Només 15 passatgers pugen a cada metro els diumenges
La línia de metro entre la plaça d’Espanya i la Universitat no arriba als 1.000 passatgers els diumenges. Segons les dades de la Conselleria de Mobilitat i Ordenació del Territori, la xifra mitjana d’usuaris durant aquests dies festius se situa només entre els 800 i els 900 passatgers. Uns nombres que evidencien la infrautilització d’aquest transport metropolità construït sota la gestió del Govern Matas.
Vicens diu que el tramvia es farà, malgrat no disposar encara del finançament
El conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, va assegurar avui que el projecte del tramvia de la badia de Palma s'executarà en aquesta legislatura, malgrat que encara no se sap qui finançarà el cost de la que és una proposta “estrella” del Govern balear, va afirmar.
El Govern obre una investigació sobre el sinistre ferroviari
La Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat ha obert un expedient informatiu per conèixer les causes del descarrilament d'un comboi de Serveis Ferroviaris de Mallorca que realitzava la línia Palma-Manacor, a fi d'aclarir si el despreniment del mur a la via s'ha causat per un defecte d'obra en l'edificació de la paret durant l'anterior Pacte de progrés, quan es va construir el tren des de l'enllaç a Manacor, o si l'enfonsament es va produir com a conseqüència de les fortes pluges de les últimes setmanes.
SFM proposa instal·lar una xarxa de fils amb sensors de moviment
Tècnics de la Conselleria de Mobilitat, efectius de la Guàrdia Civil i membres d'Emergències, dimecres a la zona zero de la col·lisió. Serveis Ferroviaris implantarà un sistema que detecti possibles caigudes d'objectes damunt les vies. Tot i que encara no se sap quina de les opcions serà triada finalment, sí que és segur que constarà de tecnologia avançada. La que té més possibilitats, ara per ara, és la de la xarxa de fils, que anirien clavats a tots els murs de contenció. El fil elèctric realitzaria les tasques d'un sensor de moviment, el qual enviaria una alerta al Centre de Control de Trànsit si detectàs algun moviment o, fins i tot, si es rompés. Aquesta opció és una de les que el gerent de SFM, Jaume Jaume, posà sobre la taula en la reunió d'ahir del comitè de seguretat i salut.
On és l'error? En la construcció del mur el 2003 o en la reforma del 2004?
La investigació sobre les causes de l'accident de Sineu es bifurca en dos camins: el que condueix a la construcció del mur de contenció, l'any 2003, i el que acaba en la posterior reforma, l'any 2004. La trinxera fou aixecada amb les obres de reobertura de la línia de tren fins a Manacor, el darrer any de la legislatura del Pacte de Progrés. Aleshores, fou una UTE formada per les constructores Comsa, Nielsen Mascaró i Isolux Wat la que s'encarregà d'aixecar el tram de les trinxeres a l'entrada de Sineu.
El PSM-IV-ExM exigeix la dimissió del regidor de Mobilitat de Cort
El PSM-IniciativaVerds-Entesa ha demanat aquest dilluns la dimissió del regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Palma, Gabriel Vallejo, per haver "traspassat la línia del que és admissible" en l'exercici d'un càrrec públic havent fet un "ús manipulat" d'un informe sobre el carril bici d'Avingudes.
El Terreno guanya un espai per aparcar
El barri del Terreno des d'ahir ja disposa de l'aparcament situat al solar on hi havia l'antic hostal Sayonara, que l'anterior Govern esbucà per saldar, d'una vegada, el gran deute que Cort arrossegava amb els veïns: la recuperació d'un solar que ha estat durant dècades en estat d'abandonament. Ahir, el pàrquing, que té 30 places, dues més de destinades per a discapacitats, un espai per a bicicletes i un estacionament per a càrrega i descàrrega, obria les portes i entrava en funcionament. És així com els veïns guanyen un nou espai públic, després de passar de tenir un solar amb un edifici degradat a tenir un aparcament que donarà servei als veïns. El tinent de batle d'Infraestructures, Sebastiá Sansó, acompanyat del regidor de Mobilitat, Gabriel Vallejo, visità ahir el nou aparcament públic de la barriada amb la portaveu del PSOE, Aina Calvo, i del PSM-IV-ExM, Toni Verger, i amb representants de veïns. Vallejo destacà "que tant el material utilitzat per als fanals com les llambordes de les dues entrades ha estat reciclat de Son Pacs, amb la qual cosa el cost és zero".
El tren elèctric entre Palma i Inca serà realitat al gener
El tren elèctric serà una realitat a partir del mes de gener a la línia que uneix Palma amb l'Enllaç/Inca. Així ho anuncià ahir el conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, Biel Company, durant la roda de premsa de presentació de la Setmana de la mobilitat, que se celebrarà del 16 al 22 de setembre. La posada en marxa del tren serà possible, perquè s'ha pogut "desbloquejar la partida del manteniment", explicà Company. La intenció ara de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) és activar els tràmits per adjudicar els contractes per al manteniment de la catenària i de les unitats de tren necessàries per donar servei a la línia. El conseller comentà que els beneficis del nou servei ferroviari, a part de ser mediambientals (menys fum i menys renou), també suposaran un estalvi de tres milions d'euros en l'apartat del manteniment. La Setmana europea de la mobilitat, que comença demà a les Balears, inclourà activitats a 20 municipis de les Illes.
Isern mantindrà el BiciPalma, però estarà a prova sis mesos més
L'equip de govern de Mateu Isern ha decidit no desmantellar el servei del BiciPalma, impulsat per l'anterior Govern del Pacte. A més, un estudi considera que s'ajusta als criteris d'austeritat marcats del Govern municipal. De fet, ahir mateix, la junta de govern aprovà prorrogar durant sis mesos més la gestió, explotació, coordinació, seguiment i control del servei de bicicleta pública en període de proves a l'SMAP.
Son Servera mourà guerra si no hi torna el tren
La via principal que uneix Son Servera amb Cala Millor està tancada per les obres del tren. "No tenim tractors, però sí busos i cotxes, i no descartam plantar-nos a les portes del Consolat per exigir al Govern que restableixi la normalitat circulatòria a Son Servera. El poble està xapat en dos per les obres del tren. És un autèntic desastre. Estam molt perjudicats. El que demanam és que les obres s'acabin ara mateix". Aquesta és l'advertència que ha fet el batle de Son Servera, Josep Barrientos, que està molt indignat per l'anunci del Govern de paralitzar el projecte de recuperació de la via ferroviària.
El metro costa 21 euros per cada passatger
El Govern actual farà una aposta per potenciar un metro que només té set parades i que no és rendible. El dèficit que genera el metro de Palma suposa que el bitllet de cada passatger costi a l'erari públic gairebé 21 euros. Tot i així, el Govern del popular José Ramón Bauzá aposta per potenciar el metro de l'etapa Matas en lloc d'instaurar el tramvia o ampliar la xarxa de transport públic ja existent, fins i tot sabent que el metro no és rendible, tal com s'ha comprovat durant la legislatura passada. En tot cas, l'aposta de Bauzá oblida el tramvia de Palma, impulsat per l'esquerra i que estava en fase de projecte bàsic. Tampoc no té en compte el tren que passa per Manacor. Si manté aquesta línia, contradirà una de les seves promeses fetes en campanya, quan va anunciar que prioritzaria les infraestructures en funció de la seva racionalitat econòmica.
El transport públic de Ciutat aprova “justet, justet”
Només el 64% dels busos de l'EMT arriben a l'hora que marca el panell electrònic de les marquesines. Aquesta és la gran deficiència que els tècnics del RACC han trobat en l'auditoria que han realitzat sobre la flota de busos de l'EMT, de la qual han destacat "la baixa fiabilitat dels horaris". Tant és així que la nota global del transport a Palma mereix la consideració d'"aprovat justet".
Campanya electoral 22 maig 2011
Convergència vol aturar l'arribada d'immigrants
Convergència per les Illes (CxI) vol fer un téntol en la immigració "per posar-hi seny i gestionar-la". Així ho anuncià ahir el candidat a l'Ajuntament de Palma, Miquel Munar, que explicà que "la realitat objectiva del que passa preocupa les dues parts: els nouvinguts, per la pressió latent cap a ells; i a no- saltres, perquè creim que hi hem de posar seny". Segons el també portaveu de CxI, que en presentà ahir en una roda de premsa el programa electoral en matèria d'immigració, "l'estat del benestar és finit i l'hem de fer sostenible" per tenir "una Mallorca cohesionada", ja que a parer seu "no tenim capacitat de sedimentar tot el que arriba". Munar declarà que la proposta implica "un téntol per assegurar-nos del que podem rebre i en quines condicions". El candidat es mostrà ferm en la idea de controlar el flux migratori i afirmà que "no tenc por: ho dic des del convenciment".
Campanya electoral 22 maig 2011
Calvo treu importància a les enquestes que la donen perdedora
La secretària general de l'Agrupació Socialista de Palma i candidata a la batlia, Aina Calvo, ha restat importància a les enquestes electorals que vaticinen un resultat desfavorable per als socialistes a les pròximes eleccions autonòmiques i municipals del 22 de maig, i s'ha mostrat «convençuda» que «guanyar el futur de Palma és possible».
Calvo proposarà transformar el passeig marítim en un bulevard
La batlessa de Palma i candidata a la reelecció pel PSOE, Aina Calvo, pretén transformar el passeig marítim en un bulevard amb menys carrils i de circulació més lenta, un projecte que començaria per l'entrada des de l'autovia de Llevant i s'estendria fins a Porto Pi.
Blanco signa 37,5 milions i en compromet 50 més
El Ministeri de Foment i el Govern de les Illes Balears varen signar ahir un conveni de col·laboració per destinar 37,5 milions d'euros a la millora de la xarxa ferroviària de Mallorca, el port de Ciutadella i a drenar les autopistes d'Eivissa.
Es confirmen 12 morts
Són 12 i no 13, tal com es presumia fins ara, les víctimes de l'accident de tren que tingué lloc a Castelldefels la nit de Sant Joan, segons informà ahir en un comunicat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. El Jutjat de Primera Instància rebé la confirmació oficial dels serveis forenses de l'Institut de Medicina Legal, que asseguren que finalment són 12 les víctimes del tràgic atropellament.
Se cerquen respostes
Dues investigacions que faran Adif i Renfe, a més del procés judicial obert pel jutjat de guàrdia de Gavà, determinaran les causes del tràgic atropellament. Les primeres informacions apunten la "imprudència" de les víctimes en travessar la via sense utilitzar el pas subterrani, tal com assenyalaren algunes de les autoritats que acudiren al lloc dels fets, com ara el ministre de Foment, José Blanco, i el president de la Generalitat, José Montilla. Aquesta hipòtesi fou criticada pel cònsol de l'Equador a Barcelona, Freddy Arellana Ruiz, qui demanà que s'esperàs el resultat de la investigació judicial per fer-ne cap valoració. Precisament, de les 13 víctimes mortals, almenys cinc eren de nacionalitat equatoriana. Però malgrat les crítiques del cònsol, Blanco va insistir en la sospita de la imprudència.
El maquinista del tren descarrilat a Sineu surt de l'estat de coma
Amador Ferriol, el maquinista de 57 anys del tren que el passat 19 de maig va descarrilar a prop de Sineu ha sortit de l'estatde coma. Segons la informació mèdica facilitada des de l'hospital universitari de Son Dureta, Ferriol, natural de Sineu, aconsiguí sortir del coma a darrera hora del passat dilluns, malgrat encara resta a la Unitat de Cures Intensives. Segueix entubat però evoluciona favorablement.
La Guàrdia Civil investiga la qualitat dels materials amb què es reformà el mur
Tècnics de la Conselleria dimecres a la zona de col·lisió. La investigació sobre les causes del despreniment del mur de Sineu se centra ara en la qualitat dels materials amb què es reformà l'any 2004. Els investigadors de la Guàrdia Civil tracten d'analitzar, igualment, amb quins criteris de qualitat es reconfigurà tota la zona de trinxeres. Aquestes obres, projectades i gestionades per la Conselleria de Mobilitat dirigida per Mabel Cabrer (PP), costaren 2,3 milions d'euros. Aquest és el preu que l'Administració abonà a les dues constructores que s'encarregaren de la reforma a l'altura de Sineu. La Guàrdia Civil, com també el gruix de tècnics de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), no entén com pogué caure un mur amb un "tall tan net". Aquesta paret de contenció cedí dimecres al matí, obstaculitzà les vies i va fer descarrilar el tren de Manacor.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula