de reparació del mur del tren de Manacor, després de cinc mesos de l'accident que va ocasionar una trentena de ferits, i ha augurat que la Conselleria de Movilidad no complirà el termini anunciat per la qual cosa la línia no estarà reparada a finals d'aquest any. Després d'una visita al lloc de l'accident, el PP ha retret la "falta de transparència" de la Conselleria per haver-se "negat" a realitzar una auditoria tècnica i jurídica "sol·licitada pel Parlament".
El PP critica l'obscurantisme del Govern en l'accident del tren de Manacor
El PP ha criticat l'"obscurantisme" del Govern en relació amb el tren de Manacor, que qualifiquen com la "infraestructura més perillosa" de la comunitat, mentre que l'Executiu balear ha lamentat que aquesta formació vulgui "aprofitar" l'accident que va tenir lloc en aquesta línia el passat mes de maig per fer "crítiques partidistes".
Sus a les obres de millora del mur de Sineu
Sis mesos després de l'accident ferroviari, l'activitat tornà a la trinxera número onze de Sineu. Ahir, diversos treballadors de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) i de la Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per Tecsa, Dragados i Coexa, encarregada de les obres, començaren les primeres tasques de millora del mur, malgrat que el gruix de la reconstrucció s'iniciarà els propers dies. Així, en el transcurs d'ahir dematí, se signà l'acte de replanteig, procediment que dóna fe de l'inici de les obres, i els treballadors hi començaren a fer els primers sondejos i treballs topogràfics per comprovar com estan els terrenys. El gerent de SFM, Jaume Jaume, anà ahir a Sineu per veure com s'hi iniciaven les actuacions i explicà davant els mitjans de comunicació les properes accions que s'hi duran a terme. Segons Jaume, les obres "tindran un termini màxim d'execució de tres mesos", encara que assegurà que "s'intentarà acabar abans del previst". Si res no ho impedeix, el servei de tren es podria reprendre al febrer i posar punt final així a les molèsties que durant sis mesos han estat el dia a dia dels milers d'usuaris que han hagut de desplaçar-se amb autobús des de Manacor, Sant Joan o Petra per arribar a l'estació de Sineu.
L'electrificació de la xarxa ferroviària provocarà modificacions en els horaris
Els Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) ha anunciat avui que a partir del 22 de novembre es cancel·laran els primers i últims trens entre les estacions de Palma i l'Enllaç, que se substituirà per autobusos, amb motiu de les obres d'electrificació de la línia. El director general de Mobilitat, Antoni Verger, i el gerent de SFM, Jaume Jaume, han explicat avui que l'objectiu és mantenir el màxim nombre de sortides de tren possibles.
Acceptada la personació del PP com a acusació en l'accident ferroviari de Sineu
El jutge d'instrucció del jutjat número 7 d'Inca ha admès la personació del PP com a acusació popular a les diligències prèvies que investiguen l'accident ferroviari que es va produir el passat 19 de maig en les proximitats de l'estació de Sineu com a conseqüència de l'ensorrament d'una part del mur de contenció, que va caure sobre via, la qual cosa va provocar el descarrilament del tren. El PP es presenta com a acusació popular perquè considera que la causa del sinistre va ser deguda a una negligència en el projecte d'obra i en la seva posterior execució.
L'obra de l'electrificació del tren acabarà l'estiu que ve
Un total de 300 persones, entre ocupacions directes i indirectes, estan treballant a les obres d'electrificació de la línia ferroviària entre Palma i l'estació de l'Enllaç a la qual el Govern destina 36 milions d'euros. Les dades han estat facilitades en un comunicat per la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat, amb motiu de la visita realitzada aquesta nit pel president del Govern, Francesc Antich, als treballs que s'estiguin duent a terme en l'esmentada línia en horari nocturn. Antich va visitar ahir vespre l'obra acompanyat del conseller, Gabriel Vicens; el director general de Mobilitat, Antoni Verger; i el cogerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca, Bartomeu Gual. Van acudir a l'estació intermodal i van visitar dos punts concrets de l'obra, a Cas Coronel i el Camí d'en Mayol.
Dos empleats del tren, ferits per l'explosió d'una bateria a Palma
Ahir de matinada, dos operaris que estaven treballant en el manteniment de les vies del tren d'Inca, al seu pas per Palma van sofrir cremades en el rostre després d'explotar-los la bateria d'un camió. D'acord amb les dades facilitades pe l'112, l'accident laboral va ocórrer a les dues de la matinada, en el camí de Na Dolça, un tram pròxim al carrer d'Aragó de Palma i els habitatges de Verge de Lluc. Un grup d'operaris de manteniment del tren estaven treballant en el cablejat al costat de les vies i en un moment determinat la bateria d'un camió acoblat als rails va quedar desconnectada. Dos treballadors van tractar de canviar la bateria avariada per una altra de recanvi i durant la maniobra la primera va rebentar i els va ferir de ple.
Nous entrebancs per a la reobertura de la línia de Manacor
El restabliment de la línia ferroviària que connecta Sineu amb Manacor, prevista inicialment per al febrer, es podria retardar per la tramitació judicial. Malgrat que el director general de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), Antoni Verger, assegurà ahir que les obres "anaven a molt bon ritme", una ordre del Jutjat de Primera Instància numero 7 d'Inca impedeix que es millori el tram de la zona afectada pel talús fins que se'n realitzi un últim peritatge. Sense la millora de la zona de l'esllavissada, que es troba just al mig de la trinxera número onze, el servei no es restablirà. Fins ara, s'ha eliminat tot el talús de fusta que teòricament havia d'impedir les esllavissades.
Patrimoni ferroviari en vies de ser recuperat
La recuperació de la línia ferroviària Manacor-Artà, que es va obrir l'any 1921, suposa també la restauració i la protecció d'un ric i valuós patrimoni. Des que les obres s'iniciaren fa més de mig any, la Conselleria de Mobilitat i Medi Ambient ha aconseguit la declaració com a Bé d'Interès Cultural (BIC) dels jaciments de Can Parrino i de les Cases, després de realitzar prospeccions arqueològiques de sondeig a les zones afectades, tot d'acord amb les directrius de la Comissió Insular d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Patrimoni Històric.
Un tren nocturn connectarà Palma i sa Pobla per la revetla de Sant Antoni
La Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat oferirà un servei especial de tren i d'autobús amb tren (bus+tren) amb motiu de la revetla de Sant Antoni, amb un tren nocturn el diumenge entre Palma i sa Pobla. Les sortides de Palma cap a sa Pobla seran entre les 22.19 i les 5.19 hores; i en sentit invers entre les 23.15 i les 6.15 hores, amb una freqüència de 30 minuts i amb parades a totes les estacions, segons ha informat la Conselleria en un comunicat.
Una furgoneta perd el control i acaba damunt les vies del tren de Sóller
Avui matí, una furgoneta ha perdut el control quan circulava pel carrer de la Concòrdia, a Palma, en el barri de Son Oliva i s'ha precipitat damunt les vies del tren de Sóller. La furgoneta ha traspassat les barreres de protecció i ha saltat el metre aproximat que hi ha de desnivell. Posteriorment, una grua ha tret el vehicle del fosat de les vies i la enlairat fins a deixar-lo damunt la carretera altra vegada i procedir a la seva retirada. El conductor ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a un centre sanitari. Per la seva banda, el vehicle ha patit danys, sobretot, en la part frontal.
El Llevant, amb la vista posada al 6 de novembre
La Plataforma pel tren de Llevant i el GOB han convocat tots els veïns de la comarca a sortir al carrer per exigir al Govern que acabi les obres de la línia ferroviària de Manacor fins a Artà. Son Servera acollirà el diumenge 6 de novembre a les 12.30 hores l'acte central d'una nova marxa pel tren (i ja és la vuitena), que arreplegarà gent de tota la comarca provinent de Manacor, Sant Llorenç, Son Carrió, Artà, Capdepera i Cala Rajada. La caminada es durà a terme per les antigues vies del tren, que ja estan pràcticament recuperades gràcies a l'actuació impulsada pel Govern anterior i que, d'ençà de l'entrada del PP a l'Executiu autonòmic, està aturada des del mes d'agost. No és la primera vegada que els ajuntaments de Sant Llorenç, Son Servera, Artà i Capdepera sumen esforços per tal de reclamar la finalització d'unes obres que, així com estan, només creen mala imatge i perjudiquen la lliure circulació pels vials de foravila.
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- El Col·legi Pedro Poveda celebra la vintena edició del seu Certamen Literari
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona