Fiol mantindrà el Decret d'admissió d'alumnes perquè «no discrimina»
El conseller d'Educació i Cultura, Francesc Fiol, rebutjà ahir qualsevol possibilitat de modificar el Decret d'admissió d'alumnes als centres escolars, perquè «no crec que sigui discriminatori amb ningú». Aquesta va ser la resposta que Fiol donà a la petició del nou delegat del Goven, Ramon Socias, segons el qual la normativa perjudica els nouvinguts i els funcionaris que són destinats de manera temporal a les Balears amb les seves famílies. El conseller Fiol sentencià ahir que «suportam les crítiques perquè hem d'estar preparats per fer-ho, però no les acceptam. La nostra primera preocupació és l'interès general, afavorir la major quantitat de gent possible».
Sis intoxicats, quatre d'ells nins, en una fuita de gas a Portocolom
Una dona embarassada de 30 anys, el seu marit de 37, les dues filles d'ambdós i dos nins més resultaren intoxicats ahir de matinada a Portocolom a conseqüència de la fuita de gas d'un escalfador. Els afectats varen ser tractats a la cambra hiperbàrica de la Clínica Juaneda, de Palma, per procedir a la seva recuperació.
Apareix el tercer pont de la muralla d'Alcúdia
Tècnics municipals i arqueòlegs del Consell de Mallorca trobaren ahir el tercer pont de la muralla d'Alcúdia, situat devora la porta Roja. La construcció de marès era davall una fina capa d'asfalt. Els tècnics es basaren en eDie Balearen, on l'Arxiduc descriu aquest pont. Les prospeccions foren ordenades pel batle, Miquel Ferrer (a la imatge, al fons a l'esquerra, devora persones que han treballat en el descobriment). El pont de la porta Roja té 15 metres de llarg per 4'5 d'ample. També s'espera que tengui quatre metres de profunditat. Els tècnics coincidiren ahir a afirmar que la troballa donarà una major rellevància i categoria al conjunt històric artístic de les muralles, ja que també serà recuperada part de la fossa desapareguda temps enrere.
Cartes al director