Les Balears tanquen el 2000 amb una pujada de l'IPC del 3'8%
Els preus pujaren el 2000 un 4 per cent, el doble de les previsions inicials del Govern central. Per desembre, els aliments es dispararen tres dècimes més. L'IPC balear se situà en el 3'8 per cent.
La nova llei del comerç penalitza la discriminació del català
Un dels objectius de la nova llei del comerç és impulsar la normalització lingüística dins l'àmbit mercantil. Amb aquesta finalitat, la norma inclou una sèrie de drets dels consumidors, que podran exigir ser atesos en alguna de les dues llengües oficials de la Comunitat Autònoma, «i no podran ser discriminats o atesos incorrectament per raó de la llengua que emprin». Un comentari pejoratiu d'un dependent deixaria lloc a sancions. La futura llei determina també que en els establiments al detall amb més de cinc treballadors en plantilla els clients «tindran el dret de ser atesos en la llengua oficial de les Illes Balears que escullin».
La Guàrdia Urbana captura el comando Barcelona
Dos presumptes etarres varen ser detinguts dijous de matinada per agents de la Policia Local de Barcelona mentre circulaven en un cotxe amb explosius prop del Paral·lel. Es tracta de José Ignacio Krutxaga Elezkano i de la «legal» Liarni Armendáriz y González de Langarica, cunyada de l'exjugador blaugrana Txiki Begiristain.En la conferència de premsa que oferí amb la delegada de Govern a Barcelona, Julia García Valdecasas, i el batle de Barcelona, Joan Clos, el director general de la Policia facilità als mitjans de comunicació les fotografies dels dos etarres.