Rajoy fa campanya a Mallorca sense cap proposta específica per a les Illes
El candidat del PP a la Presidència del govern espanyol, Mariano Rajoy, es presentà ahir a Mallorca per fer el seu acte principal a les Illes de camí cap a La Moncloa sense anunciar cap compromís concret amb Balears. En un míting celebrat al pavelló cobert d'Inca davant unes 5.000 persones, després d'haver visitat, en la mateixa jornada Menorca i Eivissa, on sí llança alguna proposta com la millora del transport aeri, Rajoy se centrà en els 'grans temes' de la seva precampanya, en clau estatal, i amb dures acusacions contra el socialista José Luis Rodríguez Zapatero.
UM exigeix ara al Pacte que retiri la llei d'habitatge negociada o votarà en contra
El president d'UM, Miquel Nadal, demanà ahir al president Antich que retiri el projecte de llei de l'habitatge, que es troba a la recta final de la tramitació. La norma va ser consensuada entre tots els partits del Pacte, però el dirigent nacionalista al·lega que les condicions econòmiques han canviat i que és una mala política construir edificis en sòl rústic de transició a preus per davall dels que hi ha al mercat. Nadal negà que la intenció d'UM sigui rompre el Pacte, però avisà que es plantejarà votar-hi en contra. El conseller Jaume Carbonero (PSOE) explicà que no té la intenció de retirar el projecte de llei. També digué que els nacionalistes no han presentat esmenes ni havien comunicat, fins ahir, el seu canvi de posicionament.
Sèrbia reitera que Kosovo no és «un cas únic» i influirà en altres separatismes
El ministre d'Exteriors de Sèrbia, Vuk Jeremic, digué ahir en el Parlament europeu que la secessió de Kosovo és un precedent «perillós amb conseqüències molt problemàtiques», en referència a altres «separatismes ètnics o religiosos». Jeremic, que es mostrà «avergonyit com a europeu», responsabilitzà els EUA, el Regne Unit, França, Alemanya i Itàlia de l'èxit del procés sobiranista. Mentrestant, el representant especial de l'ONU a Kosovo, Joachim Ruecker, advertí que la violència «no és una opció i no serà tolerada», en al·lusió als atacs protagonitzats per manifestants serbis a la frontera.
Cartes al director
Aturem el soficidi!
Cartes al director