Matas diu que Balears surt de la 'depressió' en 100 dies de Govern
El president Jaume Matas digué ahir al Parlament, durant el debat sobre l'Estat de l'Autonomia, que en cent dies el seu Govern ha donat «un cop de timó» perquè la societat «instal·lada en la depressió» recuperi la confiança. Matas, que acusà l'Executiu anterior de «sacrificar» l'economia, les infraestructures i la creació de feina, va fer una aposta per unes Illes «tolerants i obertes al món, en les quals, en nom d'ens abstractes, identitats, llengües, ideologies, raça, sexe o condició, no es puguin violentar mai drets individuals». En aquesta línia, avançà que l'aplicació del bilingüisme per part del seu Govern «gairebé no ha començat: i no s'esfonsarà el món ni el català», emfasitzà, perquè «en nom de la llengua es podia atemptar contra les llibertats». Els partits de l'oposició donaran avui la rèplica. Francesc Antich acusà Matas de «dir mentides», i Pere Sampol de ser «un presoner» dels empresaris estrangers. A Maria Antònia Munar, en canvi, el missatge li agradà.
Paco Soler diu adéu al futbol
Ahir es va escriure l'epíleg d'una llegenda: aquella que relata la crònica d'un heroi fet a mida del mallorquinisme. Paco Soler, el darrer vestigi del romanticisme vermellenc, anuncià la seva retirada. «Chichi» ha estat un dels guionistes indispensables de la història recent del Reial Mallorca. Com tants altres esportistes d'èlit deixa la seva professió per culpa de les lesions. El seu maluc duia temps murmurant-li que no podia més. Finalment la persona, amb un llarg futur per davant, ha guanyat la partida a l'esportista, amb una brillant carrera al darrere.
Ramon Rosselló deixa el consell d'administració del Mallorca
Ramon Rosselló, també màxim responsable de Bancaja a les Balears, abandonarà demà el consell d'administració del Reial Mallorca per raons personals. Rosselló, que n'és vicepresident, ha estat clau perquè l'ampliació de capital del Mallorca es pogués tancar.