El Peugeot RCZ, cupè esportiu compacte de 2+2 places, ha estat desenvolupat per convertir-se en un vehicle exclusiu, en un veritable esportiu que transmet emocions. El doble abombament del sostre i del vidre posterior suposen no només una petita proesa tècnica, sinó també la nota d'estil d'un cotxe en el qual cada detall es nota que s'ha tingut en compte per suggerir al màxim la qualitat i l'expressivitat.
Visualment, el parabrisa, el sostre en negre i el vidre posterior sobretintat asseguren una continuïtat delimitada per dos arcs d'alumini. Els fars frontals, que tenen una estètica molt felina, característica de Peugeot, la forma musculosa dels passos de roda on se situen les grans rodes enrasades, els difusors i els pilots posteriors en color vermell tallats per una arpa de vidres LED... tot mescla alhora sensualitat i potència.
L'aleró posterior mòbil contribueix igualment a aquesta eficàcia aerodinàmica: es desplega en dues posicions depenent de la velocitat del cotxe amb la finalitat d'assegurar un equilibri ideal. El nou motor 1.6 l THP 147 kW (200 CV) permet treure la màxima rendibilitat al xassís del cotxe. Amb el seu parell màxim de 275 Nm (d'1.700 a 4.500 rpm) i la potència màxima de 147 kW (de 5.500 a 6.800 rpm), l'RCZ exhibeix acceleracions i recuperacions de primer ordre (de 80 a 120 km/h en 6,5 s en cinquena; de 0 a 100 km/h en 7,6 s.) mentre que el consum és de 6,9 l/100 km en cicle mixt (159 g/km de CO2).
Per aconseguir aquests resultats, aquest bloc de 4 cilindres de 1.598 cc combina, en primícia mundial, les tecnologies més recents, THP i Vti.
La "melodia del motor" 1.6 l THP 147 kW / 200 CV s'ha treballat també de manera particular gràcies a una posada a punt específica de l'acústica. La tecnologia Sound System (present també en l'opció Pack Sport per al motor 1,6 l THP 115 kW / 156 CV) permetrà, en efecte, emetre harmonies diferents seguint el ritme de les acceleracions.
L'eix davanter és de tipus pseudo McPherson amb una barra estabilitzadora desacoblada, la qual cosa permet un comportament més rigorós de la direcció i un bon nivell d'absorció de clots. L'eix posterior està compost per una travessa deformable, dos braços i una barra estabilitzadora integrada.
Una posició de conducció ideal, un quadre de comandament de disseny fluid i net, materials nobles i tecnològics... tot en l'habitacle de l'RCZ s'orienta immediatament envers el pilot en un ambient esportiu i elitista. L'RCZ no s'oblida de la practicitat i ofereix dues places posteriors de suport el respatller, que pot abatre's per augmentar un maleter amb un dels volums de càrrega més generosos de la categoria (de 384 a 760 litres).
La ràdio CD MP3 WIP Sound integra, de sèrie a l'RCZ, el WIP Bluetooth. Aquest darrer inclou una presa USB, una connexió Jack, la funció streaming àudio, i un kit mans lliures compatible amb telèfons Bluetooth. Dotat de les tecnologies més avançades, el WIP Com 3D és un sistema multimèdia de gamma alta que respon a les expectatives d'una clientela sensible a l'univers high-tech i que cerca una connectivitat màxima.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.