Notícies del dia 21 de gener de 2005
Illes Balears / Balears
El Govern central recapta tradicionalment a les Balears, via imposts, molt més del que retorna a les Illes.

Balears

Balears és la comunitat que aporta més PIB a la solidaritat amb la resta de l'Estat

Les Illes Balears són la comunitat de l'Estat espanyol que més percentatge del seu Producte Interior Brut (PIB) aporta a la solidaritat interterritorial. Segons un estudi dels professors d'Economia de la Universitat de Barcelona Jordi Pons i Ramon Tremosa, l'any 2002 l'Arxipèlag va contribuir «en excés», l'equivalent al 9'39% del seu PIB, més de 1.600 milions d'euros.

Quim Torres

Illes Balears / Cultura
L'Aiguafoc des de les terrasses del Baluard.

Cultura

Espectacular Aiguafoc

Els ciutadans de Palma prengueren els voltants de la badia per presenciar l'espectacular Aiguafoc que cada any se celebra per commemorar el patró Sant Sebastià. El muntatge serví de colofó a una jornada plena d'activitats, que començà el matí amb la Diada Ciclista i continuà amb l'entrega dels premis Ciutat de Palma. Miquel Ferrà i Martorell guanyà el Llorenç Villalonga de novel·la, i Josep Lluís Aguiló, el Joan Alcover de poesia en català. Els premis en castellà foren per a l'uruguaià Daniel Chavarría i el gadità Manuel Jurado.

Illes Balears / Esport
Ara / Estat Espanyol
Ara / Món
El president nord-americà va fer el seu jurament davant el president del Tribunal Suprem, William Rehnquist (a l'esquerra) en el Capitoli.

Món

Bush proclama la 'pax americana' en el món sencer

«Amèrica, en aquest jove segle, proclama la llibertat per a tot el món i tots els seus habitants». Amb aquesta declaració, l'acabat de proclamar president d'Estats Units, George W. Bush, va concloure ahir, entre aplaudiments entusismats, el discurs inaugural del seu segon mandat que va tenir com a eix argumental la voluntat de portar la democràcia a tots els racons del globus «acabant amb la tirania al nostre món».

Josep Maria Sastre

Opinió / Opinió
Joan F. López Casanovas

Opinió

«Lletra de batalla»

Joan F. López Casanovas