TW
4

L'associació dels Usuaris del Tren ha explicat avui que ha rebut nombroses queixes, opinions i reclamacions que els han arribat en les últimes hores, en relació al caos viscut dilluns dia 2 de juliol a l'horabaixa, causat per una avaria elèctrica, que provocà la interrupció del servei de metro i tren durant més de tres hores.

En aquest sentit, afirmen mitjançant un comunicat, que la situació que es visqué aquell dia a l'estació intermodal, i a altres punts de la xarxa viària, posa de manifest el "despropòsit" que és segons el seu parer la gestió del servei públic que realitza l'empresa pública Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM).

"Mentre els usuaris de Palma s'amuntegaven per poder aconseguir una plaça als autocars, als usuaris de les estacions del pobles i als que circulaven en tren al moment de l'avaria només els hi oferiren la solució d''espavilau-vos'".

Així, segons l'organització, la fallida va tornar a deixar en evidència "la mala gestió d'un servei públic que sembla que el volen deixar caure", han explicat.

Tot i que des d'SFM van posar en marxa un servei alternatiu de transport en carretera per la gent que es trobava a l'estació de Palma, la manca d'informació i de protocols per situacions com aquestes foren la tònica generalitzada, expliquen des d'aquest col·lectiu d'afectats.

Així mateix, censuren "el temps que es varen torbar a posar en marxa el servei alternatiu i les coes per aconseguir una plaça als autocars, els quals per altra banda foren insuficients i molts d'usuaris s'hagueren de cercar alternatives pel seu compte".

Referència al #novullpagar

Així mateix, l'organització que representa els usuaris d'aquest mitjà de transport ha fet referència a la situació que viu el servei, més enllà del succés del passat dia 2. En aquest cas, posen de manifest que "no fa ni dues setmanes es va criminalitzar els usuaris que optaren per protestar  pacíficament per l'augment abusiu de preus als bitllets, a més de denunciar les irregularitats i la mala gestió d'aquest servei".

Aquell dia els gestors del transport ferroviari blindaren les principals estacions amb una abundant presència policial, així com d'agents de seguretat privada, que s'ocuparen d'identificar els participants del què segons ells era "una protesta il·legal".

Finalment, han volgut matisar les declaracions del gerent d'SFM, José Ramón Orta, demanant disculpes pel que va passar aquest dilluns.

"No són disculpes el que necessitem, -afirmen- el que necessitem és una gestió decent d'aquest servei. Si no tingueren cap problema per augmentar les tarifes desproporcionadament sense cap justificació, no hauria d'haver-hi problemes per solucionar aquesta mala gestió. No només perden doblers per la seva incompetència, si no que ara ja ni són capaços de proporcionar un servei estable", clouen.