TW
0

Una manera de parlar, sentir, pensar i representar l'univers per part de l'animal simbòlic que és l'ésser humà desapareix per sempre cada quinze dies: aquest és el ritme d'extinció de les més de 6.700 llengües que hi ha al món.En només dues generacions, segons calculen els filòlegs i els lingüistes, hauran desaparegut més de la meitat d'aquestes llengües, o, el que és el mateix, s'hauran perdut gairebé 4.000 maneres de dir «t'estim».

Avui se celebra, per part de la Unesco, el Dia Mundial de les Llengües Maternes, en aquest 2008, que ja va ser declarat per l'ONU l'Any Internacional de les Llengües. Segons la Unesco, les llengües són vehicles de transmissió dels sistemes de valors i de les expressions culturals, i constitueixen un factor decisiu per a la identitat dels grups humans i de les persones.

Tot i ser un component essencial del patrimoni de la humanitat, com les defineix l'organització cultural i educativa de l'ONU, més de la meitat dels aproximadament 6.700 idiomes que existeixen estan en perill d'extinció.La majoria de les llengües estan concentrades en uns pocs països, alguns d'ells amb la imatge per al profà de ser llocs amb un sol idioma.