Audi RS3 Sportback.

TW
0

L'RS 3 Sportback és la darrera incorporació de la dinàmica família RS d'Audi. L'Audi RS 3 Sportback permet identificar l'impressionant potencial ja a cop d'ull. Els faldons davanter i posterior i els laterals s'han modificat per atorgar-los més intensitat, i sobre la part posterior reposa un gran espòiler integrat en la vora del sostre.

Els para-xocs davanters eixamplats estan fabricats en material sintètic reforçat amb fibra de carboni, manifestació clara de la competència d'Audi en termes de construcció lleugera. La marca reprèn la línia clàssica: el 2,5 litres amb injecció directa de benzina FSI i turbosobrealimentació proporciona a l'RS 3 Sportback unes prestacions fulminants. El motor 2.5 TFSI, guardonat el 2010 com a motor de l'any, presenta una cilindrada de 2.480 cc i desenvolupa 340 CV (250 KW), i la potència específica és de 137,1 CV (100,8 KW) per litre de cilindrada.

El parell motor màxim de 450 Nm hi és disponible de manera constant al llarg d'un ampli marge de revolucions que va de les 1.600 a les 5.300 rpm. L'Audi RS 3 Sportback accelera de 0 a 100 km/h en 4,6 segons, el rècord dins la seva classe. La velocitat màxima limitada a 250 km/h és una pura formalitat.

Malgrat això, el consum mitjà d'aquest vehicle compacte és de només 9,1 litres de combustible als 100 km, cosa que equival a unes emissions de CO2 de 212g/km. Una bomba d'oli que treballa en funció de la demanda i un sistema de recuperació que obté energia de la desacceleració contribueixen a aquest elevat grau d'eficiència.

L'RS 3 Sportback incorpora de sèrie un canvi S tronic de set velocitats. El canvi de doble embragatge compacte canvia les marxes de manera quasi imperceptible i de manera extremadament ràpida i confortable; la marxa més alta presenta una relació de transmissió llarga, fet que en redueix el consum de combustible.

La tracció integral permanent quattro atorga a l'Audi RS 3 Sportback una puixant força motriu, una dinàmica bona i una gran estabilitat. L'element clau del sistema és un embragatge multidisc controlat electrònicament i muntat a la part posterior en honor d'una millor distribució dels pesos.

L'estil dinàmic també es manté a l'interior, que es presenta en color negre i decorat amb un seguit de logotips RS 3. Els seients esportius amb tapissats en cuir napa fina constitueixen elements de sèrie, i les insercions decoratives es duen a terme en lacat brillant negre.

En el sistema d'informació al conductor s'integren un indicador de la pressió de càrrega, un de la temperatura de l'oli i un laptimer; per la seva banda, els instruments i les palanques de selecció ofereixen dissenys especials. L'equipament de sèrie s'arrodoneix amb un volant multifuncional esportiu de cuir aplatat en la part inferior, un climatitzador automàtic de confort de dues zones, l'equip de ràdio chorus i fars xenó plus amb llum diürn LED.

A més, Audi ofereix elements especials, com rodes d'aliatge lleuger de 19 polzades, en color negre amb vora de llanta vermella, seients anatòmics, insercions en el nou material Aluminium Race i paquets òptics de color negre o alumini mat.