El primer cotxe 100% elèctric de nova generació ja és una realitat. Peugeot el comercialitza i no precisament per a un grapat de pioners, sinó per a clients particulars, professionals i de l'administració convençuts i decidits a fer, tots junts, la primera passa cap a una nova mobilitat. El major inconvenient, per ara, n'és el preu.
La sensibilitat mediambiental dels governs, les autoritats locals i els ciutadans per una evolució de les tecnologies d'emmagatzematge d'energia ofereixen avui una nova oportunitat al vehicle elèctric per integrar-se de manera progressiva en el paisatge de les ciutats i la seva perifèria.
Molt arrodonit, amb un capó davanter bombat (específic de l'iOn) que es perllonga cap a un gran parabrisa inclinat, l'aspecte general de l'iOn inspira una simpatia immediata. A més, el cotxe cuida el seu look amb una carrosseria totalment pintada en el color triat i llantes d'alumini.
Aquest vehicle es dirigeix prioritàriament a les administracions i a les empreses. Manté una destacable relació "grandària/habitabilitat", una maniobrabilitat sense comparació, una notable exigència en matèria de seguretat i el confort que li aporten els nombrosos equipaments.
S'hi afegeixen els avantatges propis de la tecnologia elèctrica com són un silenci inèdit, l'absència d'emissions contaminants i de CO2 i la facilitat de conducció. Menar l'iOn equival a descobrir noves i agradables sensacions fruit del silenci, de l'absència de vibracions de la cadena de tracció i d'una conducció simplificada per l'eliminació dels canvis de marxes.
A més, la disponibilitat immediata del parell màxim permet acceleracions eficaces i lineals per a una ràpida incorporació a la circulació. Gràcies a una gestió eficient de l'energia, a la seva bateria d'ions de liti i a l'optimització de la recuperació d'energia, tant en les deceleracions com en les frenades, l'autonomia en el cicle estàndard europeu aconsegueix els 150 km. Amb això s'assegura que, en una utilització real, aquesta autonomia serà suficient, posat que el 90% dels trajectes quotidians dels automobilistes són inferiors a 60 km, i a Mallorca més que més.
Una recàrrega completa de la bateria s'efectua en 6 hores amb una presa domèstica clàssica. Per la seva banda, una recàrrega ràpida amb un endoll específic permet la recàrrega del 50% de la bateria en tan sols 15 minuts i del 80% en 30. Tenint en compte que en un ús urbà i periurbà els cotxes estan aturats el 90% del temps, el temps de recàrrega de l'iOn és perfectament compatible amb els hàbits dels automobilistes.
Amb un cost mitjà d'utilització estimat en 1,50 € cada 100 km, la factura energètica de l'iOn és imbatible independentment de la manera de recàrrega triada. Amb l'equipament de sèrie -6 coixins de seguretat, ESP, repartidor electrònic de frenada (REF) i ajuda a la frenada d'emergència- i la concepció de la seva estructura, ofereix la seguretat d'un cotxe modern.
Tots els iOn disposen de llantes d'alumini, direcció assistida, fars antiboira, encesa automàtica de fars, tancament centralitzat amb comandament a distància, ordinador de bord, aire condicionat, seient del conductor regulable, etc.
Nou Peugeot iOn
També a Illes Balears
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.