Orta, qui tanmateix no ha volgut detallar els motius concrets pels quals s'obriran aquests dos expedients contra el treballador, ha admès per contra que al conveni col·lectiu dels treballadors hi diu que als trens hi han d'anar dues persones.
No obstant això, ha explicat que cada maquinista del metro cobra "un plus d'agent únic" per anar tot sol, i ha criticat que "puguin menar el metro tot sols, però no el tren", la qual cosa ha atribuït únicament a motius econòmics.
A més, ha afegit que aquest serà un dels temes que serà eliminat quan es modifiqui pròximament el conveni.
La fal·làcia de la 'seguretat'
Per altra banda, el gerent ha considerat un "invent vuitcentista" dir que els trens han de ser menats per dues persones per seguretat i ha citat els exemples d'altres trens de l'estat, en els quals el conductor va sol. "És una fal·làcia allò de la seguretat", ha afegit.
Orta, que ha dit que aquest dijous la jornada transcorre amb normalitat, ha explicat que la situació viscuda ahir és conseqüència que es van amortitzar 32 places d'interins de les quals només 27 estaven actualment ocupades.
El director gerent ha recordat que va ser durant el Govern del Pacte, el 2008, quan van entrar a SFM aquests interins per cobrir l'increment de personal que es preveia necessari per a les línies Manacor-Artà i Sa Pobla-Alcúdia, la primera d'elles actualment paralitzada i la segona que "es va deixar sense efecte per falta d'acord polític entre UM i PSM".
L'empresa, per tant, va decidir amortitzar aquestes places arran de l'actual situació econòmica de la comunitat i del deute de l'empresa que ascendeix a 585 milions d'euros.
Nou persones de baixa
D'altra banda, Orta ha detallat que també aquest dijous, a més de l'aturada que durà prop de 20 minuts d'aquest tren en direcció Manacor que anava "més o menys ple", hi va haver nou persones de diferents categories que van presentar la seva baixa mèdica.
Precisament, aquests empleats es veuran afectats per una reducció del salari en els termes que permet la reforma laboral del Govern central i així l'empresa comprovarà aquestes baixes, ja que "no tenen dret a donar-se de baixa si no estan malalts".
Finalment, Orta ha assenyalat que, malgrat que no ho esperava així en un principi, la jornada d'aquest dijous està transcorrent amb normalitat i ha confiat que així continuarà ja que "els viatgers no en tenen cap culpa" d'aquests acomiadaments, amb els quals l'empresa pot continuar duent a terme la seva tasca "perfectament".
9 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ara obriran expedients per complir la normativa?
aixo de pujar un 50 per cent el tren,autobus i metre es un vertader desastre,vergonya cavallers,vergonya.
I per què no posen un tros de marès damunt del pedal de l'accelerador i deixen que el tren vagi totsol? Posats a estalviar i a dir dois... em podem dir tots.
Transcorre amb normalitat? Jajaja, tots duen retràs. I no només avui. Cada dia no arriba ni parteix a l'hora que toca. No hi ha dret! És vergonyós!
El pp fa amics per tot allà on va. Ara faran amics entre els treballadors del tren. Només falta que també facin amics entre els jubilats (les pensions perillen). S'han proposat desfer el seu propi partit? Clar que amb 100.000.000.000 d'euros que han hagut de demanar per salvar la banca espanyola demostren la feina que fan. Salven bancs i tanquen hospitals, però la culpa sempre serà dels altres: del psoe, d'Albió, de la UE, dels separatistes...
Llevaran una persona i diuen que els dels metros cobren un plus, o sigui, que per fer-ho bé (com ells troben) haurien de pagar un plus als que van totsols. Què us creieu que si lleven un treballador li donaral el plus a l'altre? Si qualcú s'ho creu és ben necessari que es faci mirar el terrat.
Salvo que sea una manía sindical, o una movida para colocar Munaristas, no entiendo por qué han de ir dos conductores. También los escaños del Parlament son muchísimo más peligrosos y, sin embargo, cada cuatro años se los damos a cualquier indocumentad@... Claro que también se podrían poner dos conductores en los autobuses, en los taxis, en las calesas, en las motos de la Policía Municipal, de la Guardia Civil, de los Maderos, en los coches oficiales, etc. Así terminaríamos con el paro en un pis-pas.
No tenen res dins del cap. No veuen que un conductor podria trobar-se malament, des de patir un acubament o un infart i que si anàs tot-sol hi hauria un desastre?
Aquest Orta ja té un bon curriculum a l'Ajuntament de Palma primer amb Fageda i després amb Rodrigo de Santos. L'altre dia vaig coincidir amb ell al tren, anava amb un altre "càrrec", i parlaven de fer pagar també pels parkings que hi ha al costat de cada estació i que ara són gratuïts. Mirau quina manera d'incentivar el transport públic que tenen aquests. Primer pujen els preus MÉS D'UN 50% i després volen també cobrar perque hi deixis el cotxe a l'estació. I a més a més enpitjorant el servei (ja ben dolent) acomiadant treballadors. Aixó no és un gestor, és un autèntic PERILL