Els econacionalistes volen que Cort suspengui les sancions als ciclistes
La coalició del PSM diu que amb el nou marc normatiu hi ha el perill que la bicicleta pugui esdevenir inviable per a Palma. El grup municipal del PSM-IV-ExM ha demanat la retirada de sancions als ciclistes que circulin per la vorera o passos de vianants fins que no s'elabori una xarxa viària de ciclocarrers i carrils bici que connecti tots els barris de la ciutat. En aquest sentit, el portaveu de la coalició a l'Ajuntament de Palma, Antoni Verger, considera que és "injust massacrar a multes els ciclistes que circulin de manera cívica i respectuosa", perquè encara no s'ha dut a terme l'esmentada xarxa viària. Verger ha recordat que el grup va fer una esmena al projecte d'ordenança perquè els ciclistes poguessin circular per les voreres àmplies, places, parcs i jardins, "sempre que no hi hagi aglomeracions, també als passos de vianants i deixant una distància mínima d'un metre".
SFM pagà 44.000 hores extra als seus empleats l’any passat
Unitats de ferrocarril d’SFM, aturades a Palma, on l’empresa pública té els tallers. Foto:J.Morey Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) pagà 44.000 hores extra als seus empleats durant l'any passat, fet que suposà un cost de 2,4 milions d'euros. La xifra, altíssima, provocava que alguns treballadors, sobretot maquinistes, arribassin a doblar el sou. Algun, l'any passat, cobrà més que el president de l'Executiu i arribà als 90.000 euros, segons fonts de l'empresa pública.
El PP de Cort tira endavant l'ordenança ciclista
La Junta de Portaveus de l'Ajuntament de Palma ha aprovat aquest divendres, amb l'abstenció de PSIB i PSM-IV-ExM, el text definitiu de l'ordenança reguladora de la mobilitat dels ciclistes.
Una nova carretera unirà Son Servera amb Cala Millor
El Govern ja ha posat sobre la taula una solució per a la carretera de Son Servera a Cala Millor, tancada d'ençà l'Executiu de Bauzá decidí paralitzar les obres del tren de Llevant. Després de mesos de reivindicacions, el director general de Transports, Juan Salvador, es desplaçà ahir fins a Son Servera, on anuncià que es construirà una nova via paral·lela a la que està tancada. Salvador es reuní amb el batle, Josep Barrientos (PSOE), i amb la resta de formacions del Consistori per estudiar les alternatives a l'actual carretera tallada. De les quatre propostes de solució presentades pel Govern, l'opció escollida és "la més coherent amb el que demanàvem, bona i permanent", segons assenyalà el batle.
Bauzá es compromet amb els serverins
Els serverins davant el Consolat. El batle mostra les 2.000 firmes. La solució per a la carretera de Son Servera a Cala Millor és més a prop. Govern i Ajuntament s'han donat 15 dies per estudiar la reobertura d'aquesta via, tancada des del mes de juny a causa de la paralització de les obres del tren de Llevant. Així s'hi comprometé ahir el president del Govern, José Ramón Bauzá, qui va rebre al Consolat de la Mar el batle de Son Servera, Josep Barrientos (PSOE). El primer edil serverí, acompanyat d'una cinquantena de veïns del municipi, es plantà ahir davant el Consolat per reclamar la reobertura de la via. Estaven disposats a tornar-hi el proper divendres, però, contra pronòstic, Bauzá i el conseller de Territori, Gabriel Company, reberen el batle i el tinent de batle, Antoni Servera.
El Govern cerca diners per electrificar el tren de sa Pobla i Manacor
El Govern cerca finançament, en concret 45 milions d'euros, per electrificar les línies de tren entre l'Enllaç d'Inca i sa Pobla i Manacor, després que hagi estat inaugurat oficialment el servei elèctric Palma-Enllaç, que ha suposat una inversió de 100 milions d'euros. El president del Govern, José Ramón Bauzá, acompanyat pel conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, Biel Company, ha presidit aquest viatge inaugural al costat d'unes 200 persones, entre els batles dels municipis per on passa el ferrocarril i associacions de veïns, usuaris i altres col·lectius. La coalició econacionalista critica el PP per estrenar el tren elèctric i renunciar al conveni ferroviari
On és l'error? En la construcció del mur el 2003 o en la reforma del 2004?
La investigació sobre les causes de l'accident de Sineu es bifurca en dos camins: el que condueix a la construcció del mur de contenció, l'any 2003, i el que acaba en la posterior reforma, l'any 2004. La trinxera fou aixecada amb les obres de reobertura de la línia de tren fins a Manacor, el darrer any de la legislatura del Pacte de Progrés. Aleshores, fou una UTE formada per les constructores Comsa, Nielsen Mascaró i Isolux Wat la que s'encarregà d'aixecar el tram de les trinxeres a l'entrada de Sineu.
Dividits
La proposta de la Conselleria de Mobilitat de fer continuar la línia de tren fins a Artà, mitjançant un tramvia que circuli seguint el traçat de l’actual carril bici del passeig Ferrocarril, ha provocat tot tipus de reaccions entre els veïns, els comerciants i les entitats socials de la zona.
En marxa la nova estació d'autobusos
La nova estació Interurbana d’autobusos obre avui les portes amb l’objectiu de donar servei a 3,7 milions d’usuaris cada any. Així ho assegurà ahir el conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel Vicens, durant l’acte oficial d’inauguració d’aquestes instal·lacions que estan situades a l’interior de l’estació Intermodal de la plaça d’Espanya de Palma.
S'ha acabat
"Ja n’hi ha prou". Antoni Pastor ho ha deixat ben clar. Ja no seurà al costat del conseller de Mobilitat, Gabriel Vicens, per parlar del tren tram. El batle de Manacor ha trencat les relacions amb la Conselleria de Mobilitat i ha demanat la intermediació del president del Govern, Francesc Antich, perquè l’ens de Vicens "respecti els acords de ple" i perquè "no es trepitgin els interessos de Manacor". També ha llançat un missatge, i un prec alhora, a Unió Mallorquina. "Que des de la direcció del partit facin a Manacor allò mateix que han fet a Campos. Que respectin a Catalina Julve com han respectat el batle de Campos. És l’únic partit que a hores d’ara ho pot aturar", va etzibar.
Mobilitat encarrega sis unitats per al tren tram
El Consell d'Administració de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) ha aprovat encarregar a l'empresa Vossloh el material mòbil ferroviari que unirà la línia Manacor-Artà per un import de 26.687.000 euros i amb un període de manteniment de tres anys, prorrogables fins a un màxim de dos exercicis. L'adjudicatària ha esta l'encarregada de construir el tren tram d'Alacant.
Una nova jornada de vaga deixarà dilluns 11.000 usuaris sense tren
Prop d'11.000 usuaris dels trens de Mallorca es poden veure afectats per la vaga de 24 hores convocada pel comitè d'empresa dels SFM per a dilluns, dia 20 de juliol. Les diferències principals encara se centren en les discrepàncies respecte de la seguretat i la contractació de la plantilla de l'empresa.
L'EMT regala 25 bicicletes
Ahir s'entregaren 25 bicicletes als guanyadors del concurs que l'Empresa Municipal de Transports (EMT) va organitzar per a aquells que emprassin els autobusos el Dia sense cotxes. A l'acte participà la batlessa, Aina Calvo, que va sentir quins eren els aspectes més positius, però també els més negatius, que els usuaris afortunats destaquen del servei de transport.
El Govern obre una investigació sobre el sinistre ferroviari
La Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat ha obert un expedient informatiu per conèixer les causes del descarrilament d'un comboi de Serveis Ferroviaris de Mallorca que realitzava la línia Palma-Manacor, a fi d'aclarir si el despreniment del mur a la via s'ha causat per un defecte d'obra en l'edificació de la paret durant l'anterior Pacte de progrés, quan es va construir el tren des de l'enllaç a Manacor, o si l'enfonsament es va produir com a conseqüència de les fortes pluges de les últimes setmanes.
SFM proposa instal·lar una xarxa de fils amb sensors de moviment
Tècnics de la Conselleria de Mobilitat, efectius de la Guàrdia Civil i membres d'Emergències, dimecres a la zona zero de la col·lisió. Serveis Ferroviaris implantarà un sistema que detecti possibles caigudes d'objectes damunt les vies. Tot i que encara no se sap quina de les opcions serà triada finalment, sí que és segur que constarà de tecnologia avançada. La que té més possibilitats, ara per ara, és la de la xarxa de fils, que anirien clavats a tots els murs de contenció. El fil elèctric realitzaria les tasques d'un sensor de moviment, el qual enviaria una alerta al Centre de Control de Trànsit si detectàs algun moviment o, fins i tot, si es rompés. Aquesta opció és una de les que el gerent de SFM, Jaume Jaume, posà sobre la taula en la reunió d'ahir del comitè de seguretat i salut.
La Guàrdia Civil investiga la qualitat dels materials amb què es reformà el mur
Tècnics de la Conselleria dimecres a la zona de col·lisió. La investigació sobre les causes del despreniment del mur de Sineu se centra ara en la qualitat dels materials amb què es reformà l'any 2004. Els investigadors de la Guàrdia Civil tracten d'analitzar, igualment, amb quins criteris de qualitat es reconfigurà tota la zona de trinxeres. Aquestes obres, projectades i gestionades per la Conselleria de Mobilitat dirigida per Mabel Cabrer (PP), costaren 2,3 milions d'euros. Aquest és el preu que l'Administració abonà a les dues constructores que s'encarregaren de la reforma a l'altura de Sineu. La Guàrdia Civil, com també el gruix de tècnics de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), no entén com pogué caure un mur amb un "tall tan net". Aquesta paret de contenció cedí dimecres al matí, obstaculitzà les vies i va fer descarrilar el tren de Manacor.
El Govern demana als populars que deixin de desviar l'atenció
El director general de Mobilitat del Govern de les Illes Balears, Toni Verger, va reclamar ahir al Partit Popular que "deixi de desviar l'atenció, ja que acusen l'Executiu que va arreglar les deficiències del metro de Palma". "El nostre únic interès és col·laborar amb la Justícia i que s'aclareixi tot amb la màxima celeritat", explicà ahir Verger. És per això que l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en representació de la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat, s'ha personat a les diligències prèvies obertes al Jutjat número 7 de Palma, amb motiu de la denúncia interposada pel Partit Popular amb referència a les obres d'emergència del metro.
El maquinista del tren descarrilat a Sineu surt de l'estat de coma
Amador Ferriol, el maquinista de 57 anys del tren que el passat 19 de maig va descarrilar a prop de Sineu ha sortit de l'estatde coma. Segons la informació mèdica facilitada des de l'hospital universitari de Son Dureta, Ferriol, natural de Sineu, aconsiguí sortir del coma a darrera hora del passat dilluns, malgrat encara resta a la Unitat de Cures Intensives. Segueix entubat però evoluciona favorablement.
Se cerquen respostes
Dues investigacions que faran Adif i Renfe, a més del procés judicial obert pel jutjat de guàrdia de Gavà, determinaran les causes del tràgic atropellament. Les primeres informacions apunten la "imprudència" de les víctimes en travessar la via sense utilitzar el pas subterrani, tal com assenyalaren algunes de les autoritats que acudiren al lloc dels fets, com ara el ministre de Foment, José Blanco, i el president de la Generalitat, José Montilla. Aquesta hipòtesi fou criticada pel cònsol de l'Equador a Barcelona, Freddy Arellana Ruiz, qui demanà que s'esperàs el resultat de la investigació judicial per fer-ne cap valoració. Precisament, de les 13 víctimes mortals, almenys cinc eren de nacionalitat equatoriana. Però malgrat les crítiques del cònsol, Blanco va insistir en la sospita de la imprudència.
Es confirmen 12 morts
Són 12 i no 13, tal com es presumia fins ara, les víctimes de l'accident de tren que tingué lloc a Castelldefels la nit de Sant Joan, segons informà ahir en un comunicat el Tribunal Superior de Justícia de Catalunya. El Jutjat de Primera Instància rebé la confirmació oficial dels serveis forenses de l'Institut de Medicina Legal, que asseguren que finalment són 12 les víctimes del tràgic atropellament.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula