Més del 9% dels alumnes de les aules de Balears són estrangers

La Conselleria apunta a un creixement de l'escolarització d'un 4'12%

TW
0

CATI ROIG. Palma.
El 9'03 per cent dels 156.821 alumnes matriculats per al curs 2003-2004 a les Balears són estrangers, tal com informà el ahir conseller d'Educació, Francesc Fiol. Segons les dades disponibles a dia 30 de setembre, l'illa amb major nombre de persones estrangeres és Menorca amb un 9'16 per cent, seguit de Mallorca amb un 9'03 i d'Eivissa i Formentera amb un 8'96 per cent.

Aquest percentatge global ens situa com la segona comunitat en nombre d'alumnes estrangers darrere Madrid. Segons la procedència dels estudiants, un 44'86% corresponen a alumnes americans; un 33'77% són europeus; un 17'98 són africans, i el 3'39% correspon a alumnat asiàtic.

Segons explicà el director general de Planificació i Centres, Rafel Bosch, el major nombre de nouvinguts es corresponen a persones de nacionalitat anglesa, alemanya, colombiana, argentina, xilena, filipina, magribina i subsahariana.

El titular d'Educació explicà que enguany s'ha experimentat un fort creixement de matriculacions, que suposa un 4,12% respecte al curs anterior, i assenyalà que possiblement aquestes dades patiran canvis ja que l'escolarització és un procés dinàmic subjecte a variacions demogràfiques.

També s'ha observat un creixement de les demandes d'escolarització tardanes, que han arribat a 1.851. D'aquestes places, 827 correponen a educació primària, 624 són d'educació infantil i 400 de secundària. Quant al compliment de les ràtios establertes per la llei, Fiol assegurà que «globalment a les illes» es respecten les ràtios, tot i que afegí que «s'ha de reconeixer que hi ha més dificultats a les zones urbanes per respectar-les i hi ha centres que les superen».

Palma, i en menor mesura Eivissa, Manacor o Inca, són ciutats on hi ha alguns centres amb problemes per mantenir el nombre d'alumnes establert per la llei. El nombre màxim d'alumnes per aula a primària se situa en 25 estudiants, mentre que a secundària són 30 i a batxillerat 35.

Rafel Bosch digué que «les ràtios són més que demanar un nombre», i explicà que un alumne que fa sisè de primària comença l'educació infantil fa nou anys, quan es començà a implantar la LOGSE, ara «s'han d'adaptar a les ràtios de la LOCE».

Així mateix, el conseller d'Educació recordà que «el més important és l'escolarització» dels alumnes que sol·licitaren plaça i aquest «objectiu principal» s'ha aconseguit amb una «escolarització total».