Etiqueta 'PSM-IniciativaVerds-Entesa'

Polí­tica

Compromís reclama que Madrid pagui a les Illes ara

Antoni Verger, David Abril, Joan Baldoví, Biel Barceló i Joana Lluïsa Mascaró, a la Platja de Palma. Foto: P.B. El deute de l'Administració estatal amb les Illes Balears s'eleva a devers 1.685 milions d'euros, segons els càlculs efectuats per la coalició PSM-IV-ExM. Però a falta d'un representant propi al Congrés dels Diputats, serà el diputat valencià Joan Baldoví qui alci la veu per reclamar el pagament dels esmentats doblers. Baldoví és diputat per la coalició Compromís pel País Valencià, que agrupa bàsicament el Bloc Nacionalista Valencià i Iniciativa pel Poble Valencià, a més d'altres formacions més petites. La composició interna i ideologia de Compromís, de fet, és molt similar a la de la coalició entre el PSM, IniciativaVerds i Entesa. La sintonia és tan gran que Baldoví registrarà durant els propers dies diverses iniciatives davant el Congrés en què exigirà "allò que pertoca a les Illes Balears i l'Estat no vol pagar".

Ander Zurimendi11/09/12 0:00

Polí­tica

El PP diu que presentarà un pla d'impuls audiovisual i el PSM el titlla d'"hipòcrita"

El PP presentarà un pla d'impuls del sector audiovisual per "generar ocupació i riquesa" en la pròxima sessió plenària del Parlament partint de la simplificació administrativa per demanar permisos i a la coordinació entre departaments. Per la seva banda el PSM-IV-Entesa ho ha qualificat de "cínic" per la seva actuació respecte a la Ràdio i Televisió de Mallorca.

E.P.06/02/12 0:00

Fina Santiago, Biel Barceló i Damià Pons, avui presentant la proposta de la coalició econacionalista.

Polí­tica

La coalició PSM-IV-ExM vol doblar el pressupost de les polítiques educatives fins el 6% del PIB

La coalició PSM-IniciativaVerds-Entesa ha informat que el seu principal objectiu en la pròxima legislatura serà doblar el pressupost destinat a les polítiques educatives, i passar així del 3,3% del Producte Interior Brut (PIB) que destina les Balears en l'actualitat al 6%.

Agències02/05/11 0:00

Campanya electoral 22 maig 2011

La coalició aposta per protegir la zona rural perifèrica de Palma i desclassificar sòl urbà

El candidat a la batlia de Palma de la coalició nacionalista i ecosocialista, PSM-IniciativaVerds-Entesa, Antoni Verger, aposta perquè la revisió del PGOU serveixi per protegir la zona rural existent i desclassificar sòl urbanitzable.

Agències10/05/11 0:00

Català a l'administració

Indignació per l'eliminació del català com a requisit

Indignació, això és el que van comunicar ahir els partits de l'oposició i l'Obra Cultural Balear davant la modificació de la Llei de funció pública que prepara el Govern i que pretén eliminar el requisit de saber català per ser funcionari -amb l'excepció dels professors-.

Enric Borràs28/07/11 0:00

Son Gotleu, aldarulls

La coalició del PSM reclama major atenció social per a Son Gotleu

La coalició PSM-IniciativaVerds-Entesa de Palma ha lamentat la mort del ciutadà nigerià Efosa Okosun i els disturbis que es van produir ahir a Son Gotleu i ha reclamat major atenció social per a aquesta zona palmesana.

Agències30/08/11 0:00

Polí­tica

El PSM-IV-ExM demana que Aguiló expliqui les retallades del sector públic

El grup parlamentari del PSM-IV-ExM i Més per Menorca ha sol·licitat avui la compareixença del vicepresident econòmic, de Promoció Empresarial i Ocupació, Pep Ignasi Aguiló, perquè expliqui les retallades al sector públic davant de la comissió d'Economia de la cambra.

E.P.30/09/11 0:00

Gabriel Vallejo està al capdavant de l'àrea de Mobilitat de l'executiu que lidera Mateu Isern.

Ciutat

El PSM-IV-ExM exigeix la dimissió del regidor de Mobilitat de Cort

El PSM-IniciativaVerds-Entesa ha demanat aquest dilluns la dimissió del regidor de Mobilitat de l'Ajuntament de Palma, Gabriel Vallejo, per haver "traspassat la línia del que és admissible" en l'exercici d'un càrrec públic havent fet un "ús manipulat" d'un informe sobre el carril bici d'Avingudes.

E.P.04/10/11 0:00