L'associació d'usuaris del tren denuncia que s'ha amagat un encariment dels preus «injustificat»
L'associació d'usuaris del tren ha denunciat que des del 3 d'abril anar amb tren surt més car, sense que ningú no hagi avisat de l'apujada dels preus, que afecten les tarifes entre cinc cèntims i quinze cèntims d'euro per trajecte en el cas dels bitllets senzills, així com en els títols de transport de les targetes intermodals.
El 36% de la comunitat universitària utilitza el transport públic
El 36% de la comunitat universitària utilitza el transport públic per pujar el campus de la UIB. Així ho posa de manifest la segona enquesta d'hàbits de mobilitat realitzada entre estudiats, professors i personal administratiu. Les dades han estat recollides pel Grup d’Investigació de Turisme, Mobilitat i Territori.
L'Ajuntament de Palma vigilarà les zones ORA amb un cotxe
El regidor de Mobilitat, Gabriel Vallejo, ha presentat aquest dimarts el nou vehicle denominat VisualCar, que té com a objectiu recollir informació i estadístiques sobre els vehicles estacionats a les zones ORA i que serviran per a millorar la mobilitat a Palma.
Menys xofers i més directius a l'EMT
El Grup Municipal PSIB-PSOE ha denunciat avui que el govern de Mateu Isern està substituint els xofers de l’Entitat Municipal de Transport (EMT) per càrrecs directius. El regidor socialista, José Hila, ha “destapat l’existència d’un procés de selecció de personal directiu, que incompleix el Codi de Bon Govern de Cort”.
Biciutat i els veïns de Canamunt reclamen a Cort que promogui la bici al centre antic
L'organització favorable a la mobilitat sostenible, Biciutat de Mallorca, ha proposat a Cort una sèrie de mesures que consideren fonamentals per tal de garantir l’ús de la bicicleta en els desplaçaments a l’interior del centre antic de Palma.
200.000 euros menys en beques de mobilitat per estudiants
El PSM-Més per Menorca critica que la conselleria de Joana Maria Camps no ha pagat encara les ajudes de mobilitat als estudiants de Menorca corresponents al curs 2011-2012. El PSM també alerta que la nova convocatòria de 2012-2013 tot just inclou una partida de 200.000 euros quan el curs anterior era de 400.000 euros.
MÉS vol transformar Palma en una ciutat per a infants
El Grup municipal de MÉS presentà dissabte una proposta perquè l'Ajuntament de Palma tingui en compte la planificació urbanística a "l'escala de nins i nines". L'objectiu de la coalició és convertir la ciutat "en un espai més habitable per a tots els infants" i veïns de les barriades. En concret, la coalició ha presentat 10 propostes amb les quals pretenen "facilitar i potenciar" la participació dels nins i nines en la presa de decisions sobre la "planificació de la pròpia ciutat". Entre les propostes hi destaquen la progressiva adequació dels carrers i voravies per tal de millorar el desplaçament a peu dels infants i les seves famílies, la creació de rutes per anar a les escoles, la potenciació d'espais públics com biblioteques i la realització de cursos de psicologia infantil per als policies de barri.
El Govern es dota d'un nou Decret llei per acomiadar interins
El Govern aprovarà demà en Consell de Govern el Decret llei que regularà la mobilitat temporal dins de la pròpia Administració de la Comunitat Autònoma i que a efectes pràctics permetrà cobrir amb funcionaris aquelles vacants que deixin els interins o altres funcionaris en el pròxim concurs de trasllats. Això vol dir que si fins ara un interí havia de deixar la seva plaça perquè la guanyava un funcionari de carrera, però tot d'una passava al borsí i se'l tornava a cridar perquè a una altra Conselleria havia quedat una vacant, això ja no serà així. La vacant que haurà deixat un funcionari de carrera que marxa en comissió de serveis podrà ser ocupada per un altre funcionari gràcies al Decret llei de mobilitat.
El tren de Llevant, un compromís per a properes legislatures
“Donam aquesta legislatura per perduda i apostam per la propera per enllestir el projecte del tren de Llevant”. Amb aquestes paraules explicà Pere Cortada, portaveu de la Plataforma pel Tren de Llevant, l'acord que se signaren ahir a Can Alcover el PSIB, MÉS, Esquerra Unida i la Unió de Partits Independents de les Illes.
Prop de 100 persones protesten contra els robatoris de bicicletes
Prop de 100 persones han participat aquest dissabte en una protesta per lluitar contra els robatoris de bicicletes a Palma. La bicicletada ha partit a les 11.00 hores de la Plaça d'Espanya i ha estat organitzada pel col·lectiu Biciutat de Mallorca, que organitzada cada primer dissabte de mes una marxa ciclista per reivindicar diferents aspectes que afecten els ciutadans que decideixen traslladar-se en aquest mitjà de transport. Biciutat ha criticat que el robatori de bicicletes és una "autèntica xacra" que origina una "pèrdua constant d'usuaris frustrats per la falta de mesures de seguretat".
"Els vianants tenen el doble de risc de morir en accident que els ciclistes"
"La probabilitat de morir en accident de moto a una ciutat, fins i tot amb el casc posat, és d'entre 5 i 10 vegades més gran que circulant en bici sense casc. Si ho comparam amb els vianants, resulta que aquests tenen el doble de risc de morir en accident que no pas els ciclistes". Aquestes afirmacions provenen de l'associació de ciclistes urbans Biciutat de Mallorca, que es presentà el passat divendres al ple municipal de l'Ajuntament de Palma, amb motiu d'una proposició presentada pel grup municipal socialista, reclamant a Cort que es posicioni en contra de l'obligatorietat de dur el casc ciclista a les vies urbanes.
La fi de la darrera àrea rural de Palma?
El grup ecologista GOB i la plataforma cívica Assemblea de Joves del Molinar encengueren aquest passat dimecres les alarmes per l'inici d'unes obres que segons la seva perspectiva suposarà la destrucció de la "darrera àrea rural de Palma". Aquests dies han començat les tasques de moviment de terra prèvies a les obres de construcció del que ha de ser el nou viari d'accés al Molinar, una iniciativa que segons les organitzacions esmentades té un cost econòmic de vint milions d'euros, malgrat el cost ambiental és molt més elevat. Segons exposaren representants d'ambdós ens, les obres consisteixen en la construcció d'una macro-rotonda elevada i l'obertura d'un nou vial que travessa tota l'àrea rural.
Bauzá diu que el descompte aeri és “irrenunciable”
El president del Govern, José Ramón Bauzá, deixà clar ahir que el model vigent del descompte de resident per a trajectes aeris i marítims amb la Península és "irrenunciable", ja que és "un dret dels ciutadans de Balears". El cap de l'Executiu es manifestà sobre el tema per primer cop, des que la setmana passada transcendí a l'opinió pública que el Ministeri de Foment estudia fixar un sòtil a la bonificació de les tarifes. "És un tema innegociable i l'Executiu no negociarà absolutament res", va assegurar Bauzá, qui explicà que està en permanent contacte telefònic amb la ministra de Foment, Ana Pastor, per tractar aquest assumpte.
Un de cada quatre usuaris de tren i metro no paga
En el metro, també es reforçaran els controls. Foto: J. M. Un de cada quatre viatges en tren i metro a Mallorca es fa sense pagar. Un 27%. La xifra no és menor perquè suposa que dels cinc milions i mig d'usuaris que té cada any el servei (4,2 milions el ferrocarril i 1,3 el metro), n'hi ha un milió i mig que han viatjat sense pagar bitllet o sense pagar el que tocava. La principal causa és que hi ha estacions sense control d'accés o amb un control deficient. I la picaresca provoca unes pèrdues anuals d'1,4 milions d'euros. Així ho va reconèixer ahir el Govern, que vol posar remei a la situació. Invertirà 5,5 milions a millorar el control d'accés a totes les estacions de tren i metro. El nou sistema, que permetrà eliminar el frau, estarà operatiu a partir de maig de l'any vinent.
Els empresaris menorquins reclamen a Bauzá la connexió de l'illa amb Madrid
La secció menorquina de la patronal CAEB ha instat el president del Govern, José Ramón Bauzá, a urgir al Ministeri de Foment a adjudicar la ruta aèria entre Menorca i Madrid amb les condicions d'obligació de servei públic (OSP) aprovades fa mig any.
Cada viatge en BiciPalma costa a Cort més d’1 euro
L’abonament és imprescindible per llogar una bicicleta des del 18 de desembre. Foto: Arxiu. Cada vegada que un usuari agafa una bicicleta de BiciPalma, té un cost real per a l'erari de Cort de més d'un euro. BiciPalma ha acumulat aquest 2012 un total de 322.484 usuaris, mentre que la despesa de manteniment del servei ha estat de 350.000 euros. Aquesta proporció entre el total de viatges realitzats i el seu cost global dóna el resultat d'1,08 euros per cada vegada que es lloga un d'aquests vehicles municipals. I és en aquestes xifres en les quals es basa Gabriel Vallejo, regidor de Mobilitat, per justificar que el servei deixi de ser gratuït. Des del 18 de desembre passat, just poden emprar-lo els usuaris que s'hi hagin abonat, els quals han de pagar una quota de 15 euros per a tot el 2013.
Un any aturat
Ja fa un any que les obres del tren de Llevant estan aturades. La Plataforma en defensa d'aquesta infraestructura, creada fa 14 anys, lamenta a dia d'avui la paralització, "sense tenir cap objectiu clar". Recorden que ja s'ha executat més del 50% de la feina, que "està sotmesa a un progressiu deteriorament que no fa més que tudar el que s'havia fet i que s'hagi de tornar a pagar per refer-ho". Des de la plataforma ja no reivindiquen la posada en marxa d'una infraestructura, com l'any passat, perquè entenen que "hi ha prioritats".
Els expropiats del tren a Artà cobraran set milions
Operaris fent feina en el traçat de la línia a Artà, quan encara no s’havien aturat les obres. Foto: M.À.C. Finalment, la Conselleria de Mobilitat ha decidit dedicar els 7 milions d'euros provinents de Foment al pagament dels propietaris de terrenys que foren expropiats en les obres del tren de Manacor a Artà. D'aquesta manera, tots els projectes d'ampliació o de millora dels ferrocarrils de Mallorca queden ajornats, almanco, fins al 2013. El principal projecte que queda ara posposat és la continuació de l'electrificació de les línies de tren. Fins ara, s'havia electrificat el tram comprès entre Palma i Inca. Falta, per tant, la transformació elèctrica des de l'estació d'Enllaç fins a sa Pobla i fins a Manacor, que són els dos ramals que parteixen des de la capital del Raiguer. No debades, la Conselleria de Medi Ambient ha prioritzat el pagament de les obres del tren de Llevant, que havia de connectar Manacor amb Artà.
Company diu a Verger pocavergonya i el convida a abandonar la política
El conseller d’Agricultura, Biel Company, en una intervenció pública. Foto: Arxiu. El conseller d'Agricultura, Medi Ambient i Territori, Biel Company, va recomanar ahir al regidor a Cort de PSM-IV-E Antoni Verger que deixàs la política per tornar a ser funcionari. En unes declaracions a IB3, també el va insultar dient que li semblava que Verger "és un pocavergonya". Tot plegat era una resposta a les acusacions de mentir que li havia fet just el dia abans Antoni Verger, exdirector general de Mobilitat del Govern. L'econacionalista havia dit que "Company amaga amb mentides la seva incompetència o manca de capacitat per acabar les obres del tren de Llevant". L'acusa d'haver mentit quan va dir que les locomotores del tren tram d'Artà no eren compatibles amb la resta de la xarxa.
Madrid es gasta 25.000 milions en l’AVE i ignora Balears
La coalició PSM-IV-E presentarà al·legacions contra el Pla d'infraestructures de transport i habitatge de l'Estat (2012-2024) i el durà al Parlament perquè, denuncia, dedica més de 25.000 milions d'euros només a l'alta velocitat i ni tan sols anomena cap inversió ferroviària a les Illes Balears. Així ho va declarar ahir el diputat Antoni Alorda, acompanyat de l'exdirector general de Mobilitat del Govern i ara regidor a Cort, Antoni Verger. Segons va dir Alorda, el pla demostra que el Govern espanyol "té doblers per al tren, però no per a Balears". A més, va recordar que enguany els pressupostos preveuen una despesa de 6.034 milions d'euros en inversió ferroviària però, per a l'Arxipèlag, just set, un 0,11% del total.
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Denuncien diverses irregularitats en la gestió de la Policia Local de Calvià
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart