El Govern paralitza la concessió de llicències per a grans superfícies
El Govern balear aprovà ahir l'avantprojecte de llei relatiu a la concessió de llicències autonòmiques de grans superfícies. La decisió suposa la paralització de qualsevol tràmit d'instal·lació i obertura dels esmentats centres fins que s'aprovi el reglament que regularà la Llei de comerç aprovada pel Parlament el 2001. Aquesta moratòria tindrà efectes retroactius fins ahir mateix. Segons el conseller d'Indústria, Josep Juan Cardona, l'objectiu de la mesura és evitar moviments especulatius i una eventual allau de peticions per part de les empreses que vulguin instal·lar nous negocis. El Consell Assessor de Comerç valora de manera positiva aquesta regulació.
Les veus de la Mediterrània, unides per la poesia
El VII Festival de la Poesia de la Mediterrània dugué a terme ahir el seu acte central al pati de la Misericòrdia. La cita literària reuní 13 poetes de diferentes nacionalitats que aquest cap de setmana participen en el Festival.
Maragall i Carod honoren les víctimes de l'holocaust
El president de la Generalitat, Pasqula Maragall, i el líder d'ERC, Josep Lluís Carod-Rovira, honoraren ahir les víctimes del nazisme amb una ofrena floral a la cripta del record del Museu de l'Holocaust a Jerusalem. En aquesta ocasió, cap bandera espanyola no impedí la presència de Carod a l'acte, com va succeir dijous, en què el dirigent d'Esquerra es negà a participar en un homenatge a Isaac Rabin a Tel Aviv. Hores després, els dos líders visitaren també la ciutat antiga, on Maragall comprà una càmra de fotos d'usar i tirar per immortalitzar el seu company de viatge, que posà amb una corona d'espines.