D'aquesta forma els treballadors alerten que la nova línia de metro que la direcció de l'empresa ha inaugurat aquest matí ja va existir durant un temps com a tren de rodalia i sota la denominació de «curt a Marratxí», i segons el seu parer, «el canvi de nom es deu a una estratègia de màrqueting amb la qual pretenen emmascarar les estadístiques d'usuaris».
En opinió del Comitè, convertint els viatgers de tren en usuaris de metro, SFM està intentant tapar els sobrecosts «de milions d'euros» d'aquest servei.
El Comitè d'empresa d'SFM assegura que amb aquesta maniobra de nomenclatura l'empresa ha exportat a més el sistema de funcionament de la línia de metro Palma-UIB, que posseeix unes característiques de funcionament i seguretat pròpies.
D'aquesta manera, s'imposa una figura com la conducció en agent únic que suposa «un atac contra la seguretat ferroviària i dels usuaris, ja que implica que el maquinista vagi tot sol al tren, sense complir les mesures de seguretat necessàries», han reprovat.
El Comitè ha assenyalat a més que aquesta forma de funcionament suposarà que un percentatge elevat d'usuaris no abonin el seu corresponent bitllet, com ja ocorre al metro, per la manca a aquests «trens-metro» de revisors, «el que potencia el frau a la xarxa ferroviària».
«La solució de l'empresa ha estat malgastar gairebé 1.000 milions de les antigues pessetes, 5,5 milions d'euros, en instal·lar màquines de venda automàtica a les estacions afectades per aquest trajecte», ha criticat el Comitè, que ha apuntat que amb aquesta xifra es podria haver contractat fins a la seva edat de jubilació a tot el personal que realitzava aquestes tasques i que va ser acomiadat.
4 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
no es cert que vulguin optimitzar SFM, l'unic que els importa es que els doblers públics que s'inverteixen, vagin a parar a les butxaques d'empreses privades dels seus amics. ni la qualitat, ni la eficiencia del servei públic els importa gens. ells no es mesclen amb el populaxo, ells son senyors i utilitzen cotxes oficials o cotxes particulars cobrant dietes.
El comitè d'empresa sempre amb les mateixes cançons de la seguretat. Seguretat a la carta: bossa plena, tot segur. Llevam un xupòcter de cada tren, inseguretat sobrevinguda. Quin drama, que el maquinista vagi totsol en un trajecte de 14 minuts, diuen!!! Han de viatjar un poc més i deixar-se de tonteries. Per sort, no tots els treballadors són com ells! Si no, ja haurien aconseguit tancar el tren...
crec que tenim el goverants més ineptes de tot el mon, no fan mes que desastres i gastar els doblers inutilment, quina colla de choriços, que sen vagin a casa seva no podem permetre que ens fagin tat de mal.
En Biel "llagosta" Company no la pot esguerrar més. Ha dit mentides a tort i a dret per a desprestigiar la gestió del Pacte i tenir excuses per a deixar aturat el tren de Llevant i ara l'única proposta que ha fet per presuntament millorar la mobilitat a l'àrea metropolitana és un gran despropòsit, com quasi totes les idees d'aquest cacic sectari. Per favor que dimitesqui ja!