Notícies del dia 15 de maig de 2002
Illes Balears / Balears

Balears

Cada turista gastà 82 euros diaris, dels quals 53 revertiren a Balears

Cadascun dels 9.665.664 turistes que visitaren les Balears l'any passat generà una despesa mitjana de 81'79 euros (13.608 pessetes), dels quals només 53'66 euros revertiren directament a les Balears, mentre que la resta quedà en els països d'origen. La causa d'aquesta diferència es deu al fet que un 90 per cent dels visitants que vénen a les Illes Balears ho fa a través d'intermediaris. Aquestes dades formen part de l'estudi que presentà ahir el Govern balear, i també revelen que l'Arxipèlag obté un grau de satisfacció del 7'9 sobre 10. També explica que un 44'4% dels turistes decideixen venir a les nostres illes a darrera hora. Un 30 per cent dels visitants són parelles.

Pilar Ripoll

Illes Balears / Cultura
Sovint, la música es barrejà amb les exclamacions de la gent.

Cultura

Chenoa féu vibrar Son Moix amb «La Balanguera»

El concert d'Operación Triunfo que es féu anit a Son Moix tingué un dels seus moments culminants quan Chenoa, per sorpresa, cantà La Balanguera davant més de 26.000 joves. «Aquest cant és per a tots vosaltres, Mallorca», digué l'artista, que interpretà complet l'himne d'Alcover i Vives. Part del públic la corejà i al final es produí una ovació impressionant. En sentir-la, la presidenta Maria Antònia Munar afirmà que «estic molt orgullosa perquè ha complert la seva paraula i ha demostrat que sent Mallorca de veritat». L'estadi també fou una bogeria per voler veure i escoltar Rosa López, David Bustamante, Nuria Fergó i els seus companys, ja famosíssims.

Mireia Balash

Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol

Estat Espanyol

PP i PSOE pacten la nova llei que els permetrà il·legalitzar Batasuna

PP i PSOE acordaren ahir la reforma de la llei de partits que, a la pràctica, els permetrà il·legalitzar Batasuna. La nova norma autoritza el Congrés i el Senat a promoure la dissolució judicial de formacions polítiques que fomentin, emparin o justifiquin accions terroristes. També es podran il·legalitzar partits que vulnerin les llibertats constitucionals.

Efe

Ara / Món
Ara / Tendències
Opinió / Opinió
Opinió / Cartes al director

Cartes al director

La llengua

Cartes al director

Assetjament lingüístic