"Adjudicacions a dit"
"SFM adjudicà a la UTE Ineco-Grusamar el contracte de consultoria i assistència, atès que de les cinc companyies que varen participar en la licitació va ser la que oferí un millor preu i una millor proposta tècnica", indicà Verger. D'aquesta manera, va justificar els 8,8 milions d'euros destinats a diferents projectes ferroviaris que va obtenir també Ineco-Grusamar i desmentia així les acusacions dels populars sobre les "adjudicacions a dit".
"L'adquisició de les noves unitats mòbils elèctriques es va fer condicionada per la dependència tècnica amb l'empresa farbricant CAF", va aclarir el gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), Jaume Jaume.
I és que el 31 de juliol de 2008, el Consell d'Administració dels SFM va aprovar l'adquisició de les noves unitats, si bé tenint en compte la dependència tècnica, subscrita el 27 de desembre del 2005 -durant la legislatura de Jaume Matas-, segons va detallar el gerent de SFM. A més, els mateixos populars havien posat sobre la taula que les unitats mòbils per valor de 54 milions d'euros havien estat un contracte entre CAF i el Govern i que també s'hauria realitzat de manera irregular i allunyada dels processos legals establerts per aquest tipus d'adquisicions.
Molt greu, sis dies després de l'accident a Sineu
Amador Ferriol, el maquinista del tren que va descarrilar dimecres prop de Sineu, continua ingressat en estat molt greu a la Unitat de Cures Intensives (UCI) de l'Hospital Universitari Son Dureta de Palma sis dies després del sinistre. Segons van informar ahir dematí fonts del centre sanitari, "no s'ha detectat cap canvi en l'estat del ferit, que encara està en coma per les lesions que va patir en el crani, com també en el tòrax i la regió abdominal".
Ferriol va ser intervingut quirúrgicament el mateix dia de l'accident amb la finalitat d'estabilitzar-lo i des de llavors no s'han produït alteracions significatives en el seu estat. Durant la compareixença d'ahir, el gerent de SFM, Jaume Jaume, va assegurar que "es realitzaran totes les mesures necessàries perquè no torni a registrar un accident com el de Sineu" i va afegir que "després de fer un estudi acurat i les actuacions pertinents es podrà reobrir el tram de via entre Manacor i Sineu".
"Ara parlen d'accident i amb el metro, de negligència del PP"
El portaveu del PP al Parlament, Francesc Fiol, criticà ahir que el Govern es "tregui les culpes de sobre" després de l'accident ferroviari de Sineu de la setmana passada sense que s'hagi fet abans una anàlisi de les causes que el provocaren. El popular va retreure a l'Executiu una "doble vara de mesurar", perquè, "sense haver-ne fet una investigació", considera el succés del tren com un "accident" i, en canvi, "si s'inunda el metro, és una negligència i la culpa és del PP".
"Es treuen la culpa de sobre sense estudiar si es tracta d'una negligència o d'una falta de manteniment. Cal ser més seriosos i responsables", afegí Fiol, qui recalcà que el PP vol que s'investiguin i s'aclareixin els fets. El popular anuncià que duran la qüestió al Parlament i considerà lògic que el Govern es personi en la causa judicial oberta pel PP amb relació a les obres del metro.
El PP indicà que tractarà d'aclarir quines revisions s'han portat a terme el darrer any a la línia de tren Palma-Manacor, sobretot després de les intenses pluges i que s'hagués alertat públicament de perills. El PP ja ha demanat a la Conselleria una còpia del contracte de manteniment dels corredors ferroviaris; de les tasques de manteniment efectuades; de les denúncies de sindicats, personal i comitè d'empresa; de les sol·licituds de feina a la via; de les actuacions efectuades al pont de Petra amb perill d'esbucament; i de les ordres i informacions sobre el tram afectat.
Al marge d'això, Fiol confirmà que el PP retirarà l'esmena per permetre el golf de Son Baco (Campos) que plantejava en el decret Nadal a canvi que les mesures per ampliar hotels també puguin beneficiar explotacions agrícoles. Fiol criticà la gestió de la crisi que fa el Govern i remarcà que, si els dos primers pressuposts de l'Executiu d'Antich no haguessin estat tan "expansius", ara no caldria prendre mesures d'ajust tan "negatives". Així mateix, afirmà que una hipotètica retallada en les assignacions econòmiques que reben els grups s'hauria d'estudiar entre tots. Finalment, el PP anuncià el suport a la llei del consell audiovisual, que es vota avui, després que li acceptin 21 de les 25 esmenes presentades. Amb tot, la popular Bel Llinàs reclamà que els informes del consell audiovisual siguin vinculants, com passa a la resta de comunitats que el tenen, i tingui capacitat recaptadora per gaudir d'independència.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Quin fàstic tot i tots!! MA REPUGNA AMB QUE HAN CONVERTIT LA POLÍTICA! MA REPUGNA LA CLASSE POLÍTICA QUE TENIM! MA REPUGNA ELS IMPRESENTABLES DEL PP QUE VAN FER PROJECTES TAN IMPRESENTABLES COM AQUEST METRO MA REPUGNA ELS INEPTES I INCOMPETENTS DEL PSM QUE HAN DESTROSSAT LA CONSELLERIA I NOMÉS HAN PROPOSAT PROJECTES TANT SURREALISTES I ABSURD COM EL TREN DE LLEVANT MA REPUGNA COM SA RIUEN DE SA GENT MA REPUGNA COM JUGUEN AMB LES NOSTRES NECESSITATS MA REPUGNA COM S'ENRIQUEIXEN I FAN ENRIQUIR ELS SEUS AMICS MA REPUGNA COM DESTRUEIXEN EL PAÍS PER TALLAR LA CINTA I ENRIQUIR LES CONSTRUCTORES FÀSTIC MA FAN TOTS AQUESTS!
Doncs està ple de gent pepera que agafa el metro...
A los dirigentes de la Conselleria de Mobilitat se le ve el plumero, dando órdenes a su departamento de imagen para ir tirando globos sonda con el fin de ir pillando a los incautos en sus declaraciones. Pero la única realidad en todo este asunto del tren es que, por culpa de las prisas de una apertura de línea, la de Manacor, hoy tenemos una desgracia más que contar en esta comunidad, con un herido (el maquinista) debatiéndose entre la vida y la muerte, decenas de heridos y un revisor y varios viajeros operados de urgencia. Y todo esto por un despropósito político que constituye un agravio en materia de seguridad que roza la criminalidad. Cuando una infraestructura se cae (por lluvia, por movimiento de tierra, por retoques, etc., por lo que sea) significa que los ingenieros no han hecho su trabajo bien, ya que en una obra se han de incluir todas las posibilidades de errores posible (entre ellos las presiones políticas), y más en una obra de transporte donde viajeros y personal de la empresa siempre son las víctimas frente a los políticos, que simplemente hacen el papel de observadores. Nadie duda que la justicia tenga que hacer su trabajo bien, remitirse a los hechos y sacar las conclusiones y valoraciones que aclaren el porqué de este accidente, pero en esas valoraciones deberían incluirse también todos los juicios de valor que se están dando y que evidencian una lucha política por por no salir en la foto de los acusados. Es una vergüenza la aptitud de los políticos intentando ciminalizarse unos a otros; pero visto lo visto es evidente que todos están navegando entre aguas turbulentas, una aguas que exigen responsabilidades y que posiblemente acabarán por hacer naufragar está barca de incompetencia, mal construida, mal dirigida e impresentable. Algo que no se merece ni esta comunidad, ni los operarios del tren, ni los viajeros fieles a este medio de transporte, y que desconocen hasta que punto han estado dejando su vida en manos de gobernantes incompetentes.
O tots moros o tots cristians! Si el PP i UM poden ser investigats i processats per pressumpta corrupció, el BLOC, PSM i PSOE també. Quin oi de polítics! Tots són iguals!
Jo el que vull és que envers de discutir-vos arregleu els problemes de la gent del carrer. Basta ja de comèdia i de fer de culletes, a fer feina que tots teniu els garrons engalavernats de seure i dinar bé. Vagos.
Aqueta es la tàctica del PP: Donar la culpa dels seus desgavells en els altres.Basta veura la cara de na Mabel per saber la casta de persona que ès.Una cara i un gestos de poca-vergonya i de falsa que fan por.
Aqueta gent no tenen ni ètica ni vergonya, no han agafat el metro en la vida, ni l'agafaran, per que és una vertadera i cara merda, si dic merda!! Sou uns malcarats i feis oi! no necessitam gentussa com vosaltres, fogiu de la nostra illa! no vos assebentau del que realment necessitam els ciutadans, idò partiu d'aqui!!
MABEL CABRER, NO SÉ COM ENCARA NO TENS VERGONYA D'AGAFAR UN MICRÒFON I PARLAR SOBRE EL TEMA. MALA GESTIÓ COM LA TEVA POQUES I HO SABEN BE FINS I TOT ELS DEL TEU PROPI PARTIT, QUE N'HI HAVIEN QUE NI SORTIREN A DEFENSAR-TE I CALAVEN EL CAP QUAN SENTIEN EL TEU NOM!
y tots aquest marges que heu creat que era per cobrar ses subvencions perque aques revol del tren era un bon lloc per ocupar y fer una bona feina en sec.