La Comissió Europea avala la reobertura del tren entre Manacor i Artà
L'estació d'Artà serà la destinació final d'aquest projecte de reobertura. Foto: A. Bassa. La Comissió Europea ha manifestat avui el seu suport a la reobertura de la línia del tren Manacor-Artà, en resposta a l'oposició presentada per l'Associació Alternativa al Tren, que denunciava un possible incompliment de la legislació comunitària. Segons un comunicat difós avui per la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat, la Comissió conclou que el projecte de construcció del tram és "perfectament" viable des del punt de vista econòmic i de mobilitat i que respecta les condicions requerides en matèria de medi ambient. L'Associació Alternativa al Tren sostenia un possible incompliment de la legislació comunitària sobre el projecte de rehabilitació de la línia ferroviària entre Manacor i Artà.
El Consell presenta el pla d'usos provisionals dels camins de Planícia
El Consell de Mallorca ha presentat aquest migdia a la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat el pla provisional que la institució insular ha elaborat per regular els usos dels camins de Planícia, que contempla la lliure circulació de persones pels mateixos, fins que l'Executiu autonòmic aprovi un pla especial definitiu per gestionar aquesta qüestió.
Detectat un frau en revisions d'instal·lacions domèstiques d'aigua
La Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat ha detectat l'ús fraudulent del nom d'aquest departament autonòmic per part de persones que intenten fer visites a domicili per realitzar presumptes revisions de les instal·lacions domèstiques d'aigua.
L'obra de l'electrificació del tren acabarà l'estiu que ve
Un total de 300 persones, entre ocupacions directes i indirectes, estan treballant a les obres d'electrificació de la línia ferroviària entre Palma i l'estació de l'Enllaç a la qual el Govern destina 36 milions d'euros. Les dades han estat facilitades en un comunicat per la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat, amb motiu de la visita realitzada aquesta nit pel president del Govern, Francesc Antich, als treballs que s'estiguin duent a terme en l'esmentada línia en horari nocturn. Antich va visitar ahir vespre l'obra acompanyat del conseller, Gabriel Vicens; el director general de Mobilitat, Antoni Verger; i el cogerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca, Bartomeu Gual. Van acudir a l'estació intermodal i van visitar dos punts concrets de l'obra, a Cas Coronel i el Camí d'en Mayol.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc