Se suspenen els trens entre la Intermodal i el Pont d'Inca Nou aquest cap de setmana
Les obres de supressió del pas a nivell del Camí de Na Dolça, a Palma, situat...
«Un bon finançament és imprescindible per aconseguir el tren de Llevant»
En commemoració als 20 anys de la primera marxa reivindicativa...
Substitueixen per busos els trens entre Inca i Manacor d'aquest cap de setmana per les obres d'electrificació
Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) substituirà...
Sa Pobla disposa d'un aparcament dissuasiu per afavorir la mobilitat en tren
El municipi de sa Pobla disposa des d'aquest dimecres d'un aparcament dissuasiu...
L'electrificació del tren a Manacor i sa Pobla avança a bon ritme
Les obres d'electrificació dels trams enllaç- sa Pobla i enllaç-Manacor, que suposaran...
Branded Content
El turisme, tendència a escala mundial en 2017
Fer turisme, visitar nous llocs, viure experiències i recórrer el món s'han convertit en activitats de moda en els darrers temps. Les facilitats que es poden trobar ara mateix...
Branded Content
Els millors recursos per aquestes vacances
Any rere any, sorgeixen de forma recurrent els mateixos problemes quan s'aproximen les dates de vacances: a on anar? què fer? quant gastar?...
El Govern i Endesa signen per dotar d’electricitat el tren fins a Manacor i Sa Pobla
El conseller de Territori, Energia i Mobilitat, Marc Pons i el director General d'Endesa de Balears, Ernesto Bonnin, han signat aquest dimarts 26 de juliol actuacions per 2,8 milions.
Bones perspectives perquè Alaró tingui Via Verda aquesta legislatura
"La Via Verda d'Alaró entrarà en els pressupostos de 2017 i el 2018 l'estrenarem." Així d'optimista es mostra Paz Francés, una de les persones que formen de la Plataforma Via Verda d'Alaró. Les bones expectatives es consoliden després que representants de l'entitat cívica es reunissin, divendres dia 15 d'abril, amb el Director General de Transports del Govern de les Illes Balears, Jaume Mateu.
Arxivat el cas dels trens
La justícia ha arxivat el cas dels Trens i per tant la justícia considera que tant Antoni Verger com Gabriel Vicens, tots dos de la formació MÉS, van actuar correctament en el procés d’adquisició per part de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) de noves unitats de tren.
L'associació d'usuaris del tren denuncia que s'ha amagat un encariment dels preus «injustificat»
L'associació d'usuaris del tren ha denunciat que des del 3 d'abril anar amb tren surt més car, sense que ningú no hagi avisat de l'apujada dels preus, que afecten les tarifes entre cinc cèntims i quinze cèntims d'euro per trajecte en el cas dels bitllets senzills, així com en els títols de transport de les targetes intermodals.
Una avaria en el sistema de senyalització provoca retards al tren durant tot el matí
Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) ha treballat durant tot el matí per a resoldre una avaria en el sistema de senyalització de la xarxa ferroviària que s'ha produït a primera hora del dilluns a causa d'una pujada de tensió en el subministrament elèctric. La normalitat ha retornat passades les 14 hores.
El tren de Llevant, un compromís per a properes legislatures
“Donam aquesta legislatura per perduda i apostam per la propera per enllestir el projecte del tren de Llevant”. Amb aquestes paraules explicà Pere Cortada, portaveu de la Plataforma pel Tren de Llevant, l'acord que se signaren ahir a Can Alcover el PSIB, MÉS, Esquerra Unida i la Unió de Partits Independents de les Illes.
Madrid encara preveu el finançament del tren de Llevant
El Govern de les Illes Balears anuncià setmanes enrere la seva decisió definitiva de no acabar les obres del tren de Llevant. Curiosament, tot i la renúncia del conseller Gabriel Company, el Ministeri de Foment encara preveu el seu finançament. Així ho ha fet saber recentment el Govern de Mariano Rajoy al diputat valencià Joan Baldoví, qui formulà una pregunta en el Congrés dels Diputats en aquest sentit a instància de MÉS. El Pla d'Infraestructures, Transport i Habitatge (PITVI) de l'Estat pel període 2012-2024 es refereix encara al conveni d'execució del "Tren de Mallorca" per una banda i a un altre per "actuacions del Tren Lleuger Badia de Palma".
Madrid no ha pagat ni un euro dels 7 milions per al tren del 2012
Una part del traçat ferroviari que quedà a mitges entre Manacor i Artà. Foto: M. R. La presència del PP al Govern de l'Estat i al de les Balears alhora no ha suposat cap canvi en l'arribada d'inversions ferroviàries. Tot i que els pressuposts generals de l'Estat de 2012 preveien set milions d'euros per destinar a actuacions ferroviàries a les Illes, aquests doblers no han arribat. Així ho ha reconegut el conseller mateix del ram, Biel Company, qui encara confia que aquests doblers es puguin rebre enguany. Quan Madrid assumí aquest compromís, el conseller Company havia anunciat la intenció de destinar aquests doblers a pagar els més de tres milions d'euros que costen les expropiacions que es van fer en el traçat del tren entre Manacor i Artà, un projecte que s'ha descartat ara definitivament.
Els treballadors del tren denuncien «irresponsabilitats» en la nova línia de metro
El Comitè d'empresa de Serveis Ferroviaris Mallorca (SFM) ha anunciat aquest dimecres que, després d'esgotar totes les vies de diàleg amb l'empresa, denunciarà «davant els organismes competents» les «irresponsabilitats» que s'han comès en la nova línia de metro que uneix Palma i Marratxí.
Un de cada quatre usuaris de tren i metro no paga
En el metro, també es reforçaran els controls. Foto: J. M. Un de cada quatre viatges en tren i metro a Mallorca es fa sense pagar. Un 27%. La xifra no és menor perquè suposa que dels cinc milions i mig d'usuaris que té cada any el servei (4,2 milions el ferrocarril i 1,3 el metro), n'hi ha un milió i mig que han viatjat sense pagar bitllet o sense pagar el que tocava. La principal causa és que hi ha estacions sense control d'accés o amb un control deficient. I la picaresca provoca unes pèrdues anuals d'1,4 milions d'euros. Així ho va reconèixer ahir el Govern, que vol posar remei a la situació. Invertirà 5,5 milions a millorar el control d'accés a totes les estacions de tren i metro. El nou sistema, que permetrà eliminar el frau, estarà operatiu a partir de maig de l'any vinent.
5,5 milions per a controlar l'accés a les estacions de tren i metro
El Govern invertirà 5,5 milions d'euros en millorar els controls d'accés a les estacions de tren i metro, amb l'objectiu d'evitar el frau, que segons les estimacions del Consorci de Transports de Mallorca (CMT), motiva a un 27% dels usuaris viatjar sense pagar el preu del bitllet, a causa de l'absència de mesures que ho obliguin.
El tren reivindicatiu arriba a Llevant
Un tren turístic arribà a Artà en senyal de protesta. Tomás Martínez llegí un manifest.Foto: A.B. El tren reivindicatiu arriba a la comarca de Llevant. Més de 200 persones van participar ahir a Artà en una acció per reclamar la posada en marxa de les obres de la línia, paralitzades pel Govern. I tal com anuncià fa dies la Plataforma, un comboi arribà al poble: un tren turístic va recórrer-ne els carrers com a senyal de protesta exigint que el retorn del ferrocarril (el de bon de veres) a la comarca sigui una realitat. El tren, en clau humorística, va ser rebut pels quatre batles de la comarca: Jaume Alzamora (Artà), Mateu Puigròs (Sant Llorenç) Josep Barrientos (Son Servera) i Rafel Fernández (Capdepera). Els manifestants, amb pancartes en les quals es podia llegir "Via lliure al tren", van recórrer la via principal des de la rotonda de les Païsses fins a l'estació acompanyats de la música dels xeremiers.
La línia 2 de metro anirà de la Intermodal a l’estació de Marratxí
El Consorci de Transports de Mallorca ha decidit crear una segona línia de metro, que unirà la Intermodal de Palma amb l'estació de Marratxí. La inversió és nul·la, ja que circularà per les mateixes vies que ho fa el tren d'Inca. S'aturarà a Jacint Verdaguer, Son Costa-Son Fortesa, Son Fuster, Verge de Lluc, Pont d'Inca, Pont d'Inca Nou, el polígon de Marratxí i acabarà a l'estació de Marratxí.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula