Lorenzo celebrà amb satisfacció la seva segona posició. | FADI AL-ASSAAD

TW
0

L'australià Casey Stoner (Honda RC 212 V) aprofità els problemes que en un moment de la prova va tenir el català Dani Pedrosa (Honda RC 212 V) per adjudicar-se la victòria en el Gran Premi de Qatar disputat en el circuit de Losail. El mallorquí Jorge Lorenzo (Yamaha YZR M 1) també realitzà una cursa extraordinària i entrà a meta en segon lloc i relegà Pedrosa al tercer graó del podi. Tot i que el campió del món Jorge Lorenzo va realitzar una molt bona sortida, per davant d'ell es varen col·locar des del principi els que havien de ser els protagonistes de la correguda, Stoner i Pedrosa, qui començaren a marcar un fort ritme amb constants voltes ràpides que els varen permetre aconseguir un lleuger avantatge sobre els rivals.

Inicialment, el ritme el va marcar Casey Stoner, a la roda del qual es col·locaren Dani Pedrosa, Jorge Lorenzo i dos pilots més d'Honda, Andrea Dovizioso i Marco Simoncelli; la resta de participants quedaren més endarrerits des dels primers compassos de la cursa. No havia conclòs ni la primera volta quan la prova de MotoGP ja havia perdut un dels participants, el francès Randy de Puniet (Ducati), qui en caure va estar a punt de tomar altres pilots. Poc després, en la volta següent, també hi va dir adéu el company d'equip a l'escuderia Pramac, l'italià Loris Capirossi, amb problemes tècnics en la seva Ducati.

Per davant, Stoner era l'encarregat de marcar el ritme amb Pedrosa aferrat, la qual cosa va propiciar que Jorge Lorenzo, qui féu una cursa amb molt de caràcter, atès que sabia que la seva moto era inferior a la dels contrincants, era tercer. Abans de la cursa Lorenzo ja havia assegurat que un tercer lloc podia ser un bon resultat i ja el tenia, amb Marco Simoncelli, agressiu com sempre, i Andrea Dovizioso, una mica més enrere, que lluitaven per la quarta plaça, amb el nou vegades campió del món Valentino Rossi (Ducati), que va fer una molt bona sortida, un poc més endarrerit.

Stoner comandà fins a la sisena volta, en la qual Pedrosa decidí passar a l'acció i es col·locà líder, però l'australià no es va separar en cap moment del rival, com si estigués esperant el moment oportú per superar-lo, mentre que Jorge Lorenzo no tirava la tovallola i es mantenia tan a prop com podia de les potents Honda oficials. En aquest punt, tant Dovizioso com Simoncelli s'havien acomiadat de la lluita pel pòdium i estaven embotellats en la baralla per la quarta plaça, amb constants avançaments entre ells, el mateix que Rossi i el nord-americà Ben Spies (Yamaha YZR M 1) per la sisena, encara que l'italià va aguantar tant com va poder fins que el seu oponent el va doblegar i el va deixar, literalment, clavat.

Després d'aguantar sis voltes per darrere de Pedrosa, Stoner avançà el català en la dotzena amb suficiència i canvià el ritme per deixar en l'estacada el seu adversari, qui féu la impressió de tenir problemes tècnics a la moto que li feren alentir molt el ritme; tant, que Jorge Lorenzo el va acabar avançant. L'australià es va escapar amb suficiència cap a la victòria i llavors es va produir una petita batalla per la segona plaça entre Lorenzo i Pedrosa, qui va intentar aguantar-ne el ritme, però en tot just un parell de voltes es va rendir i es va haver de conformar amb la tercera posició per darrere el mallorquí, mentre que Dovizioso es va imposar a Simoncelli en el duel per la quarta plaça i Spies féu el mateix amb Valentino Rossi, qui es va haver de resignar a abastar el setè lloc en la seva primera cursa amb Ducati.

L'alemany Bradl domina la cursa de cap a cap

L'alemany Stefan Bradl (Kalex) aconseguí la seva primera victòria de la temporada després d'imposar-se en el Gran Premi de Qatar de Moto2, que es va disputar en el circuit de Losail i que va dominar de cap a cap.
Bradl va sumar el segon triomf de la categoria, després de l'obtingut l'any passat en el circuit portuguès d'Estoril i que, a més, representa el primer per al fabricant alemany de xassís. El català Marc Márquez (Suter), autor del segon millor temps d'entrenaments, no va poder fer una bona sortida i quan començava a remuntar posicions patí una inoportuna caiguda. Bradl va guanyar la cursa amb dos segons d'avantatge sobre l'italià Andrea Iannone, que hi va ser segon. El suís Thomas Luthi va completar el podi i Julián Simón, desè, fou el primer espanyol.

Nico Terol s'imposa amb autoritat en el vuitè de litre

L'alacantí Nicolás Terol (Aprilia) s'imposà amb autoritat en el Gran Premi de Qatar de 125 cc, que es va disputar en el circuit de Losail, i sumà la segona victòria consecutiva en aquest escenari sense que cap dels seus rivals no pogués plantar-li cara en cap moment. Pel que fa als dos pilots mallorquins, una de freda i una de calenta: Lluís Salom entrà a meta en un meritori vuitè lloc, mentre que Joan Perelló no va poder acabar la correguda. Des del mateix instant en què es va apagar el semàfor, Terol va sortir com un míssil i es va col·locar al capdavant de la cursa. El ritme que va imprimir el pilot d'Alcoi en les primeres voltes fou insostenible i ja en la segona s'havia escapat amb dos segons d'avantatge sobre els seus perseguidors. Al final, Terol guanyà la prova amb més de set segons de diferència respecte del segon classificat, l'alemany Sandro Cortesa. Sergio Gadea fou tercer.