Rav 4

TW
0

Des del llançament a Europa, el 1994, de la primera generació del RAV4 (Recreational Active Vehicle with 4 Wheel-Drive) de Toyota, més d'un milió de clients n'han pogut apreciar el disseny compacte, la maniobrabilitat, la versatilitat i la fiabilitat del sistema de tracció a les quatre rodes.

Amb una oferta ampliada de versions amb tracció a dues i a les quatre rodes, tota la gamma de motors del RAV4 es beneficia de les tecnologies Toyota Optimal Drive, que donen lloc a un nivell inferior d'emissions i de consum de combustible. La darrera generació del totcamí de Toyota té un nou disseny frontal, més sofisticat, que combina una estètica elegant i urbana amb la imatge de durabilitat que se n'espera d'un vehicle.

La graella frontal ofereix un disseny més ample, de barres horitzontals. El para-xocs davanter és envolupant i amb un disseny aerodinàmic. A la part posterior, flanquejat per uns prominents grups de fars de díodes electroluminiscents (LED) d'alta visibilitat, el portó posterior d'obertura lateral està profundament encastat en el para-xocs posterior, que ofereix un graó d'accés pràctic i anivellat a l'espai de càrrega interior.

Disponible amb tracció a dues rodes i una transmissió manual de sis velocitats o amb el Sistema Integrat de Conducció Activa (SICA) 4x4 de Toyota en combinació amb MultiDrive S, el motor Valvematic d'1.987 cc i 4 cilindres desenvolupa 158 CV DIN/116 kW a 6.200 rpm i 198 Nm de parell a 4.400 rpm. Si s'equipa amb transmissió manual i tracció a dues rodes, accelera de 0 a 100 km/h en 10,2 segons i una velocitat màxima de 185 km/h.

L'avançat sistema CVT (Continuously Variable Transmission) MultiDrive S de Toyota disposa d'un nombre infinit de relacions de desmultiplicació a través de dues corrioles còniques i una corretja d'acer d'alta resistència, per la qual cosa la transmissió MultiDrive S ofereix una experiència de conducció increïblement fluïda. ja que el sistema CVT manté el règim més eficient del motor a qualsevol velocitat donada del vehicle, combina un baix nivell de soroll a velocitat de creuer amb una elevada eficiència quant a emissions de CO2 i consum de combustible.

El SICA és un sofisticat sistema de gestió interactiva que -mitjançant uns sensors repartits pel cotxe- integra el Control actiu del parell 4x4, el Control d'estabilitat del vehicle (VSC, Vehicle Stability Control) i la Direcció assistida elèctrica (EPS, Electric Power Steering) per potenciar les prestacions, la conducció i la seguretat del RAV4.

El disseny interior reforça la imatge del RAV4. Gràcies al sistema Easy Flat de seients exclusiu de Toyota, el RAV4 ofereix tota la funcionalitat i flexibilitat que els clients poden esperar. Mitjançant una de les dues palanques d'un sol toc es poden abatre els seients posteriors fins al nivell del sòl de l'espai de càrrega, sense haver de plegar els seients ni els reposacaps.

La gamma RAV4 ofereix als clients una major flexibilitat per seleccionar la seva combinació ideal d'acabat i de motorització. El luxe que es desprèn del complet equipament de sèrie del RAV4 s'enriqueix amb el nou interior en l'acabat Executive amb tapisseria Cuir/Alcántara.