Aebal disposa d’una flota de cinc avions que fins ara Spanair utilitzava sota un contracte d’arrendament. Tanmateix, la greu situació de l’aerolínia, que preveu l’acomiadament de 650 treballadors a Palma, ha fet que Spanair renunciï a renovar l’aliança amb Aebal.
Un contracte que, per cert, finalitza el 14 de setembre. I aquest és el termini que els directius de l’empresa s’han posat de marge per cercar solucions.
Tal com anunciava ahir Josep Jaume, una possibilitat –potser la més probable– és que Aebal aconsegueixi un nou client al qual oferir la seva flota. Una altra opció és que es converteixi en aerolínia pròpia i operi pel seu compte.
No debades, Jaume defensà que els avions al seu càrrec "consumeixen menys gasoil" que d’altres, fet pel qual no estarien tan fermats al comportament dels preus del petroli. A més, es vanaglorià de l’eficàcia i la flexibilitat del personal de la companyia. Que hi hagués un canvi d’accionariat o fins i tot de propietari són altres possibles sortides que la direcció es planteja.
SAS en té la paraula
Un darrer escenari –si bé el més improbable– és que res no canviï i Spanair renovi l’arrendament. Tot queda en mans d’Scandinavian Airlines Systems (SAS), al cap i a la fi propietari de totes dues companyies. "Aebal és rendible", digué Jaume, "i lluitarem per la nostra supervivència". De fet, "no presentarem cap pla de viabilitat que inclogui acomiadaments", digué.
Sobre la possibilitat que durant la reunió el president Antich proposàs a Aebal que fos la companyia oficial per a la realització dels vols interilles, Jaume ho va negar i, a més, va apuntar que són les pròpies "forces del mercat" les que determinarien això.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.