D'aquesta manera, tots els projectes d'ampliació o de millora dels ferrocarrils de Mallorca queden ajornats, almanco, fins al 2013. El principal projecte que queda ara posposat és la continuació de l'electrificació de les línies de tren.
Fins ara, s'havia electrificat el tram comprès entre Palma i Inca. Falta, per tant, la transformació elèctrica des de l'estació d'Enllaç fins a sa Pobla i fins a Manacor, que són els dos ramals que parteixen des de la capital del Raiguer.
No debades, la Conselleria de Medi Ambient ha prioritzat el pagament de les obres del tren de Llevant, que havia de connectar Manacor amb Artà. I concretament, se centra a abonar les indemnitzacions als propietaris que patiren expropiacions de terra, a fi de generar un traçat pel qual pogués transcórrer l'esmentada línia de tren.
Així ho anuncià ahir Biel Company, conseller de Medi Ambient, Mobilitat i Habitatge, després de reunir-se a Madrid amb representants del Ministeri de Foment. Company assegurà que els proveïdors i persones expropiades "no en tenen cap culpa" i, per tant, "se'ls ha de pagar". Company també aprofità per carregar contra el PSM, formació política amb la qual ha mantingut una agre baralla dialèctica en els mitjans de comunicació en els darrers dies. "El PSM deixà les obres a mitges, amb gent expropiada sense pagar", criticà el conseller, tot lamentant que "els ciutadans de Mallorca hagin de pagar ara el capritx del PSM".
Company continuà les crítiques recordant que l'anterior conveni ferroviari se signà per un valor de només 57,5 milions d'euros, mentre que el Pacte licità les obres per 220 milions d'euros". Així mateix, Company afirmà que "si això ho hagués fet el PP, dirien que és una destrossa ecològica".
5 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
tren de llevant = tren de la vergonya i encara ningú ha assumit responsabilitat per aquest desastre de malversació dels nostros doblers, de desastre ecològics, de desinversió en transport públic realment eficaç, a la península tenen els aeroports de la vergonya nosaltres tenim el tren del gran engany, de la manipulació i dels especuladors que volien fer l'Agost amb requalificacions amb l'excusa d'aquest tren.
De patetic i trist, es el paper d'aquest conseller, No al Tranvia, NO al tren a Arta, No electrificat el traam fins a Manacor i Sa Pobla, si no lleva els enllaços fins aquets pobles.Ara bé, tirar peixos a la mar i carragar balas d'alfaus, si que li va bè. Mentrestant, Mallorca es crema.
No entenc res de res... Tal volta els diaris d'avui en dia no informen, sols repeteixen: http://www.boe.es/boe/dias/2009/02/18/pdfs/BOE-A-2009-2769.pdf Un petit resum: "El desarrollo de la red ferroviaria, además de contribuir a la articulación de las ciudades y pueblos del interior de la isla de Mallorca, debe potenciar el ferrocarril como complemento importante y alternativa real al transporte por carretera, obteniéndose los correspondientes beneficios en términos de circulación y de impacto ambiental" "se ha acordado que en las previsiones para los Presupuestos Generales del Estado se contemple una inversión a ejecutar en la Comunidad Autónoma de las Illes Balears, en el periodo 2008-2014, por importe no inferior a 2.800 millones de euros" "El presupuesto de las obras a que se refiere el anexo del presente convenio asciende a 443,75 millones de euros. No obstante, el presupuesto indicado para cada una de ellas tendrá carácter estimativo, de modo que podrá modificarse la distribución del presupuesto entre las mismas" Dels famosos 57 milions d'euros d'en Company no he llegit res. Que cadascú n'extregui les seves pròpies conclusions. Periodistes, facin la seva feina, no costa tant!!!
Quants milions rebran Galícia i Extremadura?
-Queeeela?!!- -Què mana?!- -Què li han dit es de Fomentoooo a nen Compañy? -Sí... un tal Catalàaa -Me compiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiix !!!!!!!!-