La retallada d'activitat de les línies aèries a nivell mundial serà d'un 7% en el quart trimestre
Les companyies aèries de tot el món retallaran en un set per cent la seva activitat, tant per nombre de vols com de seients, en l'últim trimestre de l'any. Així ho reflecteix un estudi de l'OAG (Official Airline Guide), realitzat a partir de totes les previsions d'activitat presentades per un ampli nombre d'aerolínies.
Spanair presenta l'ERO, que preveu 650 acomiadaments a les Illes
Seran 650 i no 600 els treballadors que Spanair acomiadarà de la base de Palma. Aíxí ho revelà ahir Jordi Mauri, president del comitè d’empresa d’Spanair, poc després d’una reunió de tres hores amb la direcció de l’aerolínia, en la qual s’informà els sindicats oficialment de l’Expedient de Regulació d’Ocupació (ERO)presentat ahir per la direcció al Ministeri de Treball.
Aebal cerca solucions per sobreviure a la crisi d'Spanair
"La sort d’Aebal no va lligada a la d’Spanair", digué ahir Josep Jaume, amb to vehement, instants després de reunir-se amb el president Francesc Antich. I és que el director general d’Aebal mostrà un optimisme per ventura inusitat, enmig de la crisi que afecta les companyies aeronàutiques en l’àmbit internacional.
Tot llest per negociar
I ara, només resta iniciar la negociació. El conflicte que la direcció d’Spanair manté amb els treballadors fou aquest dimecres mínimament encarrilat en constituir-se la mesa de negociació. Tan sols és un inici, però almanco estableix les bases per negociar el que serà un pla de viabilitat dur.
Fan caixa a compte de les reclamacions
L'associació Facua-Consumidors en Acció ha denunciat sis companyies aèries que cobren als passatgers pel fet d'atendre'n les consultes i les reclamacions. Segons l'organització esmentada, Iberia, Air Europa, Easyjet, Ryanair, Spanair i Vueling insten els usuaris a trucar a telèfons amb prefix 807, que reporten a aquestes empreses importants ingressos extra, per oferir serveis que legalment haurien d'estar inclosos en el preu del bitllet, amb el perjudici consegüent per als passatgers.
Les aerolínies volaran pel cel militar
L'aviació comercial podrà sobrevolar determinades zones militars per reduir la durada dels vols, ja que es traçaran rutes més directes i curtes, segons afirmà ahir el ministre de Foment, José Blanco. La mesura forma part d'un programa de 29 millores que el Ministeri ha desenvolupat per augmentar l'eficiència del transport aeri reduint tant el nombre de trajectes com les emissions de CO2 a l'atmosfera. Blanco avançà ahir que la comissió interministerial de Defensa i Foment ha acordat un total de 19 propostes de reestructuració de l'espai aeri, de les 29 que s'havien formulat.
Les aerolínies volen una revisió de les restriccions
En el quart dia de caos aeri arreu d'Europa a causa del nigul de cendres provinents de l'erupció del volcà islandès, les principals associacions d'aeroports i línies aèries europees, el Consell d'Aeroports Internacional (ACI Europe) i l'Associació d'Aerolínies Europees (AEA), van advocar per una revisió de la normativa sobre les restriccions de vol per cendres. "Encara que les aerolínies i aeroports d'Europa consideren la seguretat una prioritat absoluta, es qüestionen la proporcionalitat de les restriccions de vol actualment en vigor", va indicar ACI Europe en un comunicat subscrit també per AEA.
Blanco veu “probable” que els ajuts pel caos aeri s'estenguin al turisme
El ministre de Foment, José Blanco, afirmà ahir que "probablement" caldrà estendre al sector turístic els ajuts per compensar les pèrdues provocades per l'impacte de l'erupció del volcà islandès i no només centrar-les en les aerolínies, en les quals la repercussió econòmica ha estat "molt important". "La UE ha creat un grup de treball per tractar d'establir mecanismes per donar resposta a la compensació econòmica, que segurament s'haurà d'ampliar més enllà de les companyies, perquè va tenir un impacte directe sobre el turisme", assenyalà el titular de Foment.Des de les Illes, la portaveu del Govern balear i consellera de Turisme, Joana Barceló, va dir que li semblava "molt bé" la possibilitat de fer arribar al sector turístic les ajudes habilitades pel Govern central per compensar les pèrdues provocades per l'impacte del volcà. Barceló va veure important que es compensi econòmicament altres col·lectius i no només el de les companyies aèries, ja que les pèrdues provocades en el sector turístic són "molt àmplies i afecten també les agències de viatges, el sector de l'hostaleria i el de la restauració". "Tot el que es pot ampliar, bo és, atès que han estat uns dies molt durs amb uns dèficits importants", sentencià.
Objectiu: connectar Palma amb l'Àfrica, el golf Pèrsic i Sud-amèrica
Segons alguns arquitectes, una ciutat que s'apreciï ha de tenir un pont de Santiago Calatrava. Entre els cuiners, comenten que sense restaurants amb estrelles Michelin no hi ha res a fer. I en el sector turístic, el seu enfant terrible són els vols transaoceànics. Les aerolínies no volen quedar enrere i investiguen el mercat dels vols de llarga distància. En general, consideren que pot ser rendible, sempre i que els avions vagin (quasi) plens.Air Berlin és una de les aerolínies que més interès ha manifestat que la base de Palma torni el seu hub. "Volem que sigui la porta d'entrada a Europa", explica el seu president, Àlvaro Middelman, a dBalears. De fet, entre les seves prioritats es troba connectar Palma amb el nord de l'Àfrica, els països del golf Pèrsic i la zona de centre i sud d'Amèrica. "La intenció seria que sortissin d'aeròdroms d'Alemanya amb la meitat del passatge ple i que s'omplís a Palma". Un cop feta l'escala a Mallorca, hauria de continuar fins a la destinació final.No debades, Air Berlin ja intentà a principi d'any noliejar una línia amb Costa Rica sota aquest model de Palma com a aeroport de connexió. "Tanmateix, no ha acabat de sortir, ja que no hem tingut prou resposta dels touroperadors espanyols". La clau és garantir que els aparells vagin plens: el preu del bitllet queda ajustat i l'aerolínia té rendibilitat econòmica.
Cap compensació per a les aerolínies
El Ministeri de Foment "no té previst" donar compensacions pels efectes del nigul volcànic a les aerolínies. Així, ho anuncià ahir el ministre de Foment, José Blanco, qui precisà que la Comissió Europea elaborà en el seu moment un informe segons el qual cada estat membre pot decidir atorgar o no aquestes compensacions i que en el cas d'Espanya "no estan previst".
Els pilots anuncien aturades per Nadal
El sindicat de pilots SEPLA ha decidit avui convocar vagues i altres mobilitzacions abans que acabi l'any, amb el que amenaça l'estabilitat del trànsit aeri de cara a Nadal.
L'aeroport de Palma, el preferit de les aerolínies 'low cost'
L'aeroport de Palma va ser el més utilitzat entre gener i juny per aerolínies de baix cost, amb 2,3 milions de passatgers, la qual cosa suposa un 17,7% més que en el mateix període de l'any anterior, seguit de Barcelona-El Prat, amb 1,8 milions de passatgers (un 22,5% més); i Màlaga, amb 1,6 milions de passatgers (un 11,9% més).
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent