Aquella Mallorca que quedà darrere les vies del tren
Bartomeu Mestre, amb un exemplar de la novel·la a les mans. Foto: P.B. En un moment en què el tema del tren a Mallorca torna a estar damunt la taula, i no precisament en perfecta sintonia, Bartomeu Mestre ens transporta a un època en què les línies fèrries constituïen l'artèria que unia pobles i ciutats de tota l'Illa. Ho fa a través d'una novel·la, El darrer manuscrit, que dimecres presentarà a la llibreria Àgora, juntament amb Margalida Capellà i l'historiador Nicolau Canyellas. Editada recentment per columna, l'obra fou finalista en el premi Carlemany 2008, que atorga el Govern d'Andorra, i ambienta bona part dels fets a la Mallorca dels anys 60. "Crec que és una època molt poc novel·lada. Sí que es parla molt de la Guerra Civil i de la postguerra, però no d'aquest període", diu el col·laborador de dBalears. El seu protagonista, Macià Gomis, estigué al costat dels nacionals durant l'alçament franquista i, com a tal, rebé el càrrec de cap de l'estació de Pedreres.
La novel·la d'un poeta exiliat el 39
Una planificació editorial com Déu mana no es pot fer sols en base de llançar novetats i més novetats al mercat, un poc com qui volgués metrallar-lo, si se'm permet l'expressió. Perquè hi ha llibres que queden realment, que són alguna cosa més que novetats. I perquè, naturalment, també hi ha un mercat per a aquests llibres, potser més reduït però també molt més durador.
- Aproven tres borses de feina a l'EMT Palma amb l’exigència del B2 de castellà i l’exclusió del català
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- El Col·legi Pedro Poveda celebra la vintena edició del seu Certamen Literari
- Un centenar de vehicles de mercaderies amb destinació a les Balears estan retinguts a València i Barcelona