'Nova Planta 2034. Ni treva, ni pau' o quan els catalans es cansin d'anar amb bones
Es llegeix ràpidament i enganxa. És una novel·la «postoctubrista»
L'escriptora Liudmila Ulítskaya rep el Premi Formentor de les Lletres 2022
L'escriptora russa Liudmila Ulítskaya ha estat guardonada amb el Premi Formentor de les...
Maite Salord guanya el III Premi Proa de Novel·la amb 'El país de l'altra riba'
L'escriptora i política menorquina Maite Salord ha guanyat el III Premi Proa de Novel·la,...
Joan Riera presenta la seva nova novel·la a Pollença
Joan Riera presentarà la novel·la 'La memòria esclava'...
Melcior Comes guanya el Premi Crexells de novel·la amb 'Sobre la terra impura'
L'escriptor mallorquí Melcior Comes ha guanyat el 48 Premi Crexells...
Maria Antònia Oliver: «Vaig trobar que havia de parlar dels efectes del turisme, ara parlaria dels efectes del Procés català»
Poques vegades s’ha estrevengut que un escriptor mallorquí hagi vist versionada...
Joan Miquel Oliver publica 'Alexandra Schneider und ihr Casiotone'
Els alienígenes han envaït la Terra i tothom ha desaparegut. Només Alexandra Schneider, Albert Pinya i Joan Miquel Oliver han sobreviscut a la catàstrofe.
Llucia Ramis: «Creim que ens mereixem allò que tenim però no estam lluitant per conservar-ho»
La periodista i escriptora Llucia Ramis presenta la novel·la ‘Les possessions’...
Joan Guasp ens situa, amb la seva darrera novel·la, a la Mallorca de la postguerra
L'escriptor mallorquí Joan Guasp i Vidal presenta aquest dijous...
Sebastià Bennasar: «Guanyar el premi València Negra és una gran embranzida»
L’escriptor i periodista mallorquí Sebastià Bennasar ha guanyat el premi València Negra a la millor novel·la negra...
Bennassar: «El llibre és un homenatge a la llengua portuguesa»
Sebastià Bennasar (Palma, 1976), acaba de publicar la novel·la ‘Un oceà de memòria’, un llibre que...
Torna el ‘Febrer Negre’
Arriba el mes de febrer i amb ell el cicle de novel·la negra que organitza el Club Mosqueiro de novel·la negra de la llibreria Born de Llibres de Palma.
“Els sentiments de culpa i pecat marcaren la nostra infantesa”
L'escriptora mallorquina Carme Riera (Palma, 1948) es confessa amant dels canvis, i la seva darrera novel·la ho demostra. Temps d'innocència, un relat íntim sobre la seva infantesa a la Mallorca dels anys 50, arriba després de Natura morta, una novel·la negra ambientada a Barcelona. "M'agrada molt variar de temàtiques. A més, fa vuit mesos va néixer la meva primera néta, Marina, i vaig pensar que li podria agradar conèixer un tros de la vida de la padrina.
Una novel·la per reivindicar el català
La llibreria Quart Creixent s'omplí ahir de coneguts i amics per assistir a la presentació del darrer llibre de Guillem Frontera, Si una nit penses en mi, una novel·la "breu, però no per això menor", en paraules de l'escriptor Damià Pons, qui exercí les funcions de presentador de l'acte, el primer dels programats amb motiu del 30è aniversari de l'emblemàtic local. Pons, que fou conseller d'Educació i Cultura en el primer Pacte de Progrés, carregà contra la política lingüística del PP.
El Premi Nadal es decidirà entre 313 novel·les
Un total de 313 novel·les s'han presentat a la 68 edició del Premi Nadal de Novel·la de l'editorial Destino, que es lliurarà el 6 de gener en la tradicional vetllada a l'Hotel Palace de Barcelona.
Lluís Magrinyà guanya el Premi 'Otras Voces, Otros Ámbitos'
L'obra 'Habitación doble', de Lluís Magrinyà (Anagrama) ha resultat guanyadora del III Premi Otras Voces, Otros Ámbitos, convocat per Ámbito Cultural i Hotel Kafka, que es concedeix a la millor novel·la publicada durant 2010, en castellà i a Espanya, les vendes del qual van ser inferiors a 3.000 exemplars, i que suposa oferir-li una segona oportunitat per estar a disposició dels lectors.
Sadurní Ximénez o la feblesa de la carn de brau
Us havia anticipat el tast sobre el maonès Sadurní Ximénez Enrich, una figura poc, per no dir gens, estudiada. Per tant, algú que roman, ai, pertinaçment exclòs dels cercles d'estima local.
El darrer manuscrit, una novel·la que amaga el seu veritable sentit
Com aquell poema de Joan Brossa en homenatge al Che Guevara en què el poeta elimina de l'abecedari les lletres que conformen el seu nom, la primera novel·la de Bartomeu Mestre, El darrer manuscrit, també amaga molt més del que ensenya. Així la definí ahir l'autor en una atapeïda sala del Centre Cultural de Sa Nostra a Palma, amb la participació de Margalida Capellà i Nicolau Canyelles. "No escric per agradar ni perquè la gent passi gust de llegir-la", exposà Mestre, "sinó que ho faig en voluntat d'inquietar, de provocar i, en definitiva, de fer sentir vives les persones". Així, El darrer manuscrit és la història i el pensament d'un "feixista descrit magistralment", digué Capellà que exaltà la gosadia de Mestre a l'hora de fer-ho perquè, generalment, "els de dretes parlen dels de dretes i els d'esquerres ho fan amb les esquerres".
Aquella Mallorca que quedà darrere les vies del tren
Bartomeu Mestre, amb un exemplar de la novel·la a les mans. Foto: P.B. En un moment en què el tema del tren a Mallorca torna a estar damunt la taula, i no precisament en perfecta sintonia, Bartomeu Mestre ens transporta a un època en què les línies fèrries constituïen l'artèria que unia pobles i ciutats de tota l'Illa. Ho fa a través d'una novel·la, El darrer manuscrit, que dimecres presentarà a la llibreria Àgora, juntament amb Margalida Capellà i l'historiador Nicolau Canyellas. Editada recentment per columna, l'obra fou finalista en el premi Carlemany 2008, que atorga el Govern d'Andorra, i ambienta bona part dels fets a la Mallorca dels anys 60. "Crec que és una època molt poc novel·lada. Sí que es parla molt de la Guerra Civil i de la postguerra, però no d'aquest període", diu el col·laborador de dBalears. El seu protagonista, Macià Gomis, estigué al costat dels nacionals durant l'alçament franquista i, com a tal, rebé el càrrec de cap de l'estació de Pedreres.
La novel·la d'un poeta exiliat el 39
Una planificació editorial com Déu mana no es pot fer sols en base de llançar novetats i més novetats al mercat, un poc com qui volgués metrallar-lo, si se'm permet l'expressió. Perquè hi ha llibres que queden realment, que són alguna cosa més que novetats. I perquè, naturalment, també hi ha un mercat per a aquests llibres, potser més reduït però també molt més durador.
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula