TW
5

Finalment, la Conselleria de Mobilitat ha decidit dedicar els 7 milions d'euros provinents de Foment al pagament dels propietaris de terrenys que foren expropiats en les obres del tren de Manacor a Artà.

D'aquesta manera, tots els projectes d'ampliació o de millora dels ferrocarrils de Mallorca queden ajornats, almanco, fins al 2013. El principal projecte que queda ara posposat és la continuació de l'electrificació de les línies de tren.

Fins ara, s'havia electrificat el tram comprès entre Palma i Inca. Falta, per tant, la transformació elèctrica des de l'estació d'Enllaç fins a sa Pobla i fins a Manacor, que són els dos ramals que parteixen des de la capital del Raiguer.

No debades, la Conselleria de Medi Ambient ha prioritzat el pagament de les obres del tren de Llevant, que havia de connectar Manacor amb Artà. I concretament, se centra a abonar les indemnitzacions als propietaris que patiren expropiacions de terra, a fi de generar un traçat pel qual pogués transcórrer l'esmentada línia de tren.

Així ho anuncià ahir Biel Company, conseller de Medi Ambient, Mobilitat i Habitatge, després de reunir-se a Madrid amb representants del Ministeri de Foment. Company assegurà que els proveïdors i persones expropiades "no en tenen cap culpa" i, per tant, "se'ls ha de pagar". Company també aprofità per carregar contra el PSM, formació política amb la qual ha mantingut una agre baralla dialèctica en els mitjans de comunicació en els darrers dies. "El PSM deixà les obres a mitges, amb gent expropiada sense pagar", criticà el conseller, tot lamentant que "els ciutadans de Mallorca hagin de pagar ara el capritx del PSM".

Company continuà les crítiques recordant que l'anterior conveni ferroviari se signà per un valor de només 57,5 milions d'euros, mentre que el Pacte licità les obres per 220 milions d'euros". Així mateix, Company afirmà que "si això ho hagués fet el PP, dirien que és una destrossa ecològica".