El trànsit ha crescut fins un 66% en dos anys a les carreteres de Mallorca
Les principals xarxes viàries de Mallorca experimentaren entre 1998 i el 2000 un increment de la intensitat mitjana de trànsit de fins al 66 per cent. Aquest és el cas de l'autopista de l'Arenal, que el 1998 tenia una intensitat mitjana diària de 78.927 vehicles, i que el 2000 ja feia front a un total de 131.970. Però la calçada amb més intensitat és la via de cintura de Palma, que l'any passat absorbí el trànsit diari de 145.698 vehicles. L'autopista de Ponent també enregistra espectaculars increments de saturació, ja que el 1998 suportava una intensitat de 61.834 vehicles i el 2000 n'eren un 50 per cent més. Així mateix, la carretera de Palmanova a Santa Ponça supera l'autopista d'Inca.
Dissabte històric a Son Sant Joan
L'aeroport de Palma va batre ahir tots els rècords d'afluència de passatgers en un sol dia, ja que 143.000 persones passaren per les seves instal·lacions. Fins ahir el rècord era del primer dissabte d'agost de l'any passat, quan es varen atendre 136.160 visitants. Malgrat aquesta allau de viatgers, la jornada d'ahir va transcórrer amb notable fluïdesa tenint en compte que es gestionaren un total de 920 vols. Fonts d'Aeroports Espanyols i Navegació Aèria afirmaren que la jornada d'ahir resultà «com un dia normal», i apuntaren que Son Sant Joan pot absorbir sense dificultats un trànsit diari de 160.000 persones.
Palma presenta una deficient qualitat de l'aire a causa del trànsit
Palma registra una deficient qualitat de l'aire a causa de la contaminació provocada pel trànsit. Així es desprèn de les dades que maneja l'estació de control de la contaminació atmosfèrica, situada al passeig Mallorca. Aquest centre de control acusa de manera molt directa els 12.000 vehicles que circulen diàriament per aquest punt i registra uns valors d'òxid de nitrogen molt més pròxims als de ciutats com Madrid i Barcelona que no als de Saragossa o Alacant, més semblants a Palma. Pel que fa als valors referits a la protecció de la capa d'ozó es comprova que els índexs màxims establerts per a la protecció de la vegetació i la salut s'han superat, de manera més o menys reiterada, des de l'any 1995.
El 'Mascalzone' venç amb polèmica
Ni CAM, ni Bribón, ni Caixa Galicia. Les aigües de la badia de Palma han estat molt «tèrboles» durant tota la setmana i el Mascalzone Latino ha estat el que millor ho ha sabut aprofitar. El vaixell italià aconseguí la victòria final després de la setena prova, en la qual el Caixa Galicia partia com a líder però no va saber conservar el seu lloc de privilegi. El seu onzè lloc a la darrera regata va deixar camí lliure als italians, que van acabar la prova en tercera posició. Abans de començar la regata, però, el jurat intenacional va dinamitar la Copa amb la revocació de la suspensió de la sisena prova i, la decisió més important, la sanció al CAM per haver tocat presumptament amb el seu spinaker el Caixa Galicia. D'aquesta manera, l'embarcació italiana s'alçà amb el trofeu.