Etiqueta 'accident de tren'
El tren s'estavellà a l'arribada de la cèntrica estació Once, a Buenos Aires.

Món

L'últim balanç de l'accident de tren a l'Argentina deixa cinquanta morts i 676 ferits

El balanç de víctimes per l'accident de tren ocorregut aquest dimecres a Buenos Aires ha ascendit a 50 morts i 676 ferits, segons ha informat el sotssecretari de Drets Humans del Govern local, Claudio Avruj, a l'agència de notícies Télam. Entre els morts hi ha una menor d'edat, mentre que la resta són adults, segons ha indicat el portaveu de la Policia Federal, Néstor Rodríguez. De moment, han estat identificats 39 cadàvers, que ja han estat traslladats al cementiri de Chacarita. Els onze restants segueixen a la morgue. A més, el nombre de ferits ha ascendit 676. La majoria han estat atesos als hospitals públics, encara que alguns han preferit ser traslladats a centres privats. El Govern de Buenos Aires només ha distribuït un llistat amb el nom dels primers. El ministre de Salut de Buenos Aires, Jorge Lemus, ha explicat que, del total de ferits, almenys 200 presenten ferides greus, encara que ha aclarit que "cap aquesta en estat crític", pel que no es tem per la seva vida. Per la seva part, el director del Sistema d'Atenció Mèdica d'Emergència (Same), Alberto Crescenti, ha confirmat que l'operatiu per rescatar les persones atrapades al tren ja ha conclòs, després de quatre hores.

E.P.23/02/12 0:00

Balears

SFM proposa instal·lar una xarxa de fils amb sensors de moviment

Tècnics de la Conselleria de Mobilitat, efectius de la Guàrdia Civil i membres d'Emergències, dimecres a la zona zero de la col·lisió. Serveis Ferroviaris implantarà un sistema que detecti possibles caigudes d'objectes damunt les vies. Tot i que encara no se sap quina de les opcions serà triada finalment, sí que és segur que constarà de tecnologia avançada. La que té més possibilitats, ara per ara, és la de la xarxa de fils, que anirien clavats a tots els murs de contenció. El fil elèctric realitzaria les tasques d'un sensor de moviment, el qual enviaria una alerta al Centre de Control de Trànsit si detectàs algun moviment o, fins i tot, si es rompés. Aquesta opció és una de les que el gerent de SFM, Jaume Jaume, posà sobre la taula en la reunió d'ahir del comitè de seguretat i salut.

Ander Zurimendi22/05/10 0:00

Part forana

El CSIF es persona com a acusació popular a l'accident del tren a Sineu

El sindicat CSIF ha decidit personar-se com acusació popular a l'accident del tren a Sineu, que es va produir el passat 19 de maig, causant ferides greus a un maquinista i a un altre treballador, a fi d'assegurar-se que durant el judici, els testimonis i les actuacions "realment cerquin la veritat i la justícia per a tots nosaltres i per a que fets com aquests mai més no tornin a succeir posant en perill la seguretat dels ciutadans i els treballadors d'SFM".

E.P.26/11/10 0:00

Polí­tica

Acceptada la personació del PP com a acusació en l'accident ferroviari de Sineu

El jutge d'instrucció del jutjat número 7 d'Inca ha admès la personació del PP com a acusació popular a les diligències prèvies que investiguen l'accident ferroviari que es va produir el passat 19 de maig en les proximitats de l'estació de Sineu com a conseqüència de l'ensorrament d'una part del mur de contenció, que va caure sobre via, la qual cosa va provocar el descarrilament del tren. El PP es presenta com a acusació popular perquè considera que la causa del sinistre va ser deguda a una negligència en el projecte d'obra i en la seva posterior execució.

E.P.11/11/10 0:00

La línia entre Inca i Manacor no està operativa des de l'accident ocorregut el mes de maig.

Polí­tica

Aprovada la inversió per reconstruir el mur del tren de Sineu

La línia entre Inca i Manacor no està operativa des de l'accident ocorregut el mes de maig. Foto: T. Ayuga. El Consell de Govern ha aprovat avui una inversió ferroviària de 35,2 milions d'euros que es destinaran a manteniment i seguretat en trens, electrificació de vies i a la reconstrucció del mur que es va esfondrar a Sineu provocant un accident en el qual van resultar ferides diverses persones. En la reconstrucció del mur esquerre de la línia Enllaç-Manacor, s'invertiran 3,2 milions i l'adjudicació i licitació seran "immediates", segons ha comentat avui a la roda de premsa posterior al Consell de Govern el conseller de Mobilitat i Medi Ambient, Gabriel Vicens. Les inversions en mesures de seguretat ascendeixen a 6,7 milions del total.

Efe17/09/10 0:00

La línia de tren cap a Manacor no s'obrirà fins a l'inici del 2011

Part forana

La línia de tren cap a Manacor no s'obrirà fins a l'inici del 2011

Jaume Jaume i Antoni Verger, de la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat, durant la compareixença informant del projecte del nou mur. Foto: Grup Serra. El Govern tomarà totalment el mur que es va desprendre el passat mes de maig provocant el descarrilament d'un tren que realitzava la línia Palma-Manacor i construirà un nou l'octubre, mes en el qual es preveu licitar aquesta obra que es desenvoluparà durant un mínim de dos mesos i el cost de la qual està calculat en 2,78 milions d'euros. D'aquesta manera ha informat el director general de Mobilitat, Antoni Verger, després que una consultora ho recomani així l'informe que han realitzat sobre la seguretat de la infraestructura. A més, ha assenyalat que aquest aconsella realitzar altres actuacions per corregir una "sèrie de deficiències" per "reobrir la línia amb seguretat", per la qual cosa ha considerat que "es podria obrir a començaments de 2011".

E.P.10/09/10 0:00

Estat Espanyol

Es confirmen 12 morts

Són 12 i no 13, tal com es presumia fins ara, les víctimes de l'accident de tren que tingué lloc a Castelldefels la nit de Sant Joan, segons informà ahir en un comunicat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. El Jutjat de Primera Instància rebé la confirmació oficial dels serveis forenses de l'Institut de Medicina Legal, que asseguren que finalment són 12 les víctimes del tràgic atropellament.

Agències26/06/10 0:00

Moment en què una grua retira els vagons del tren accidentat.

Balears

El maquinista continua en estat crític a Son Dureta

La salut del maquinista que patí l'accident de tren no millora. Amadeo Ferriol, de fet, es troba hospitalitzat a la Unitat de Cures Intensives de Son Dureta. El seu estat, a hores d'ara, és crític. Ferriol es troba sedat i en estat comatós. Està en observació permanent i, dins la gravetat de les seves ferides, el centre hospitalari assegurà que es manté estable. No mostra símptomes d'empitjorament, però tampoc de millora. A més, respira amb l'ajuda de ventilació artificial. Ferriol ingressà a Son Dureta, aproximadament, a les 10.30 hores de dimecres dematí. Després de passar per una ràpida observació i ser sotmès a proves de diagnòstic, fou intervingut a causa del fort traumatisme que presentava. El maquinista també mostrava traumatisme toràcic i abdominal. Obren diligències pel descarrilament del tren i estudien la caixa negra Es fregà la tragèdia a les vies de Sineu

Ander Zurimendi21/05/10 0:00

Part forana

L'única incidència detectada a la xarxa ferroviària és una esquerda en el pont de Petra

El gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), Jaume Jaume, ha assegurat avui que l'única incidència detectada a la xarxa ferroviària és una esquerda en el pont de Petra, obres del qual estan en fase d'executar, «una vegada que sapiguem exactament quin és el problema». En una roda de premsa, ha subratllat que «periòdicament», es porten a terme revisions a la xarxa ferroviària per evitar que es produeixin accidents i, en aquesta línia, ha indicat que els serveis tècnics no havien detectat «cap incidència» en el mur que va caure dimecres passat a Sineu, que va provocar el descarrilament del tren Palma-Manacor causant ferides a 30 persones, de les quals, una d'elles, concretament, el maquinista, es troba ingressat en l'UCI en estat molt greu.

E.P.24/05/10 0:00

Balears

La Guàrdia Civil investiga la qualitat dels materials amb què es reformà el mur

Tècnics de la Conselleria dimecres a la zona de col·lisió. La investigació sobre les causes del despreniment del mur de Sineu se centra ara en la qualitat dels materials amb què es reformà l'any 2004. Els investigadors de la Guàrdia Civil tracten d'analitzar, igualment, amb quins criteris de qualitat es reconfigurà tota la zona de trinxeres. Aquestes obres, projectades i gestionades per la Conselleria de Mobilitat dirigida per Mabel Cabrer (PP), costaren 2,3 milions d'euros. Aquest és el preu que l'Administració abonà a les dues constructores que s'encarregaren de la reforma a l'altura de Sineu. La Guàrdia Civil, com també el gruix de tècnics de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), no entén com pogué caure un mur amb un "tall tan net". Aquesta paret de contenció cedí dimecres al matí, obstaculitzà les vies i va fer descarrilar el tren de Manacor.

Ander Zurimendi23/05/10 0:00

Balears

On és l'error? En la construcció del mur el 2003 o en la reforma del 2004?

La investigació sobre les causes de l'accident de Sineu es bifurca en dos camins: el que condueix a la construcció del mur de contenció, l'any 2003, i el que acaba en la posterior reforma, l'any 2004. La trinxera fou aixecada amb les obres de reobertura de la línia de tren fins a Manacor, el darrer any de la legislatura del Pacte de Progrés. Aleshores, fou una UTE formada per les constructores Comsa, Nielsen Mascaró i Isolux Wat la que s'encarregà d'aixecar el tram de les trinxeres a l'entrada de Sineu.

Ander Zurimendi22/05/10 0:00

Els familiars hagueren de viure ahir una situació extrema per la tragèdia.

Estat Espanyol

Se cerquen respostes

Dues investigacions que faran Adif i Renfe, a més del procés judicial obert pel jutjat de guàrdia de Gavà, determinaran les causes del tràgic atropellament. Les primeres informacions apunten la "imprudència" de les víctimes en travessar la via sense utilitzar el pas subterrani, tal com assenyalaren algunes de les autoritats que acudiren al lloc dels fets, com ara el ministre de Foment, José Blanco, i el president de la Generalitat, José Montilla. Aquesta hipòtesi fou criticada pel cònsol de l'Equador a Barcelona, Freddy Arellana Ruiz, qui demanà que s'esperàs el resultat de la investigació judicial per fer-ne cap valoració. Precisament, de les 13 víctimes mortals, almenys cinc eren de nacionalitat equatoriana. Però malgrat les crítiques del cònsol, Blanco va insistir en la sospita de la imprudència.

Cristian Anglora/Ander Zurimendi25/06/10 0:00