Illes Balears | Esport | Motor
Lorenzo promet batalla a Montmeló
L'italià Marco Simoncelli (Honda) aconseguí ahir la primera pole en la seva cuarta etapa en MotoGP, encara que el seu estat de gràcia i alegria contrastà amb l'empipament des de la graderia del Circuit de Montmeló, on el públic es mostrà disgustat amb el pilot, a qui culpa de l'absència de Dani Pedrosa, i que el va escridassar amb crits de "fora, fora!". Lorenzo fou tercer per darrere del transalpí i de Casey Stoner i demostrà que pot donar molta batalla avui per emportar-se el Gran Premi de Catalunya, que començarà a les 14.00 hores i que té 25 voltes programades.
Les Honda superen Jorge Lorenzo en la sessió de lliures
L'australià Casey Stoner (Honda) confirmà en la primera jornada d'entrenaments del GP de Catalunya que la seva motocicleta és clarament la més ràpida de MotoGP, amb la qual ja ha guanyat dues de les quatre curses disputades, mentre que en una altra, a Jerez , va rodar per terra.
Vettel resisteix un Alonso magistral
El pilot alemany Sebastian Vettel (Red Bull) s'imposà ahir en el Gran Premi de Mònaco, sisena prova del Mundial de Fórmula 1, en què l'espanyol Fernando Alonso (Ferrari) acabà en una sensacional segona posició, amb la bona notícia que el seu monoplaça donà un bon rendiment i que l'equip l'ha encertada. L'estratègia de Ferrari finalment tingué un bon resultat i l'asturià superà Mark Webber (Red Bull) en la sortida i Jenson Button (McLaren) en una cursa treballada, que, com és habitual, va estar marcada pels accidents, el darrer dels quals va endarrerir el final i tingué lloc quan Vettel, Alonso i Button marxaven junts. L'aturada beneficià l'actual campió del món, els pneumàtics del qual ja estaven molt gastats, però els pogué canviar després d'una nova sortida. Així, s'assegurà la cinquena victòria de la campanya, amb l'afegitó d'haver-ho fet en un circuit que mai no li havia estat favorable. De la mateixa manera que succeí fa una setmana a Montmeló, la sortida d'Alonso fou fantàstica, atès que arrabassà la tercera plaça a Webber. Vettel, en canvi, sortí molt aviat des de la pole, mentre que Button mantingué la segona plaça.
Volkswagen Passat Variant
Volkswagen enfoca més que mai el desenvolupament de la setena generació del Passat envers dos punts principals: la qualitat i la precisió de la gamma. El concepte de disseny del nou Passat es caracteritza per línies rectes, superfícies clarament estructurades i dinàmiques proporcions. Un gran salt estilístic del vehicle que supera novament els límits de la gamma. Després de l'estrena del Phaeton a l'estiu de 2010, el nou Passat és el segon model que Volkswagen presenta amb una graella amb quatre llistons transversals situada aproximadament a l'altura dels fars.
Chevrolet Orlando
Un ràpid cop d'ull al nou Chevrolet Orlando basta per adonar-se que apunta a trencar el motle dels monovolums tradicionals, establir un nou codi de disseny i, possiblement, ser una de les bases per als criteris del disseny en el futur. En el frontal del vehicle, l'equip de disseny ha creat un rostre per a l'Orlando, que és atrevit i continua l'inconfusible nou estil de Chevrolet, amb una graella doble dividida pel color de la carrosseria i un enorme corbatí de Chevrolet enmig.
Ningú no pot amb Vettel
El vigent campió del món, Sebastian Vettel (Red Bull), reforçà el seu lideratge al capdavant del Mundial amb una important i treballada victòria en el Gran Premi d'Espanya, disputat al Circuit de Catalunya, després d'entaular una maca batalla amb Lewis Hamilton (McLaren), l'únic capaç de mantenir el ritme del Red Bull. Darrere d'ells, Button acabà tercer amb una bona cursa en què hagué de sobreposar-se a una mala sortida. Fernando Alonso posà l'emoció a l'inici de la prova. El de Ferrari, quart a la graella de partida, sortí de manera estratosfèrica i molt intel·ligent, fet que el portà a la primera posició, després de superar els dos Red Bull. Alonso es mantingué al capdavant durant diverses voltes, fins a la segona entrada a boxes, on foren més ràpids Vettel i Hamilton.
Stoner, el més ràpid
L'australià Casey Stoner (Honda) s'imposà ahir en el Gran Premi de França, en el qual el català Dani Pedrosa (Honda) va caure en la 18a volta, quan es barallava amb l'italià Marco Simoncelli per la segona posició i es rompé la clavícula. La direcció de cursa decidí sancionar Simoncelli amb una passada per la línia dels garatges i l'italià perdé cinc llocs. El cap de setmana en el circuit de Le Mans ha estat marcat per la polèmica sobre la seguretat i la legalitat dels avançaments en les corregudes. El mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha) finalitzà a la quarta plaça, superat pels italians Andrea Dovizioso (Honda), segon, i Valentino Rossi (Ducati), tercer, en la primera oportunitat que puja al podi amb la nova màquina.
Lorenzo queda fora de la primera línia
L'australià Casey Stoner (Honda) va aconseguir la pole al circuit de Le Mans, on demà es disputarà el Gran Premi de França, en uns entrenaments oficials en els quals Jorge Lorenzo (Yamaha) finalitzà en la cinquè lloc. Entre Stoner i el pilot palmesà es van classificar els italians Marco Simoncelli (Honda) segon i Andrea Dovicioso (Honda), i Dani Pedrosa (Honda), que encara arrosega dolors al braç, acabà en la quarta posició.
Toyota RAV4
Des del llançament a Europa, el 1994, de la primera generació del RAV4 (Recreational Active Vehicle with 4 Wheel-Drive) de Toyota, més d'un milió de clients n'han pogut apreciar el disseny compacte, la maniobrabilitat, la versatilitat i la fiabilitat del sistema de tracció a les quatre rodes.
Red Bull no atura i Alonso fa podi
El pilot asturià de Ferrari, Fernando Alonso, acabà tercer en el Gran Premi de Turquia, celebrat ahir al circuit d'Istanbul, i pujà per primera vegada en la temporada al podi, en una carrera en què Red Bull aconseguí el doblet amb Vettel i Webber. El Ferrari d'Alonso ha millorat considerablement respecte a les primeres carreres de la temporada, fet que va permetre al pilot espanyol obtenir el podi número 64 de la seva carrera i el primer de la temporada. Mentre, Red Bull aconsegueix el primer doblet de l'any i Vettel guanya la seva tercera carrera. Alonso va fer ahir la millor sortida de la temporada en aprofitar per col-locar-se quart després d'una fallada de Hamilton (McLaren-Mercedes), qui es colà en el quart revolt del circuit i perdé dues posicions.
Nou Peugeot iOn
El primer cotxe 100% elèctric de nova generació ja és una realitat. Peugeot el comercialitza i no precisament per a un grapat de pioners, sinó per a clients particulars, professionals i de l'administració convençuts i decidits a fer, tots junts, la primera passa cap a una nova mobilitat. El major inconvenient, per ara, n'és el preu.
Pedrosa s'acosta
El català Dani Pedrosa (Honda) trencà la ratxa de Jorge Lorenzo (Yamaha) a Estoril i s'endugué una victòria que l'apropa al lideratge de MotoGP, que encapçala el mallorquí, ara amb només quatre punts d'avantatge. En els primers compassos de cursa quedaren fora Hèctor Barberà (Ducati) i Marco Simoncelli (Honda), que acabaren en terra i netejaren el panorama per als principals favorits. Lorenzo, pole, imposava un fort ritme, de volta ràpida, per intentar fugir d'un Pedrosa que des de bon començament demostrà que estava molt fort al circuit portuguès. El balear i el català aviat obriren una escletxa important respecte de la resta d'aspirants al triomf.
Lorenzo aconsegueix la pole
El pilot mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1) féu bons els pronòstics que el donaven com a favorit per al Gran Premi de Portugal de MotoGP i va ser el més ràpid en la sessió oficial d'entrenaments per a la cursa que demà es disputarà al circuit d'Estoril. L'italià Valentino Rossi (Ducati) fou la nota negativa dels entrenaments esmentats després d'obtenir com a millor resultat la novena posició, però, malgrat tot, fou la millor Ducati en pista, a més d'un segon del millor temps de la categoria.
Audi RS3 Sportback
L'RS 3 Sportback és la darrera incorporació de la dinàmica família RS d'Audi. L'Audi RS 3 Sportback permet identificar l'impressionant potencial ja a cop d'ull. Els faldons davanter i posterior i els laterals s'han modificat per atorgar-los més intensitat, i sobre la part posterior reposa un gran espòiler integrat en la vora del sostre. Els para-xocs davanters eixamplats estan fabricats en material sintètic reforçat amb fibra de carboni, manifestació clara de la competència d'Audi en termes de construcció lleugera.
Lorenzo, segon en uns entrenaments lliures marcats per la igualtat
El pilot italià Marco Simoncelli (Honda) va ser la sorpresa al circuit d'Estoril després de liderar les dues primeres sessions d'entrenaments lliures en MotoGP del Gran Premi de Portugal, per davant Jorge Lorenzo i Dani Pedrosa. Nico Terol (Aprilia) prolongà el seu domini en 125 cc i el japonès Yuki Takahashi (Moriwaki) fou el més destacat en Moto2.
Hamilton torna i Alonso no va
L'anglès Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes) s'endugué el triomf en el Gran Premi de la Xina per davant dels pilots de Red Bull, l'alemany Sebastian Vettel i l'australià Mark Webber, mentre que Fernando Alonso (Ferrari) vivia una altra correguda per oblidar, ja que acabà a la setena posició. Després d'una contínua lluna de mel amb l'èxit des de la darrera cursa de l'any passat, Vettel tornà ahir a terreny mortal amb una mala sortida que el relegà a la tercera posició. L'alemany no encertà en l'acceleració inicial i sucumbí davant l'empenta de les 'fletxes platejades', que agafaren el lideratge de la prova.
Seat Exeo ST 2.0 TDI Multitronic
El Seat Exeo ST continua ampliant la seva oferta amb l'arribada del canvi Multitronic a la gamma dièsel. D'aquesta manera, el model espanyol ja està disponible a la xarxa comercial amb el potent i dinàmic propulsor 2.0 TDI CR de 143 CV i l'eficaç canvi Multitronic automàtic seqüencial i leves en el volant.
“De moment, tot ha anat mel”
El vigent campió del món de MotoGP, el mallorquí Jorge Lorenzo, afirmà ahir que de moment tot li ha anat "mel" en aquest inici de Mundial, que lidera després de dues curses en les quals ha aconseguit una victòria (Jerez) i un segon lloc (Qatar). "En les dues proves hem hagut d'estirar al màxim, i de moment tot ha sortit mel. Cal continuar empenyent i treballant, i s'ha d'intentar millorar la moto. El que queda clar és que donarem el cent per cent per aconseguir allò que gairebé sembla impossible", manifestà el pilot durant la presentació de la seva biografia en imatges, Jorge Lorenzo. El nou rei de MotoGP. El campió de 2010 anuncià que, després del GP de Portugal a Estoril, provaran un nou motor a la seva Yamaha per mirar de millorar. "És una temporada difícil, molt complicada. Ningú no esperava que aconseguíssim la victòria a Jerez, ni el segon lloc a Qatar; en canvi, som aquí, ens hem mantingut damunt la moto", indicà el mallorquí sobre l'inici de campionat, que ha estat millor d'allò que n'esperava, després d'una pretemporada irregular.
Vettel repeteix i Alonso fa sisè
L'alemany Sebastian Vettel (Red Bull) s'adjudicà la victòria en el Gran Premi de Malàisia, segon de la temporada, en què l'asturià Fernando Alonso (Ferrari) acabà sisè després d'una mala sortida que aconseguí remuntar durant la cursa, però un xoc amb Lewis Hamilton (McLaren-Mercedes), que li trencà l'aleró davanter, el privà del podi. Per darrere de Vettel, l'anglès Jenson Button (McLaren-Mercedes) entrà en segona posició i el podi el completà l'alemany Nick Heidfeld (Lotus Renault), mentre que Jaume Alguersuari (Toro Rosso), qui va fer una molt bona sortida, acabà catorzè. Després d'una sortida molt complicada, Alonso, que intentava progressar pel centre, no pogué superar Button i fou avançat pel seu company d'equip Felipe Massa.
Peugeot RCZ
El Peugeot RCZ, cupè esportiu compacte de 2+2 places, ha estat desenvolupat per convertir-se en un vehicle exclusiu, en un veritable esportiu que transmet emocions. El doble abombament del sostre i del vidre posterior suposen no només una petita proesa tècnica, sinó també la nota d'estil d'un cotxe en el qual cada detall es nota que s'ha tingut en compte per suggerir al màxim la qualitat i l'expressivitat.
Alonso arriba al seu circuit talismà
El pilot asturià Fernando Alonso (Ferrari) acudeix al Gran Premi de Malàisia, segona cita del Campionat del Món de Fórmula 1, amb ànims de revenja, després d'haver quedat fora del podi en la correguda inaugural a Albert Park i amb la intenció de plantar cara a la supremacia de Red Bull. El bicampió del món hagué de conformar-se amb la quarta posició a Austràlia, on una pèssima sortida el penalitzà en excés. Per això, arriba a Sepang amb la intenció de millorar el decebedor abandonament de l'any passat per un trencament de motor.De fet, l'asturià no ha dubtat a qualificar l'últim Gran Premi malai com el "més difícil" de la seva carrera. En la qualificació no va poder passar de la Q2 i es va veure obligat a ocupar la denovena plaça a la graella de sortida. I en cursa, va trencar el motor a dues voltes del final després d'haver aconseguit remuntar fins a la vuitena posició, tot i rompre el canvi en la volta d'escalfament.
Triomf i lideratge de Jorge Lorenzo
Jorge Lorenzo (Yamaha), actual campió del món de MotoGP, ja lidera el campionat després de la seva victòria ahir a Jerez. En la correguda, Dani Pedrosa (Honda) fou segon i es postula com a primera alternativa al mallorquí en aquests primers compassos de temporada, després de les caigudes ahir mateix d'Stoner i Rossi. Lorenzo sumà al circuit andalús el primer triomf de l'any després del seu segon lloc en la prova inaugural de la competició. En la sortida, l'australià Casey Stoner (Honda) fou el més ràpid en arribar al primer revolt, quan Lorenzo ja havia avançat Pedrosa. Valentino Rossi avançava posicions ràpidament.
Salom, sisè a Donington Park
El pilot palmesà David Salom (Kawasaki) va acabar ahir en sisena posició la segona prova del Mundial de Supersports, disputada al circuit britànic de Donington Park i que finalment es va emportar l'italià Luca Scassa (Yamaha). En la categoria de Superbike, el català Carles Checa (Ducati) va sumar el segon triomf i n'encapçala la classificació general amb autoritat.
Vettel escombra i Alonso fa quart
El pilot alemany Sebastian Vettel (Red Bull), actual campió del món, s'adjudicà el Gran Premi d'Austràlia, primera prova de la temporada, en el qual el pilot asturià Fernando Alonso (Ferrari) acabà quart, després d'una complicada sortida en la qual va caure fins a la novena posició. Completaren el podi el britànic Lewis Hamilton (McLaren) i el rus Vitali Petrov (Renaul), que amb el seu extraodinari tercer lloc signà la millor correguda que ha fet des que és a la Fórmula 1. La sortida fou molt complicada per a Alonso que, tractant de ficar-se per enmig, es va veure sorprès per Petrov, Rosberg (Mercedes), Kibayashi (Sauber) i el seu company d'equip Felipe Massa.
Vettel vola i Ferrari fa figa
L'alemany Sebastian Vettel (Red Bull), campió del món la passada temporada, va volar el passat capvespre en la sessió de classificació del Gran Premi d'Austràlia, en la qual ha avantatjat en vuit dècimes al britànic Lewis Hamilton (McLaren), mentre que el Ferrari va decebre i Fernando Alonso només va poder ser cinquè, a gairebé un segon i mig.
McLaren ressuscita i Fernando Alonso es manté a l'aguait
El pilot britànic Jenson Button va liderar el doblet de McLaren en la primera jornada d'entrenaments lliures del Gran Premi d'Austràlia, cita inaugural del Campionat del Món de Fórmula 1, en la qual Fernando Alonso (Ferrari) va firmar una bona tercera plaça. L'anglès, campió del món el 2009, va sorprendre després adjudicar-se el primer lloc, per davant del seu company Lewis Hamilton amb un registre d'1:25.854, amb la qual cosa és un dels pilots de la factoria de Woking capaç de rodar per sota d'1:26. Després d'una pretemporada allunyada dels millors, el director tècnic de McLaren, Martin Whitmarsh, va anunciar aquesta setmana que pensaven introduir "canvis dramàtics" en l'MP4-26 per corregir els errors i sembla que han donat resultats. Després de ser sisè, Button, i setè, Hamilton, en la primera tanda de lliures, els dos McLaren van fer un salt de qualitat en la segona sessió per enfilar-se al cim de la taula de temps en un escenari en el qual els dos excampions del món s'han repartit les tres darreres victòries.
Jorge Lorenzo es mostra cautelós però esperançat
El mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha), l'actual campió mundial de MotoGP, va advertir ahir que, malgrat que les coses li "sortissin bé" en el Gran Premi de Qatar, on va obtenir la segona posició, "això no significa que també surtin bé" en la pròxima prova d'aquesta temporada, a Jerez. Conscient de la superioritat de les motos dels rivals que corren a Honda, el vencedor de la campanya passada es mostra caut per preparar la segona correguda de l'any. "Sé que per intentar aconseguir el campionat d'enguany haurem d'anar més al límit, si més no fins que no hi hagi millores, però ho accept", declarà. En una roda de premsa en la qual va anunciar la renovació d'un dels seus contractes de patrocini, Lorenzo va explicar que la bona cursa de Qatar no garanteix que succeeixi el mateix en la següent, a Jerez, encara que d'altra banda admeté que s'ha sentit "molt a gust" amb el rendiment assolit en l'última prova. "Estam més motivats que no estàvem una setmana abans del Gran Premi, teníem molts dubtes i érem molt lluny, però ara es veu el futur amb diferents ulls, amb alegria, motivació i esperança, que és el que ens faltava abans", assenyalà el pilot mallorquí.
Cop de geni de Lorenzo
L'australià Casey Stoner (Honda RC 212 V) aprofità els problemes que en un moment de la prova va tenir el català Dani Pedrosa (Honda RC 212 V) per adjudicar-se la victòria en el Gran Premi de Qatar disputat en el circuit de Losail. El mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1) també realitzà una cursa extraordinària i entrà a meta en segon lloc i relegà Pedrosa al tercer graó del podi. Tot i que el campió del món Jorge Lorenzo va realitzar una molt bona sortida, per davant d'ell es varen col·locar des del principi els que havien de ser els protagonistes de la correguda, Stoner i Pedrosa, qui començaren a marcar un fort ritme amb constants voltes ràpides que els varen permetre aconseguir un lleuger avantatge sobre els rivals. Inicialment, el ritme el va marcar Casey Stoner, a la roda del qual es col·locaren Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo i dos pilots més d'Honda, Andrea Dovizioso i Marco Simoncelli; la resta de participants quedaren més endarrerits des dels primers compassos de la cursa.
“Guanyar curses serà més complicat”
Cinc dies abans que s'iniciï el Mundial 2011 de MotoGP, Jorge Lorenzo prepara el debut amb el número 1 al carenat de la Yamaha. El mallorquí analitza el que pot donar de si una campanya en la qual serà el rival a batre.Es tracta del primer campionat amb el número 1 al carenat. Què significa per a vós?Significa que hem fet les coses molt bé i que hem progressat. Tots tenim més experiència i coneixem millor la moto. Òbviament, n'estic molt content i encara em record de totes les victòries i les celebracions, però en l'esport no s'ha de mirar enrere.Però portar el número 1 significa més pressió?En teoria ets el rival a batre, però la realitat és molt diferent. Si mires com han anat els entrenaments de la pretemporada, veus que la competència és molt forta des del primer dia. Us considerau el principal favorit?No em consider el principal favorit pel fet de ser el campió actual.
Salom, quart a Philip Island
El mallorquí David Salom (Kawasaki) fou quart en la primera cursa del Mundial de Supersport de motociclisme, disputada ahir al circuit australià de Philip Island i que fou guanyada per l'italià Luca Scassa (Yamaha).El pilot illenc del Team Motocard Provec sortí des de la pole position secundat per les Honda del francès Fabien Foret i Sam Lowes i rodà les primeres voltes amb molta força. Ben aviat es formà un trio capdavanter, format per David Salom, Sam Lowes i l'australià Broc Parkes, que lluitaren frec a frec per comandar la cursa, fins que en la sisena volta Salom donà un cop d'efecte i es col·locà líder, obrint un petit forat amb la resta de participants. Marcà volta ràpida i comandà la prova durant vuit, però a partir del tretzè pas per la línia de meta el pneumàtic davanter començà a fallar i li impedia mantenir el ritme infernal que havia marcat fins aleshores. El grup perseguidor, format per Scassa, Lowes i Parkes, anà retallant distàncies per darrere fins que superaren Salom a cinc voltes per al final.
Nou Honda CR-Z
L'Honda CR-Z és un cotxe nou i únic, que combina els avantatges d'una neta i eficient unitat motriu híbrida de benzina-electricitat amb una transmissió manual de 6 velocitats i una elegant carrosseria cupè. Aquest atractiu vehicle canviarà la percepció que es té dels híbrids, per la seva particular atenció al conductor, el xassís i un motor d'1,5 litres de gran resposta.
Inici autoritari de Gabi Tomàs a Sant Joan
Sant Joan va ser l'escenari on s'inaugurà el Campionat de les Balears de Trial per a Clàssiques i on es disputà la segona prova del Campionat de Base, en una jornada perfectament organitzada per la Penya motorista de Sant Joan a la finca del Revetllar. El gran dominador de les clàssiques tornà a ser Gabi Tomàs, que guanyà el trial amb una autoritat insultant. Amb 30 pilots inscrits en quatre categories -màster, experts, trialers i clàssics-, Tomàs no va tenir problemes per imposar-se en la classificació de màsters i en la de clàssiques A. El pilot signà una targeta de 17 punts, molt lluny dels 58 que va fer el segon classificat, Jaume Roig. Joan Gabriel Nadal va acabar en tercera posició. En la categoria d'experts o clàssiques B, Francisco Salmerón i Joan Thomàs protagonitzaren un bonic duel per la victòria. Després de la tres voltes, el vencedor va ser Salmerón, amb un total de 22 punts de penalització, pels 26 de Thomàs, segon. Miquel Jaume hi quedà tercer amb 27.
“Anam en la bona direcció”
Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1), vigent campió del món de MotoGP, va concloure els primers entrenaments de la temporada 2011 en la quarta posició i va afirmar que està satisfet després del darrer dia de proves en el circuit malaisi de Sepang, ja que des del seu punt de vista estan treballant "en la bona direcció". "Estic molt content després d'aquests tres dies d'entrenaments i crec que ha estat un dels millors d'hivern que hem realitzat, ja que fins ara necessitàvem més temps per sentir-nos bé", va reconèixer Lorenzo en el comunicat de premsa de la seva escuderia.
Vettel trenca el somni d'Alonso
L'asturià Fernando Alonso no pogué sumar el tercer campionat del món. Foto: Efe. L'asturià Fernando Alonso (Ferrari) quedà amb la mel als llavis i no pogué sumar el tercer campionat del món de Fórmula 1, perquè l'alemany Sebastian Vettel (Red Bull), el tercer en discòrdia abans de la sortida, guanyà la darrera cursa del Mundial per convertir-se, després del setè lloc final d'Alonso a Abu Dhabi, en el pilot més jove de la història que guanya el Mundial. El darrer Gran Premi es presentava apassionant, amb quatre aspirants al títol, però només dos hi respongueren, precisament els que pitjor ho havien fet als entrenaments. Alonso: "Tot ha sortit al revés"
Alonso: “Tot ha sortit al revés”
El pilot asturià Fernando Alonso (Ferrari), que no va poder guanyar el tercer títol mundial després d'acabar setè en el Gran Premi d'Abu Dhabi, disputat al circuit de Yas Marina, va declarar tot just finalitzada la cursa que "ha sortit tot al revés".
Alonso té el destí del títol mundial
Fernando Alonso (Ferrari) s'apropà una mica més a l'objectiu d'aconseguir el tercer campionat del món de Fórmula 1, atès que féu una gran volta final en la sessió de classificació del Gran Premi d'Abu Dhabi, que li permetrà sortir per darrere l'alemany Sebastian Vettel (Red Bull) i el britànic Lewis Hamilton (McLaren), i dos llocs per davant l'australià Mark Webber.
Ja presumeix de l'1
Jorge Lorenzo ja presumeix de l'1. El campió del món de MotoGP va lluir el dorsal que l'acredita com el millor del 2010 en els tests de final de temporada que es duen a terme al circuit de Xest i que conclouran avui horabaixa.Lorenzo va ser el més ràpid del dia, per davant de Casey Stoner, que rodava per primera vegada amb l'Honda, i de Ben Spies, el nou company del campió del món a l'equip Yamaha.
També a Xest!
El nou rei del motociclisme, el palmesà Jorge Lorenzo (Yamaha), completà ahir una temporada de somni, en què s'ha proclamat campió del món de MotoGP després d'imposar-se, per primera vegada en la categoria reina, en el Gran Premi del País Valencià. Mentre Lorenzo certificava un altre triplet del motor espanyol, amb triplet de corones inclòs, el català Dani Pedrosa confirmava el subcampionat. El circuit Ricardo Tormo de Xest fou el testimoni d'una altra gran actuació del pilot mallorquí, que sumà la novena victòria de devuit proves disputades. El triomf enlluernà gràcies al casc especial que duia, banyat en or i amb 1.800 cristalls de Swarovski, que donà més espectacle, si es pot, a la lliçó de pilotatge que donà als aficionats llevantins. La victòria d'ahir permet al balear establir un nou rècord de punts en la categoria, 383. Una animalada de punts. Això degué pensar Francesc Antich, president del Govern balear, testimoni d'excepció de la gesta. Jorge no sortí bé, malgrat que havia fet el segon millor temps en els entrenaments, i passà el primer revolt en cinquè lloc. El moment clau fou després de la primera volta, quan un frec a frec amb Simoncelli (Honda) estigué a punt de fer-lo caure.
Triomf de Vettel i doblet de Red Bull
Fernando Alonso (Ferrari) no va poder sentenciar el Mundial de Fórmula 1 en el Gran Premi del Brasil després d'acabar tercer en la penúltima cursa de l'any, al darrere dels dos homes de Red Bull, l'alemany Sebastian Vettel i l'australià Mark Webber, raó per la qual el títol de pilots es resoldrà d'aquí a set dies a Abu Dhabi. Aquest nou doblet de Red Bull Racing, el quart de la temporada -que li ha garantit de forma matemàtica el títol de Constructors-, manté Alonso en el lideratge, encara que ara amb vuit punts d'avantatge sobre Webber (tres menys dels que tenia abans de la correguda), quinze respecte de Vettel i 24 de marge amb el britànic Lewis Hamilton (McLaren). Aquests quatre pilots són els que arribaran a Abu Dhabi (14 de novembre) amb opcions de proclamar-se campions del món. L'actual campió del món, el també britànic Jenson Button (McLaren), va dir definitivament adéu a les seves remotes opcions, tot i que va completar una bona cursa, en la qual va remuntar des de l'onzena fins a la cinquena plaça, hores després d'haver escapat a un intent d'assalt als carrers de Sao Paulo.
Stoner no deixa marge i ratifica el seu domini
L'australià Casey Stoner (Ducati) ratificà els seus registres de les tandes lliures del GP del País Valencià de MotoGP per obtenir la pole position malgrat els esforços protagonitzats per Jorge Lorenzo (Yamaha) per desbancar-lo de tan privilegiada posició.
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- Multitudinari rebuig a la correguda de toros d'Inca: «Els denunciarem per posar en risc els nins»
- L’organització juvenil Nosaltres sols! visibilitza l’arraconament del català a Calvià
- La família d'un nin amb autisme de les Balears denuncia discriminació en l'accés a les escoles de pasqua i estiu
- Denuncien que un simpatitzant de Vox amenaça els promotors de la protesta antitaurina d'Inca