Mostres d’incivilitat als interiors dels trens i a les andanes
Per a una bona part dels usuaris del tren, anar-hi de manera habitual és l’alternativa lògica...
L'exposició 'Establiments emblemàtics' de Palma arriba a l'estació intermodal
L'exposició 'Establiments Emblemàtics' de PalmaActiva s'ha traslladat aquesta...
Les obres de la coberta de l'Estació Intermodal conclouran a principis de juny
El pròxim mes de juny l'accés a l'Estació Intermodal de Palma estarà totalment cobert per...
Comencen les obres de la coberta d'accés a l'Estació Intermodal de Palma
Les obres de la cobertura de l'accés a l'Estació Intermodal de Palma, que han estat adjudicades...
L'estació de busos de la Intermodal romandrà tancada del 3 al 6 de desembre
L'estació d'autobusos de l'Estació Intermodal romandrà tancada del 3 al 6 de desembre...
«La solució que ens donaven era 'espavilau-vos'»
L'associació dels Usuaris del Tren ha explicat avui que ha rebut nombroses queixes, opinions i reclamacions que els han arribat en les últimes hores, en relació al caos viscut dilluns horabaixa per l'avaria elèctrica que provocà la interrupció del servei de metro i tren durant més de tres hores. En aquest sentit, afirmen que la situació que es visqué aquell dia a l'estació intermodal, i a altres punts de la xarxa viària, manifesta el "despropòsit" que és la gestió del servei públic que realitza l'empresa pública Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM). "Mentre els usuaris de Palma s'amuntegaven per poder aconseguir una plaça als autocars, als usuaris de les estacions del pobles i als que circulaven en tren al moment de l'avaria només els hi oferiren la solució d''espavilau-vos'".
Més de tres hores sense tren ni metro
Una avaria al centre de maniobra i mesura dels Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) va deixar ahir horabaixa l'estació Intermodal sense tren ni metro durant tres hores i mitja. Senzillament, no sortia cap comboi. Això va afectar devers 2.000 usuaris, segons que va admetre ahir mateix SFM. L’avaria va tallar el subministrament elèctric de la catenària entre Palma i l’estació de l’Enllaç a partir de les quatre del capvespre i va durar fins a les set i mitja. Nou trens i onze metros que haurien hagut de sortir de Palma no ho varen arribar a fer i, a més, quedaren afectats els ramals de sa Pobla i Manacor, perquè no es podien fer transbords a l’Enllaç.
El tren elèctric serà una realitat el 2012
"Totes les línies de tren podrien estar electrificades a final del 2012". Aquest era l'anunci que feia ahir el conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, en el moment en què es va posar la primera pedra per poder iniciar aquest ambiciós projecte. El president del Govern de les Illes Balears, Francesc Antich, qui va ser l'encarregat de realitzar aquest acte simbòlic, va estar acompanyat, a part de per Vicens, pel director general de Mobilitat, Toni Verger, i pel president del Partit Popular, José Ramón Bauzá. A curt termini, els 30 milions d'euros que s'invertiran per fer el canvi de model es destinaran a les dues fases inicials projectades. La primera és entre l'estació Intermodal de Palma i els tallers de Son Rul·lan, amb un termini d'execució de 9 mesos i un cost de 3,7 milions d'euros.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula