“No he d'anar darrere cap plataforma per defensar el tren”
El batle de Manacor, Antoni Pastor, ho té clar amb la situació que viu el tren de Llevant. Així, després de la paralització de les obres del ferrocarril entre Manacor i Artà, el batle de Manacor reivindica que "no necessit anar darrere cap plataforma per defensar el tren. Si hi ha un municipi que surt beneficiat d'aquestes obres, és, sens dubte, Manacor". D'aquesta manera, s'expressava el primer edil de la ciutat del Llevant, després que fos criticada la seva absència en la reivindicació que feren els batles dels pobles del Llevant durant la refundació de la Plataforma pel tren de Llevant. Pastor manifestà que en cap moment no fou convidat pels membres de la plataforma. "Vaig rebre una telefonada del batle de Son Servera, Josep Barrientos, i acordàrem que parlaríem abans del manifest. Jo no tenc cap inconvenient a donar tot el meu suport als batles i anar units".
Biel Barceló critica que el Govern 'deixi morir' el tren d'Artà
El secretari general del PSM-Entesa Nacionalista, Biel Barceló, ha denunciat avui que sembla que el Govern balear "deixa morir" el projecte del tren d'Artà, perquè no està fent res per renegociar el conveni ferroviari amb el Govern central. En roda de premsa, Barceló ha recordat que l'esmentat conveni acaba el 31 de desembre d'aquest any i que si no es renegocia per ajornar els pagaments no es podrà seguir amb la infraestructura.
El Llevant fa fum i recorda que vol el tren
La comarca de Llevant fa fum. I és que les declaracions del conseller de Mobilitat, Gabriel Company, sobre el futur de les obres del tren han tornat a encendre-hi els ànims. Si l'objectiu era llançar un missatge de tranquil·litat, el resultat ha estat ben bé el contrari. Tant la Plataforma pel tren de Llevant com els batles d'Artà, Capdepera, Son Servera i Sant Llorenç s'han mostrat decebuts i han tornat a fer pinya per recordar al Govern que allò que volen és el tren i que no acceptaran cap altra alternativa. Aquesta és la reacció a la manifestació del conseller feta diumenge, en què assegurava que, des del Govern, "no descarten ni tren ni vies verdes". La plataforma es mostrava ahir contundent i expressava que "el conseller ens ha decebut profundament amb aquestes manifestacions. Quina barra! Això demostra a les clares que no volen el tren". Continuen dient que "ara no s'ha de decidir si fan el tren. Això ja està decidit. No és el moment de replantajar-se una obra. Ara és el moment d'acabar-la". Finalment, sentenciaven que "la referència a les vies verdes és un brindis al sol que demostra que ni ell ni cap assessor de la Conselleria s'han llegit el projecte que preveu un corredor de bicicletes al llarg de tota la via".
Les obres en 20 punts de la línia fèrria provoquen retards
Els trens de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) pateixen avui retards i cancel·lacions a conseqüència de la reducció de la velocitat dels combois per les obres que s'estan duent a terme en uns vint punts de la línia fèrria. Els retards són constants des que ahir es va reobrir la circulació ferroviària entre Sineu i Manacor, suspesa fa deu mesos després de l'ensorrament d'un mur que va ocasionar un accident amb nombrosos ferits.
El tren torna a circular fins a Manacor
Després de nou mesos i setze dies paralitzat, el servei de tren que comunica els municipis de Sineu i Manacor es reobrí ahir a primera hora del dia. Les obres de millora a la trinxera número onze de Sineu, on el mes de maig passat tingué lloc l'accident ferroviari, i el peritatge judicial del mur de contenció que propicià el sinistre han retardat considerablement la represa del servei. Malgrat que durant les dues darreres setmanes s'havia especulat que la represa del servei era imminent, no va ser fins ahir al matí que es tornà a la normalitat; això sí, amb un cert retard. A les 06.26 hores, el primer comboi cap a Palma partí des de Manacor i aquest s'aturà a totes les estacions. Les obres en 20 punts de la línia fèrria provoquen retards
El Govern reclamarà la congelació de les taxes aèries
Gabriel Vicens comentant amb el president a la sessió del ple parlamentari d'avui. Foto: Marc Mestre. El conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, ha assegurat avui que seria una "discriminació" en perjudici de les Balears que a l'arxipèlag balear no es congelassin les taxes aèries, de la mateixa manera que es farà a les Canàries. Vicens ha fet aquestes declaracions als passadissos del Parlament, amb referència a l'anunci realitzat aquest dilluns que les Canàries quedaran al marge de la pujada de les taxes, després que es comprometés a donar el seu suport als Pressuposts Generals de l'Estat. Vicens ha recordat que aquesta també és una vella demanda del Govern balear, que fins i tot ha reclamat la implantació de "un sistema tarifari propi". La Federació Hotelera de Mallorca exigeix el «mateix tracte» que Canàries
Mobilitat descarta per ara el tren en trinxera al seu pas per Santa Maria
El tren en trinxera no serà una realitat a Santa Maria del Camí. Així ho confirma el director general de Mobilitat, Antoni Verger, qui assegura que a dia d'avui el projecte és "impossible i totalment inviable". Aquesta notícia arriba tan sols un mes després que UM fes entrar al Parlament una proposició no de llei perquè el Govern paralitzàs les tasques d'electrificació de la línia fèrria Palma-Inca al pas pel nucli urbà de Santa Maria i perquè s'executi o bé el pas en trinxera o bé el soterrament de la línia.
Francesc Antich visita la cadena de muntatge dels nous 13 trens elèctrics
El president del Govern, Francesc Antich, i el conseller de Medi Ambient i Mobilitat, Gabriel Vicens, han visitat aquest matí a Irun un de els dues plantes que Construcciones Auxiliares de Ferrocarriles S.A. té a Euskadi i en la qual es troba la cadena de muntatge dels nous 13 trens elèctrics de la sèrie 8100 que s'han adquirit amb un cost total de 75,8 milions d'euros, finançats al complet per l'Estat mitjançant el conveni de col·laboració en matèria ferroviària firmat aquest any. Posteriorment, Antich i tota la comitiva balear es desplaçarà fins a Beasain, on CAF té l'altra planta i seu principal i on és previst que visiti els departaments d'enginyeria, de fabricació i calibratge de bugies, forjat de rodes i la cadena de muntatge d'altres trens.
El PP critica que el Govern encara no hagi adjudicat l'obra del mur del tren
El PP ha criticat la "paràlisi" del Govern per no haver adjudicat encara l'obra de reparació del mur del tren de Manacor, després de cinc mesos de l'accident que va ocasionar una trentena de ferits, i ha augurat que la Conselleria de Movilidad no complirà el termini anunciat per la qual cosa la línia no estarà reparada a finals d'aquest any. Després d'una visita al lloc de l'accident, el PP ha retret la "falta de transparència" de la Conselleria per haver-se "negat" a realitzar una auditoria tècnica i jurídica "sol·licitada pel Parlament".
El PP critica l'obscurantisme del Govern en l'accident del tren de Manacor
El PP ha criticat l'"obscurantisme" del Govern en relació amb el tren de Manacor, que qualifiquen com la "infraestructura més perillosa" de la comunitat, mentre que l'Executiu balear ha lamentat que aquesta formació vulgui "aprofitar" l'accident que va tenir lloc en aquesta línia el passat mes de maig per fer "crítiques partidistes".
Sus a les obres de millora del mur de Sineu
Sis mesos després de l'accident ferroviari, l'activitat tornà a la trinxera número onze de Sineu. Ahir, diversos treballadors de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) i de la Unió Temporal d'Empreses (UTE) formada per Tecsa, Dragados i Coexa, encarregada de les obres, començaren les primeres tasques de millora del mur, malgrat que el gruix de la reconstrucció s'iniciarà els propers dies. Així, en el transcurs d'ahir dematí, se signà l'acte de replanteig, procediment que dóna fe de l'inici de les obres, i els treballadors hi començaren a fer els primers sondejos i treballs topogràfics per comprovar com estan els terrenys. El gerent de SFM, Jaume Jaume, anà ahir a Sineu per veure com s'hi iniciaven les actuacions i explicà davant els mitjans de comunicació les properes accions que s'hi duran a terme. Segons Jaume, les obres "tindran un termini màxim d'execució de tres mesos", encara que assegurà que "s'intentarà acabar abans del previst". Si res no ho impedeix, el servei de tren es podria reprendre al febrer i posar punt final així a les molèsties que durant sis mesos han estat el dia a dia dels milers d'usuaris que han hagut de desplaçar-se amb autobús des de Manacor, Sant Joan o Petra per arribar a l'estació de Sineu.
L'electrificació de la xarxa ferroviària provocarà modificacions en els horaris
Els Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) ha anunciat avui que a partir del 22 de novembre es cancel·laran els primers i últims trens entre les estacions de Palma i l'Enllaç, que se substituirà per autobusos, amb motiu de les obres d'electrificació de la línia. El director general de Mobilitat, Antoni Verger, i el gerent de SFM, Jaume Jaume, han explicat avui que l'objectiu és mantenir el màxim nombre de sortides de tren possibles.
Acceptada la personació del PP com a acusació en l'accident ferroviari de Sineu
El jutge d'instrucció del jutjat número 7 d'Inca ha admès la personació del PP com a acusació popular a les diligències prèvies que investiguen l'accident ferroviari que es va produir el passat 19 de maig en les proximitats de l'estació de Sineu com a conseqüència de l'ensorrament d'una part del mur de contenció, que va caure sobre via, la qual cosa va provocar el descarrilament del tren. El PP es presenta com a acusació popular perquè considera que la causa del sinistre va ser deguda a una negligència en el projecte d'obra i en la seva posterior execució.
L'obra de l'electrificació del tren acabarà l'estiu que ve
Un total de 300 persones, entre ocupacions directes i indirectes, estan treballant a les obres d'electrificació de la línia ferroviària entre Palma i l'estació de l'Enllaç a la qual el Govern destina 36 milions d'euros. Les dades han estat facilitades en un comunicat per la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat, amb motiu de la visita realitzada aquesta nit pel president del Govern, Francesc Antich, als treballs que s'estiguin duent a terme en l'esmentada línia en horari nocturn. Antich va visitar ahir vespre l'obra acompanyat del conseller, Gabriel Vicens; el director general de Mobilitat, Antoni Verger; i el cogerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca, Bartomeu Gual. Van acudir a l'estació intermodal i van visitar dos punts concrets de l'obra, a Cas Coronel i el Camí d'en Mayol.
Dos empleats del tren, ferits per l'explosió d'una bateria a Palma
Ahir de matinada, dos operaris que estaven treballant en el manteniment de les vies del tren d'Inca, al seu pas per Palma van sofrir cremades en el rostre després d'explotar-los la bateria d'un camió. D'acord amb les dades facilitades pe l'112, l'accident laboral va ocórrer a les dues de la matinada, en el camí de Na Dolça, un tram pròxim al carrer d'Aragó de Palma i els habitatges de Verge de Lluc. Un grup d'operaris de manteniment del tren estaven treballant en el cablejat al costat de les vies i en un moment determinat la bateria d'un camió acoblat als rails va quedar desconnectada. Dos treballadors van tractar de canviar la bateria avariada per una altra de recanvi i durant la maniobra la primera va rebentar i els va ferir de ple.
Nous entrebancs per a la reobertura de la línia de Manacor
El restabliment de la línia ferroviària que connecta Sineu amb Manacor, prevista inicialment per al febrer, es podria retardar per la tramitació judicial. Malgrat que el director general de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), Antoni Verger, assegurà ahir que les obres "anaven a molt bon ritme", una ordre del Jutjat de Primera Instància numero 7 d'Inca impedeix que es millori el tram de la zona afectada pel talús fins que se'n realitzi un últim peritatge. Sense la millora de la zona de l'esllavissada, que es troba just al mig de la trinxera número onze, el servei no es restablirà. Fins ara, s'ha eliminat tot el talús de fusta que teòricament havia d'impedir les esllavissades.
Patrimoni ferroviari en vies de ser recuperat
La recuperació de la línia ferroviària Manacor-Artà, que es va obrir l'any 1921, suposa també la restauració i la protecció d'un ric i valuós patrimoni. Des que les obres s'iniciaren fa més de mig any, la Conselleria de Mobilitat i Medi Ambient ha aconseguit la declaració com a Bé d'Interès Cultural (BIC) dels jaciments de Can Parrino i de les Cases, després de realitzar prospeccions arqueològiques de sondeig a les zones afectades, tot d'acord amb les directrius de la Comissió Insular d'Ordenació del Territori, Urbanisme i Patrimoni Històric.
Un tren nocturn connectarà Palma i sa Pobla per la revetla de Sant Antoni
La Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat oferirà un servei especial de tren i d'autobús amb tren (bus+tren) amb motiu de la revetla de Sant Antoni, amb un tren nocturn el diumenge entre Palma i sa Pobla. Les sortides de Palma cap a sa Pobla seran entre les 22.19 i les 5.19 hores; i en sentit invers entre les 23.15 i les 6.15 hores, amb una freqüència de 30 minuts i amb parades a totes les estacions, segons ha informat la Conselleria en un comunicat.
Una furgoneta perd el control i acaba damunt les vies del tren de Sóller
Avui matí, una furgoneta ha perdut el control quan circulava pel carrer de la Concòrdia, a Palma, en el barri de Son Oliva i s'ha precipitat damunt les vies del tren de Sóller. La furgoneta ha traspassat les barreres de protecció i ha saltat el metre aproximat que hi ha de desnivell. Posteriorment, una grua ha tret el vehicle del fosat de les vies i la enlairat fins a deixar-lo damunt la carretera altra vegada i procedir a la seva retirada. El conductor ha patit ferides lleus i ha estat traslladat a un centre sanitari. Per la seva banda, el vehicle ha patit danys, sobretot, en la part frontal.
Inaugurats els tallers de Son Rullan per a les unitats elèctriques del Metro
El Govern ha inaugurat els nous tallers de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) instal·lats a l'estació de Son Rullan, en els quals s'han invertit 4.228.000 euros, i que donaran cobertura tècnica a les unitats elèctriques del Metro de Palma, així com a les futures unitats que dins d'uns mesos donaran servei a la línia de tren que uneix Palma i Inca.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent