Els diumenges el servei de metro es dóna amb 60 trens de distintes freqüències des de les 06.30 del matí fins a les 22.22 hores i amb sortides des de la plaça d’Espanya i la Universitat. Així, la mitjana de passatgers que puja a cada tren durant aquests dies només és de 15 persones.
La xifra d’usuaris durant la resta de dies de la setmana augmenta de manera considerable, encara que tampoc fins al punt de justificar per si soles la necessitat de cobrir la demanda del transport. Els dies laborables fan servir el metro una mitjana d’entre 5.500 i 6.000 persones, amb més combois que els caps de setmana, mentre que els dissabtes just s’arriba a uns 1.500 usuaris. La línia se situa així en una previsió de 2 milions de passatgers anuals.
Una xifra, que el director general de Mobilitat, Antoni Verger, ha assenyalat en reiterades ocasions que és totalment insuficient quan es pensa de projectar aquestes línies suburbanes. "Tots els estudis tècnics apunten que el cost d’una línia de metro només es justifica a partir d’una previsió de transportar almanco entorn de 20 milions de passatgers a l’any", explicà.
Verger també matisa que la mateixa configuració de la línia construïda durant la legislatura passada és la que propicia la manca d’usuaris, especialment durant els dies festius i de cap de setmana, perquè té com a destinació, des del centre de Palma, un nucli de treball com el polígon industrial de Son Castelló i la Universitat de les Illes.
Amb tot, el director general afirma que des de la seva reobertura, el passat mes de juliol, després d’haver-se solucionat les deficiències de disseny i de construcció, el servei que es presta no presenta problemes i la xifra d’usuaris augmenta progressivament.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
El metro de Palma te dos sortidas. La del metro de Bilbao, una ciutat sense història suburbana que ha fet una bona ampliació. O la de una avenguda de Madrid, que la varen construir fa uns anys i res mes. No se dirigeix a res, ninguna direcció. Pareix ser que varen cambiar el pla urbanistic i "sanseacabo". En la actualitat se fa uso per part del especialisters de cine para rodar els films de acció. Això pot ser el futur del metro de Palma.
Teniendo en cuenta que entre todos los comentarios que se pueden ver a lo largo de esta web en los que se hace uso de la risa para describirlos, me parece que al señor Jaume lo que de verdad le molesta es que se rian en castellano, más que la risa misma. Lo del metro, tanto elseñor Alberto como el señor Jaume, como yo, hemos puesto bnuestro granito de arena económico. A partir de allí, que cada uno use su grano de arena como mejor le convenga. El grano de arena del señor Alberto por lo menos ha servido para que la familia se eche unas risas.
I tanmateix els que van contra el Metro en realitat defensen el model privat de transport, el que contamina més que ningú i el responsable del canvi climàtic. Volem un Metro així com cal i menys pardaleria per part de l'esquerra o votarem el PP per tal que faci les línies promeses. Tanmateix l'esquerra només defensa els interessos privats:banquers,constructors,hotelers i tramvies per als guiris.
JAUME , es muy sencillo camuflar los problemas que sufrimos todos los que vivimos en Baleares con descalificaciones de estilo cacique. Mencionas la palabra desastre para calificar lo que sucedió, deberias emplearla para describir la atrocidad que hicieron al construir el metro. Creo que reirse es lícito, la mejor terapia para desenmascarar a los ignorantes como tu es el sentido del humor. Disculpa pero no entiendo lo de las olives i demas, será que yo tambien debo ser un pelín ignorante.
Al TAL SR ALBERTO; No resulta molt agradable es teu cometari. de ses "risas". Primera no en fa cap perque va ser un desastre i va costar una ronyonada que pagam TOTS ES BALEARS. i segona perque ses inundacions encare van suposar mes gastos. Sa teua familia esta molt bé a sa peninsula i tu també hi pots anar a menjar OLIVES i JAMONS amb es BENS ala QUINA PENA!!!!
Si quieren datos aquí tienen algunos: Viajeros línea tren Palma-Marratxí: 850.000 viajeros/año Viajeros línea tren Palma-Inca: 1650.000 viajeros/año Viajeros línea tren Palma-Manacor: 650.000 viajeros /año Viajeros línea tren Palma-Sa Pobla: 300.000 viajeros/año Viajeros metro: 2.000.000 viajeros/año Viajeros previstos futura línea Manacor-Artà: 700.000 viajeros/año Sobran más comentarios. En otra ocasión hablaremos de los costes por viajero, donde el metro aún gana por más diferencia.
Un que està a favor del metro, Totalment d'acord amb tu. A més els actuals responsables l'únic que volen és desprestigiar el metro. Si fos per ells el tancarien per sembrar xampinyons. El que haurien de fer és fer un ramal fins el nou hospital de son espases i substiruir elprojecte de tramvia (pensat pels guiris i domingueros) per un metro de la badia de palma.
Pero que esperábamos, tengo familia en la península y se partían de risa el día que se enteraron de esta infraestructura, ya no os cuento como se troncharon cuando se enteraron de lo que costo la obra, por no hablar de como se jodian de risa cuando se inundó, recientemente vinieron a pasar unos dias y les enseñe el recorrido que hace el metro y definitivamente murieron, de risa.
I per això hem de gastar milions i milions d'euros en fomentar el transport públic : metro, tren, .... És a dir, un sistema deficitari, amb poc ús social ... Als polítics l'únic que els interessa (Pacte de Progrés, PP, ...) és realitzar grans infraestructures per omplir-se les butxaques : els qui venen després, serveixi o no, ja ho pagaran !
On vols que vagin? El metro és una obra mal planificada i pitjor executada pel PP. Seguint la "llei" no escrita de quant pitjor millor (més duros en traurem) varen fer el nyap que varen fer. Si s'hagués planificat be el metro podria haver passat amb petites modificacions per nuclis poblats i sobretot (ja que els del PP ho tenien tan clar) pel futur hospital de son Espases. Amb aquestes petites modificacions s'hagués assegurat un bon rendiment en el pas de passatgers. Gràcies PP. Gràcies Mates, Gràcies Cirer. El metro ben planificat i executat seria l'element bàsic per regular els hàbits dels ciutadans oferint un servei públic ràpid i econòmic que els fes decidir de deixar el cotxe. Els tramvies i altres històries no serviran per res. Els del Pacte m'estan decebent molt, moltíssim. Però encara els preferesc als paràsits del Partit Popular.