El Govern acabarà de pagar el metro el 2031 amb un cost total de 508 milions
La despesa financera total per pagar la construcció del metro de Palma arribarà als 508 milions d'euros (84.524 milions de les antigues pessetes), que s'acabaran d'abonar l'any 2031 a través d'una operació de crèdit. Aquest és el darrer càlcul de la Conselleria de Mobilitat després que el Consell de Govern aprovàs ahir una nova ampliació del préstec per afrontar el pagament de 70 milions d'euros, per als quals no hi havia finançament previst perquè no estaven pressupostats. Només per interessos del total dels crèdits demanats per fer possible aquesta infraestructura s'hauran de pagar 193 milions d'euros. Mobilitat haurà de fer front a uns pagaments anuals de 32 milions.
Les textures i la poesia de Miró viatgen a Sóller
L'estació del Ferrocarril de Sóller acollí ahir vespre la inauguració de l'exposició Miró a Sóller, un repàs de les diferents etapes de l'artista, que va tenir un gran vincle amb la vall dels tarongers. La Fundació Tren de l'Art i la direcció del Tren són els impulsors d'aquesta mostra, fins ara mai vista a Mallorca. Les obres exposades fan part de tres etapes diferents de Miró. A la imatge, d'esquerra a dreta, Vicenç Sastre, vicepresident del Tren; el batle, Guillem Bernat; Joan Punyet, nét de l'artista; Amador Pastor, de l'empresa del Ferrocarril; Pere A. Serra, president de la Fundació Tren de l'Art i editor de DdB, i Òscar Mayol, president del Tren. La pluja no deslluí la inauguració d'aquesta exposició, ubicada a la sala Joan Miró. Molts de sollerics acudiren a l'esdeveniment.
Zapatero «tindrà en compte» el factor població al nou finançament autonòmic
El president del Govern, José Luis Rodríguez Zapatero, assegurà ahir que donarà suport a un model de finançament autonòmic que ponderi el «factor poblacional» en aquells territoris en què la dispersió de la població i l'extensió geogràfica condiciona la prestació de serveis públics.
Cartes al director