Notícies del dia 22 de febrer de 2006
Illes Balears / Balears
El primer dia es recolliren a Can Picafort 2'5 tones de patata. Fotos: E. B.

Balears

Comença amb optimisme l'exportació de la patata tot i el retard en la collita

Comença aquests dies amb optimisme la campanya d'exportació de la patata mallorquina a les principals destinacions europees com Anglaterra, Alemanya i els països escandinaus. La collita s'ha retardat deu dies sobre el previst inicialment per les baixes temperatures. Seran exportades entre 22.000 i 26.000 tones de patata illenca, amb bones perspectives als països receptors.

Elena Ballestero

Les excavadores posaren fi a la històrica fàbrica de la Femu.

Balears

Adéu a la fàbrica de la Femu

. Les excavadores arrasaren ahir un dels darrers vestigis del passat industrial de Palma en enderrocar l'antiga fàbrica de la Femu, ubicada al camí de Son Ferragut. Els solars que ocupava la Femu s'integren en el projecte d'urbanització de la zona, on es preveu la construcció de 1.800 habitatges, dos centres educatius, equipaments socials i esportius, a més d'una àmplia zona verda de 16.000 metres quadrats. El solar de l'antiga fàbrica té una superfície d'uns 14.000 metres i es reserva per a la construcció d'un centre d'educació primària i un altre de preescolar. La instal·lació havia patit un imparable procés de degradació en les darreres dècades i ara ja és història.

Joan Carles Palos

Ciutat

El metro arriba a Palma

Cari Jimeno Vicente.IES Juníper Serra.

Illes Balears / Cultura
Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol

Estat Espanyol

Zapatero rebutja la compra d'Endesa per part del gegant alemany E.ON

El potent grup energètic alemany E.ON presentà ahir una oferta de compra del cent per cent d'Endesa a raó de 27'5 euros per acció, superant així clarament l'oferta feta per Gas Natural, empresa controlada per La Caixa. Si aconsegueix el seu objectiu, E.ON es convertirà en la primera companyia mundial del sector. El president Rodríguez Zapatero rebutjà ahir mateix l'OPA i afirmà que els sectors estratègics han d'estar en mans de companyies espanyoles. Els partits catalans i el PSOE mostraren la seva indignació pel que consideren una maniobra del PP per evitar que Gas Natural controli Endesa. Per Carod Rovira, «és un exemple de catalanofòbia empresarial».

Agències

Ara / Món
Opinió / Opinió
Carles Manera

Opinió

Balears es perd

Carles Manera

Biel Florit

Opinió

Una de grafits

Biel Florit

Opinió / Cartes al director