Així ho ha fet saber recentment el Govern de Mariano Rajoy al diputat valencià Joan Baldoví, qui formulà una pregunta en el Congrés dels Diputats en aquest sentit a instància de MÉS. El Pla d'Infraestructures, Transport i Habitatge (PITVI) de l'Estat pel període 2012-2024 es refereix encara al conveni d'execució del "Tren de Mallorca" per una banda i a un altre per "actuacions del Tren Lleuger Badia de Palma".
El diputat nacionalista del País Valencià, a petició de MÉS, sol·licità a Foment que concretàs a quins convenis al·ludia el PITVI i el Ministeri contestà el passat 27 de maig. Explicà que es referia als convenis firmats el 2008 i en el 2010. El conveni del 2008 contempla una inversió de 443,8 milions d'euros per finançar el tren fins a Cala Rajada i fins Alcúdia, així com la seva electrificació. El conveni rubricat el 2010 és el que preveu la construcció del tramvia de la platja de Palma i contempla una inversió de 35 milions d'euros.
El conseller Gabriel Company ha manifestat en diferents ocasions que l'acord del 2008 era paper mullat i que no tenia cap validesa. La realitat, en tot cas, és que el PITVI encara preveu les inversions.
8 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Això demostra que s'oposició de veritat an es tren no és a fora sinó a casa. Foren es hotelers de s'Arenal es qui l'any 1963 demanaren que llevassen es tren de Santanyí
A segur i Pep que sou propietaris d'un concessionari d'automòbils o d'estacions de servei? Pep: per què en lloc de dir "feim un referèndum" dius "feis"? En tot cas el més correcte seria dir "que facin". Però parlar de referèndums amb aquests del PP... Segur: també esteim pagant una quatitat molt grossa de doblers en sous a un govern d'incompetents i aquesta notícia n'és una demostració.
El tren, arribant fíns a la costa pot esser rentable i d´interés turistic. El que vulgui anar en cotxe per tot arreu que hi vagi, però que deixi als altres tranquilsi
Jo n'estic a favor; pero aquest tren mai donará ni un velló. Voleu un altra desberat com es Palau de Congressos?. O es tramvía?. Cada any pagam 300 millons de euros només de interessos per sa deuta que mos va deixar es Pacte de Progrés (de Progrés, vaja pardalada).
Que sa majoria no vol tren, que no ho veis? Feis referèndum i ho veureu!
Dels collons d´en Rajao i poden penjar en Baussano i als d´aquest en Company. Esperen per fer s´enllaç amb el corredor Mediterrani que passa per Madriz i el METRO submari de n´ha CABRER, tot un exit.
Quina desgracia de governants que tenim a Balears...putejen als seus propis administrats...
Que es pot esperar d'un President que a dret i a tort diu que renúncia a l'idioma de la comunitat que governa?