L'Honda CR-Z és un cotxe nou i únic, que combina els avantatges d'una neta i eficient unitat motriu híbrida de benzina-electricitat amb una transmissió manual de 6 velocitats i una elegant carrosseria cupè. Aquest atractiu vehicle canviarà la percepció que es té dels híbrids, per la seva particular atenció al conductor, el xassís i un motor d'1,5 litres de gran resposta.
El disseny exterior del CR-Z es caracteritza per un marcat parabrisa corb, la línia de capó baixa i una sensació d'amplitud que li atorga un aspecte d'aplom i d'agilitat. Els trets de disseny característics de l'Honda, com el parabrisa posterior en dos nivells i l'aerodinàmic perfil de sostre inclinat, han estat presents en la configuració d'aquest elegant cupè i es combinen amb un exterior curvilini.
La potència total de motor de combustió i el sistema IMA és de 124 CV i ofereix uns esplaiats 174 Nm de parell. El parell màxim és idèntic al que proporciona el Civic d'1,8 litres i s'aconsegueix a només 1.500 rpm, cosa que fins ara només s'aconseguia amb motors sobrealimentats.
Encara que els nivells de parell són directament comparables als del Civic, el CR-Z emet 35 g/km menys de CO2. Les altres emissions nocives són també molt baixes, i es pot sol·licitar als concessionaris Honda el reciclatge de la bateria d'hidrur metàl·lic de níquel en finalitzar la vida útil del vehicle.
És la primera vegada que es combina un sistema híbrid paral·lel de gran eficiència de combustible i baixes emissions amb una precisa transmissió manual de 6 velocitats. La transmissió manual és un element fonamental en la rellevància que els enginyers d'Honda volien donar al conductor quan van dissenyar el model CR-Z.
La flexibilitat de l'exclusiu sistema híbrid paral·lel de l'Honda permet usar-lo amb una gran varietat de transmissions, no només amb les de tipus CVT. La naturalesa propensa a les revolucions del motor de capacitat mitjana està reforçada pels 78 Nm de parell addicionals que atorga el motor elèctric de 14 CV, instal·lat entre el motor i l'embragatge.
La il·luminació ambiental del velocímetre exerceix la mateixa funció que a l'Insight, que és orientar el conductor perquè actuï de la manera més econòmica i ecològica. Tant la funció Assist com la il·luminació dels indicadors del CR-Z, estan vinculades al sistema amb tres maneres de conducció. En la manera NORM i en la manera ECON, el velocímetre s'il·lumina en tons blaus i verds (en verd quan es condueix de manera econòmica) i mostra una flor verda al seu costat; i quan el velocímetre s'il·lumina amb el llum vermell, el CR-Z es troba en la posició SPORT.
L'interior del cotxe ha evolucionat des que el CR-Z Concept fou presentat al Saló de Tòquio de 2007, especialment el velocímetre 3D i un habitacle que té el conductor com a referència.
L'equipament del CR-Z és generós, i totes les versions disposen de sis coixins de seguretat, reposacaps davanters actius, estabilitat de vehicle assistida i assistència per a arrancada en pendent. A més, tots els CR-Z estan equipats amb climatizador, reproductor de CD amb 6 altaveus, connexió USB para iPod i botó d'arrancada del motor. Les versions més altes de la gamma disposen de tapisseria de pell, comandaments de control d'àudio al volant i pedals d'aliatge, a més de Bluetooth per a mans lliures, control de velocitat de creuer, sostre solar panoràmic, fars HID (de gran intensitat de descàrrega) i un potent sistema de so de 240 W.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.